رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

وکتور چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

 

 

وکتور چیست؟

نیاز به توضیح مختصری در مورد فایل های وکتور دیدم که کسانیکه با این دسته از فایلهای برخورد میکنند و آشنایی ندارند بدهم . فایلهای وکتور را با فرمت های AI , EPS , WMF و... خواهید یافت ، این گونه فایلها خصوصا برای کسانیکه کارهای طراحی انجام میدهند باهاش برخورد زیادی داشته اند ، معمولا برای استفاده از این گونه فرمت ها ، شما میتوانید از نرم افزارهای از قبیل Adobe Illustrator , Corel , Photoshop و... استفاده نمایید، البته گاهی اوقات به این دسته از فایلها geometric file اتلاق میشود.

 

خصوصیاتی که این دسته از فایلها با این فرمت ها دارا هستند را میتوان به چند مورد اشاره نمود :

 

 

- زوم بر روی این گونه فایلها بدون افت کیفیت یا باصطلاحی بدون رنجه شدن تصویر - و همچنین بزرگ کردن فایل بدون افت کیفیت - قابلیت تغییر در این گونه فایلها با این فرمت ، یعنی اینکه شما میتوانید مثلا فایلی با فرمت EPS را در داخل برنامه کرل وارد کرده و آنرا تیکه تیکه کنید و تغییراتی از نظر ظاهر به آنها بدهید و شکل و یا .... جدیدی ایجاد نمایید. فایلهای وکتور به تصاویر raster شده نیز تبدیل میگردند ، که گاها bitmap نیز نامیده میشوند. این توضیحات را لازم دیدم تا کسانیکه در این سایت این دسته از فایلهای را برای دانلود مشاهده میکنند ، متوجه باشند که کاربرد این نوع فرمت از فایلها چیست .

 

 

چگونه از این فایل ها استفاده نمائیم؟

 

 

اینگونه فایل ها با فرمت EPS,ai,wmf,و... می توان مشاهده کرد، که برای باز کردن این فایل ها می توان از نرم افزار های زیر استفاده کرد:

  • Adobe Illustrator
  • Corel
  • Photoshop
  • و..

در صورت باز کردن این فایل ها در نرم افزار Adobe Illustrator و Corel فایل ها به صورت لایه باز اجرا می شود و شما می توانید هرگونه تغییری در فایل بدهید بدون پایین آمدن کیفیت .

 

 

برای باز کردن فایل های EPS ,ai و WMf در فتوشاپ طرح مورد نظر به صورت یک لایه در قسمت Layer اضافه می شود و برای کارهای معمولی و بدون ویرایش فایل می توان استفاده کرد.

 

 

 

طریقه باز کردن فایل ها در نرم افزار های گرافیکی :

  • از منوی فایل گزینه Open ، سپس پنجره Open File باز می شود فایل مورد نظر خود را انتخاب و بروی گزینه Open کلید نمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

دانلود وکتورهای موجود در سایت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...