رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا 7370: مجموعه تلفن های شيک L Amour


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 7370 :

اين نخستين گوشی نوکيابا طراحی چرخشی است . بعلاوه تلفنی است که بعنوان بخشی از رده مخصوص و متداول مدل های نوکيا می باشد که Amour َ L نام دارد . تماما با موارد عالی پوشيده شده و ابداعات بسياری دارد : وضوح شگفت انگيز QVGA ،صفحه نمايش Stand by فعال ، هماهنگی مناسب و ... .

 

 

7370_l.jpg

 

مزايا :

• طراحی چشمگير

• صفحه نمايش Stand by فعال

• صفحه نمايش QVGA با کيفيت بسيار بالا

• منوی پيشرفته سری 40

• هماهنگی از طريق اسم کوچک و اسم فايل

• صفحه کليد آسان

• GPRS و EDGE کلاس 10

• بلوتوث

• دوربين 1.3 مگا پيکسل

• راديوی داخلی

 

معايب :

• محل کارت حافظه ندارد

• کيفيت دوربين داخلی متوسط است

• ساختار بقدر کافی مناسب نيست

• پورت مادون قرمز ندارد

 

طراحی :

زمانی که تلفن بسته می شود 88 ميليمتر طول دارد و بعدهای ديگر آن 43 و 23 ميليمتر است که آن را در رده تلفن های کوچک قرار می دهد . وزن 104 گرم ، آن را بصورت يک تلفن نسبتا سنگين رده بندی می کند . نوکيا 7370 در دو رنگ عرضه می شود : يکی با پوشش طلايی کهربايی که برای مشتريان خانم طراحی شده و ديگری با پوشش قهوه ای که تصور می شود متناسب آقايان است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اين نخستين موبايل نوکيا با ساختار چرخشی است . نوکيا 7370 استحکام مطلوبی دارد . قسمت فوقانی به آرامی حرکت می کند . دستگاه بدون مشکل به هر دو طريق باز می شود . مطمئن شويد که آن را در همان جهتی که باز کرديد ، بسته ايد . راه حل همانندی در چندين مدل سونی اريکسون نيز مشاهده می شود ، برای مثال W900 . برای چرخاندن قسمت فوقانی نوکيا 7370 به تمرين ، توانايی کار با دست و شايد تا حدودی تيز چشمی نياز داشته باشيد . بستن آن تلاش بيشتری می خواهد ، بخصوص اگر از يک دست استفاده می کنيد . گزينه ای داخل منوی تلفن برای تنظيم حرکت آن با فعاليت چرخش وجود دارد . شما می توانيد طوری تنظيم کنيد تا هنگامی که قسمت فوقانی آن باز است ، تماس ها را دريافت کند و هنگامی که بسته است ، به تماس پايان دهد ، يا هيچ کدام از اينها عمل نکند . تمام سطح در اطراف صفحه نمايش با گل های طلايی تزئين شده است که براساس نوع نوری که بر آنها می تابد ، توجه زياد يا کمی را بخود جلب می کنند . تزئين های همانندی طرف پشت صفحه نمايش را نيز می پوشاند اما در آنجا ، تزئين در عوض طلايی، نقره ای است . تصور می شود که پوشش باتری و محل سيم کارت از چرم سخت ، بدلسازی شده است –در واقع صفحات پلاستيکی هستند . لنز دوربين قديمی بنظر می رسد و دقيقا جايی قرار دارد که انگشت اشاره کاربر قرار می گيرد ، آن هم زمانی که تلفن را با دست راست خود نگه می داريد .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در کنار نوکيا 7370 ، دکمه تنظيم ولوم و دکمه دوربين را می يابيد . همچنين در اينجا به دکمه اصلی خاموش / روشن دسترسی داريد که خيلی کوچک است . رابط لوازم جانبی يک POP-PORT استاندارد است . نزديک آن محلی برای سوکت شارژ را می بييند . بالای گوشه راست يک آرم فابريک ديده می شود اما در کمال تعجب " NOKIA " نيست .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

