رفتن به مطلب

نرم افزار پایان نامه نویسی Mendeley


ارسال های توصیه شده

اخيراً يكي از دوستان سال بالاتر كه مشغول و به عبارتي در انتهاي كار پايان‌نامه نويسي است، نرم‌افزاري را بدين منظور به من معرفي كرد كه از امكانات آن، چنان شگفت‌زده شدم كه خواستم احساس خوشايند خود را با شما دوستان خوب در ميان بگذارم، اميد به اين كه براي شما نيز مفيد واقع شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

براي شروع به كار با اين نرم‌افزار ابتدا بايد نسخه‌ي روميزي آن را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دريافت و نصب نماييد. براي ورود به نرم‌افزار بايد ابتدا با آدرس ايميل خود ثبت نام كنيد، تا براي شما پروفايل كاربري ايجاد شود.پس از ورود به نرم‌افزار براي هر يك از موضوعات مختلف پژوهشي خود يك پوشه بسازيد و فايلهاي مربوط به آن را اعم از PDF, Word, PowerPoint و غيره در پوشه مربوط قرار دهيد. اين كار را به سادگي از طريق كشيدن و رها كردن (Drag & Drop) مي‌توانيد انجام دهيد. نرم‌افزار اين قابليت را دارد كه از داخل فايل PDF عنوان مقاله، نام نويسندگان، نام مجله و سال آن را استخراج كند (البته به شرط اين كه فرمت مقاله استاندارد باشد). خود نرم‌افزار اين امكان را دارد كه بر اساس عنوان، اطلاعات مقاله را از اينترنت جستجو كند و آن را اعتبارسنجي نمايد. در هر صورت شما مي‌توانيد پس از اعمال تغييرات بر روي مشخصات فايل پژوهشي، با فشردن دكمه تأييد جزئيات آنها را ذخيره نماييد.

 

نرم‌افزار Mendeley* اين امكان را به شما مي‌دهد كه فايل‌هاي PDF را در محيط خودش باز كنيد، برخي مطالب را پررنگ كنيد و بر روي برخي ديگر حاشيه يا نوت بنويسيد. اين نرم‌افزار تمام فايل‌هاي شما را با حفظ محرمانگي و حريم خصوصي شما، بر روي سرور خود بارگذاري مي‌كند و شما از هر نقطه‌اي به مقالات و مطالب علمي خود دسترسي داريد.

 

از ديگر قابليت‌هاي نرم‌افزار Mendeley امكان جستجو با تعيين دامنه و فيلد جستجو بر روي فايل مقالات و پايان نامه‌ها مي‌باشد. علاوه بر مقالات خودتان شما مي‌توانيد از بانك مقالات سايت Mendeley براي موضوع پژوهش خود استفاده كنيد. اين نرم‌افزار مي‌تواند نسخه‌هاي تكراري مقالات را شناسايي و آنها را با هم ادغام كند.

 

همچنين از طريق نرم‌افزار Mendeley شما مي‌توانيد بر روي مقالات به صورت گروهي و اشتراكي كار كنيد، به گونه‌اي كه آخرين تغييرات بر روي مقاله را با حفظ نسخ قبلي از سوي افراد گروه مشاهده كنيد و مقالاتي كه از سوي ديگران به عنوان منابع پژوهش به اشتراك گذاشته مي‌شود را دريافت نماييد.

 

شايد ماحصل نهايي كار زماني آشكار مي‌شود كه شما قصد تدوين مقاله را داريد و براي آدرس دهي مقاله كافي است از سربرگ Reference در برنامه MS Word 2007 گزينه Insert Citation را انتخاب نموده تا كادري براي شما باز شود و شما با وارد كردن نام نويسنده يا عنوان مقاله، ايندكس لازم را وارد نماييد. در پايان مقاله، بخش منابع و مآخذ به صورت خودكار و بر اساس استاندارد انتخابي شما نظير APA , IEEE و ... تنظيم خواهد شد.

 

نرم‌افزار Mendeley قابليت Import اطلاعات از ساير نرم‌افزارهاي منبع‌نويسي نظير End Note را دارد و به لحاظ امكانات و توانمندي بسيار قوي‌تر و برتر است.

 

فراموش نكنيد كه در ابتدا و انتهاي كار با اين نرم‌افزار حتماً با انتخاب تمام مقالات گزينه‌ي Sync Library را بفشاريد تا اطلاعات شما با آخرين نسخه‌ي بارگذاري شده بر روي سايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هماهنگ و به روز رساني گردد.

 

سايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
يك گيگابايت فضاي رايگان براي ارسال فايل در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما مي‌توانيد براي موضوعات مورد علاقه‌ي خود گروه‌هاي باز راه‌اندازي كنيد و عضو علمي بپذيريد و يا با جستجو بر روي گروه‌هاي علمي موجود در آنها عضو شويد و از مستندات آنها استفاده كنيد و با آنها همكاري علمي داشته باشيد.

 

دوستان پژوهشگر! اميدوارم از آشنايي و كار با اين نرم‌افزار لذت ببريد.

 

اما آنچه سايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از ارائه‌ي اين خدمات برداشت مي‌كند، حجم عظيمي از مقالات علمي و پايان‌نامه‌هاست كه بر روي سرور اين سايت بارگذاري خواهد شد. اگر چه هم اينك اين مقالات با كسب اجازه از كاربر به اشتراك گذاشته شده و به رايگان در اختيار سايرين قرار مي‌گيرد، اما به نظرم بعد از چند سال
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به يكي از بزرگترين منابع مقالات علمي تبديل شود و بعداً آنها را رايگان ارائه نكند. پس فعلاً كه شركت به لحاظ منحني عمر در مرحله‌ي رشد و تكوين قرار دارد، حداقل از دريافت مقالات علمي مرتبط با رشته‌ي خود به صورت رايگان دريغ نكنيد!


 

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

خود نرم افزار رو از لینک زیر هم می تونید دانلود کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 سال بعد...

سلام . با تشکر از زحمات شما .فایل اموزش تصویری این بخشو نمیاره لینکش حذف شده لطفا در صورت امکان اصلاحش کنید:icon_gol::icon_gol::icon_gol:



سلام. لینک آموزش قرار داده شد :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...