رفتن به مطلب

معرفی پرسرعت ترین سلول جهان/ رکورد سرعت سلولها شکسته شد


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]معرفی پرسرعت ترین سلول جهان/ رکورد سرعت سلولها شکسته شد

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]سرعت 0.0000003088 کیلومتر بر ثانیه یا 5.2 میکرون در دقیقه شاید در نظر انسان اصلا سرعت به چشم نیاید اما چنین سرعتی برای یک سلول می تواند کشنده باشد.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، این سرعت رکورد سرعتی است که در اولین مسابقه سرعت سلولی در جهان توسط سلولهای مغز استخوان در لابراتواری در سنگاپور به ثبت رسیده است، سرعتی برابر 5.2 میکرون در دقیقه. این مسابقه در ظروف مخصوص کشت سلولی و در مسیرهایی به طول 0.4 میلیمتر انجام گرفته است.

 

 

729301_orig.jpg

مسابقه سرعت در ظروف کشت سلولی در 50 آزمایشگاه در سرتاسر جهان انجام گرفت

نتایج این مسابقه سرعت در نشست سالانه انجمن بیولوژی سلولی آمریکا اعلام شد که بر اساس آن برندگان نهایی این رقابت پرسرعت سلولهایی از دانشگاه سنگاپور بودند.

این رقابت در آزمایشگاه هایی در لندن، بوستون، هایدلبرگ، سن فرانسیسکو و سنگاپور انجام گرفته و توسط دوربینهای دیجیتال به مدت 24 ساعت از آن تصویربرداری شد. بر اساس گزارش نیچر تحرک سلولی می تواند زوایایی از اسرار برخی از پیچیده ترین فرایندهای سلولی مانند رشد جنین و گسترش سرطان را آشکار سازد از این رو بیولوژیستهای سلولی از مسابقه سرعت سلولها برای مقایسه حرکت نسبی انواع مختلف سلولها استفاده می کنند.

729299_orig.jpg

سلولهای مغز استخوان سریعترین سلولهای جهان

مسیرهای مسابقه به "فیبرونکتین" آغشته شده بودند تا بتوانند سلولها را به خود جذب کنند در حالی که فضای اطراف مسیر از موادی دفع کننده پوشیده شده بود.

رتبه های دوم و سوم به سلولهایی از بافت سینه اختصاص یافت، رتبه دوم سرعتی برابر 3.2 میکرون بر دقیقه و رتبه سوم سرعتی برابر 2.7 میکرون بر دقیقه را به ثبت رساند. به طور کلی 70 نوع سلول از جانب 50 آزمایشگاه از سرتاسر جهان در این رقابت شرکت داده شدند، در حالی ساختار ژنتیکی آنها دچار تغییرات بهبود دهنده ای شده بود.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این رقابت از اهداف بسیار مهمی برخوردار بود، از آن جمله می توان به بررسی نحوه حرکت سلولها که در درک نحوه گسترش بیماری سرطان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، اشاره کرد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...