هنگامی که نوکيا 7370 بسته شود تقريباً غير قابل استفاده می شود . تنها عملکرد های موجود ، تنظيم ميزان صدا ، فعال کردن دوربين ، گرفتن عکس ، تغيير پروفايل فعال شده با فشار دادن کليد اصلی خاموش / روشن و خاموش کردن کامل دستگاه است و چيزی بيشتر از اين نيست . پس بيايد دستگاه را بچرخانيم . هنگامی که قسمت بالای نوکيا 7370 می چرخد ، صفحه نمايش نيز چرخش پيدا می کند . حتی زمانی که تلفن در حالت Stand by است ، صفحه نمايش جهت صفحه مناسبی دارد . تنها مورد جزئی که در اينجا بعنوان ايراد در نظر گرفته می شود ، اندازه کوچک نوار Info تاريخ و زمان و آيکن پيام دريافتی است که مشاهده آن واقعا دشوار است . نوکيا 7370 می تواند طوری تنظيم شود که وقتی باز و بسته می شود ، در جهت های مختلف ، صدای متفاوت مربوط به آن را ايجاد نمايد . چرخش تصوير ، سريع است و بنابراين تاثيری بر سرعت نرم افزار های تلفن ندارد . دو نوار نقره ای وجود دارد که بلندگو ها را می پوشاند . تلفن مجهز به بلندگوهای استريو است . بعلاوه منو گزينه ای را ارائه می دهد که " توسعه استريو " نام دارد و تفاوت ايجاد می کند – فضا را باز کرده و صدا را بطور عمده افزايش می دهد . زنگ زدن با استفاده از پروفايل های خاص ، تنظيم می شود . نوکيا 7370 پنج پروفايل زنگ ارائه می دهد که بر تغييرات ملودی ، صدا و تنظيمات زمان خاتمه پروفايل ، دلالت دارد .

 

ta9.jpgta10.jpgta11.jpg

جلد پارچه ای

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

صفحه کليد از پلاستيک مرغوب ساخته شده است . کليد حرکتی در يک قاب طلايی قرار دارد . کليد تاييد مرکزی ، نارنجی رنگ است .چهار جهت کليد حرکتی ، بزرگ و راحت است . به منظور حفظ زيبايی طراحی ، سازنده رنگ های استاندارد سبز و قرمز را در نظر نگرفته و رنگ متناسب گيرنده ها را ايجاد نموده است که نماد کل دستگاه می باشد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

حتی زمانی که زمينه روشن می شود نيز آنها تندی رنگ ندارند . کليد های " 5 " و " 8 " کمی برجسته هستند . اما انگشت شما اين تفاوت را چندان تشخيص نمی دهد . دربيشتر تلفن ها پراکندگی استاندارد کليد های عددی تا حدودی مشکل ايجاد می کند وموجب می شود که دسترسی به پايين صفحه کليد سخت شود . عملکرد صفحه کليد و پراکندگی نوکيا 7370 شايان تحسين است .

saf5.jpgsaf6.jpg

نور زمينه صفحه کليد

 

صفحه نمايش :

صفحه نمايش Stand by فعال ديگر فقط مزيت تلفن های هوشمند نيست ، صفحه نمايش نوکيا 7370 يک صفحه نمايش درجه يک است . فاکتور مهم کيفيت ، وضوح ٢٤٠ x ٣٢٠ پيکسل است که در سطح ٣١ x ٤١ ميليمتر پراکنده شده است . آيکن ها بسيار متناسب هستند ، زمينه و فونت ، جزئيات دقيق را نشان می دهند .

sa1.jpgsa2.jpg

صفحه نمايش در تاريکی

 

ساختار منو:

منو نسخه ارتقا يافته سری 40 است . به اين دليل است که صفحه نمايش Stand by يا به اصلاح " صفحه نمايش آماده باش فعال " به شما خوش آمد می گويد . صفحه نمايش Stand by فعال تمامی رويدادهای مهم را نشان می دهد بنابراين ديگر نياز نيست که تقويم خود را هر روز چک کنيد . می توان از حاات Stand by ، تاريخ را مستقيماً جستجو کرد . در قسمت بالايی آن ، آيکن های کوچکی می بينيد که شما را به موارد انتخاب شدهُ منو می برد . شما می توانيد آيکن ها را طبق ميل خود منظم کنيد يا حتی علامت بالايی را با يک گزينهُ کاملاَ متفاوت عوض کنيد .

sakh1.jpgsakh2.jpgsakh3.jpg

 

 

نوکيا 7370 ، چهار زمينه ، يک Music player ، راديو FM ، شاخص شمارش و يادداشت های تقويم و شاخص های استاندارد باتری و شبکه را ارائه می دهد . فضای حفظ شده برای تمامی اين اطلاعات نيز می تواند بدون استفاده باقی بماند . بطور خلاصه ، نوکيا برای مجهز کردن يک تلفن معمولی با صفحه نمايش Stand by فعال، در خور تحسين است . کليد Context چپ گزينه " GO to " را باز می کند اما همچنين می تواند به هر يک از موارد منو اختصاص داده شود . تمامی چهار جهت کليد حرکتی نيز قابل تنظيم است . با اين وجود ، توصيه می شود که گزينه های بالا و پايين يا حداقل يکی از آنها را حفظ کنيد تا به صفحه نمايش Stand by فعال دسترسی پيدا کنيد . هر گاه تلفن در حالت Stand by باشد بهتر است که رنگ های متفاوت فونت بکار گرفته شود زيرا مطمئنا رنگ سفيد هميشه روی پيش زمينه سياه ديده می شود. اگر چه جای تاسف است که اين مورد در کل منو قابل بکار گيری نيست .

sakh4.jpgsakh5.jpg

 

 

يک آيتم رنگ با پيش زمينه تيره به همراه منو با سايه رنگ تيره وجود دارد . متاسفانه يک تلفن شيک مانند نوکيا 7370 فقط يک تم رنگ دارد که در رابطه با طرح های گل و هماهنگی با تصوير کل آن است . گزينه متناوب يک تم استاندارد آبی است که در تمامی موبايل های رايج بکار گرفته می شود . تمامی موارد منو علامتگذاری شده و دوباره مرتب شود .

sakh10.jpgsakh11.jpgsakh12.jpg

 

زمانی که يک آيکن انتخاب می شود ، به رنگ سبز در می آيد و می تواند جابجا شود . گزينه های تصوير منو نيز توسعه يافته اند . نوکيا 7370 جدا از ماتريس استاندارد با توضيحات و ليست عمودی معمول ، عملکردی ارائه می دهد که " Tabs " نام دارد که در آن موارد در نوار بالايی هستند و محتوای آنها در زير نشان داده می شود . بعلاوه می توانيد اين نوار را در زير پوشه بصورت " ليست ساده " و يا " طرح " تنظيم کنيد که تمام آنها بصورت جدا از بقيه منو می باشد . در نتيجه ، اگر وارد گالری شويد ، برای مثال می توانيد در يک منوی متفاوت از منوی نرم افزازها ، کار کنيد .

sakh6.jpg

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن 7370 چندين روش مشاهده و بررسی ارائه می دهد . مهمترين آنها يک فونت استاندارد است . تماس های ذخيره شده در سيم کارت و آنهايی که در حافظه تلفن نگهداری شده اند با يکديگر نشان داده می شوند . محتوای دفترچه تلفن در سه حالت نشان داده می شود : با " ليست اسامی " ، " اسم و شماره تلفن " و " اسم و عکس " . هر هشت کليد عددی را می توان به يک گزينه ميان بر اختصاص داد. دفترچه تلفن با وارد کردن تدريجی حروف نام مربوطه ، جستجو می کند .

ph1.jpgph2.jpgph3.jpg

 

بعلاوه می توانيد آن را در گروهها سازماندهی کنيد .برای هر اسم زنگ و تصاوير خاص نيز می توان تعيين کرد . تماس ها در 23 زمينهُ متفاوت تنظيم می شوند : انواع شماره های مختلف ، آدرس خيابان و آدرس وب ، Email, يادداشت و حتی يک فيلم که هر گاه شخص مربوطه با شما تماس بگيرد ، روی صفحه نمايش نشانداده می شود . تنها زمينه ای که در اينجا به آن اشاره نشد ه تاريخ تولد است که بطور اتوماتيک در تقويم کپی می شود . بالاخره نوکيا يک ويژگی مهم دفترچه تلفن را ارتقا داده که گزينه ترتيب آن می باشد . تمامی دفترچه تلفن های نوکيا ( بجز تلفن های هوشمند وCommunicator) فقط با اسم کوچک مرتب می شوند . اگر چه در نوکيا 7370 شما يک انتخاب داريد : با اسم يا با اسم فاميل. شماره گيری صوتی مستقل از بلندگو ، ابتکار مفيد ديگری در تمامی موبايل های رده L AMOUR است . نوکيا 7370 ترکيبی به يادماندنی از صدا ها راحفظ می کند و بنابراين می تواند هر کلمه را بخواند .

ph4.jpgph5.jpg

وارد کردن اطلاعات مخاطب جديد

 

فقط در موردی که نام مخاطب خيلی پيچيده يا غير معمول باشد ، ممکن است مشکلاتی پيش آید . موارد منو را نيز می توان بطور صوتی باز کرد . برای مثال ميتوان برای تغيير دادن بين پروفايل های مختلف از صوت استفاده کرد ، کليد Context راست را فشار داده و نگه داريد و "Silent " يا " Outdoor و ... را تلفظ کنيد .

 

پيام :

نوکيا 7370 پيام های SMS ، MMS و Instant Messaging استاندارد را انجام می دهد و می تواند يک ضبط صدای بی وقفه به مدت حداکثر 3 دقيقه ارسال کند . ويرايشگر پيام بخوبی سازماندهی شده است . طراحی گرافيکی آن مانند دفترچه تلفن است و واقعا جالب می باشد .نوکيا 7370 سه اندازه فونت دارد : بزرگ ، استاندارد و خيلی کوچک . مورد اخير بسيار موثر است زيرا بواسطه کيفيت بارز صفحه نمايش امکان مشاهده همزمان 11 خط هنگام نوشتن يا خواندن پيام را فراهم می کند .

m2.jpgm3.jpgm4.jpg

ويرايشگر پيام دارای سه اندازه مختلف فونت است

 

ويراشگر پيام از نخستين حرف نوشته شده تا مقدار کلی 913 کاراکتر را در بر می گيرد . پيام ها می توانند در 6 قسمت تقسيم شوند . طول پيام نوشته شده تاثيری بر سرعت ويرايشگر ندارد . نوکيا 7370 به فرهنگ لغت T9 مجهز است که نوشتن استاندارد و پيش بينی اتوماتيک لغت را ارائه می دهد . اين عملی و سودمند است. پيش بينی و فراگيری کلمات جديد ، سريع است . ممکن است بخواهيد از T9 صرفنظر کنيد و بدون کمک آن بنويسيد . اين امکان نيز وجود دارد . در اينجا گزينه های ديگری وجود دارد که توسط ويرايشگر پيام فراهم شده است : پيش نمايش SMS ، وارد کردن سريع مخاطبين ، جهش به نخستين يا آخرين زمينه ( بيشتری در ايجاد MMS بکار می رود ) و برداشتن کامل زمينه . MMS می تواند شامل متن ، تصوير ، کليپ های صوتی و تصويری و يک يادداشت تقويم و يک کارت بازرگانی باشد . حداکثر اندازه موجود برای MMS ، ٣٠٠ KB است .

m5.jpgm6.jpgm7.jpg

ايجاد MMS

موسيقی و راديو :

نوکيا 7370 محل کارت حافظه ندارد که نقطه ضعف مهمی محسوب می شود و در عين حال تلفن خوبی مانند نوکيا 7370 مستحق يک Music player مناسب با کارایی کامل است و مجهز به حافظه کاربر 12.5 مگابايت می باشد. در نوکيا 7370 Equalizer ،نوار اطلاعات در مورد فايل ها و خواننده را پيدا نمی کنيد و تمامی آنها در يک آيکن و در نام فايل مربوطه ارائه می شوند .

 

mu1.jpgmu2.jpgmu3.jpgmu4.jpg

 

Earphone با رابط :Pop-port می تواند به عنوان هندس فری به کار رود

 

ممکن است راديو داخلی نوکيا 7370 تا حدودی به عنوان جايگزين Music player ناقض آن بکار رود. راديو در حالت استريو و مونو اجرا می شود . ايستگاهها را بطور اتوماتيک جستجو کرده و اين کار را به خوبی انجام می دهد . همچنين برای ذخيره کردن 20 ايستگاه مختلف ، حافظه فراهم می کند . همانطور که انتظار می رود راديو فقط زمانی کار می کند که يک جفت هندس فری ( شامل Earphone ) به تلفن وصل شود . کابل Earphone بعنوان آنتن به کار می رود که هنگام کار کردن Music player يا راديو روی نمايشگر Stand by فعال ديده می شود.

ra1.jpgra2.jpg

 

راديو داخلی

لینک به دیدگاه

دوربين :

نوکيا 7370 يک دوربين داخلی با وضوح 1.3 مگاپيکسل دارد . دوربين در حداکثر وضوح ١٢٨٠ x ٩٦٠ پيکسل با اندازه های کوچکتر تصوير ٦٠٠ x ٨٠٠عکس می گيرد . دارای وضوح VGA ، QVGA و ١٦٠ x ١٢٠ پيکسل نيز می باشد .

cam1.jpgcam2.jpg

 

لنز دوربين

 

سه درجه تنظيم کيفيت برای فايل های Jpeg و يک گزينه جداگانه ١٧٦ x ١٤٤ پيکسل برای ضبط ويدئويی 3GP وجود دارد . زمانی که با نوکيا 7370 عکس می گيريد نياز است که آن را به طور افقی نگه داريد. مهم نيست که تلفن باز باشد يا بسته . بعلاوه تصوير اين قدر سريع می چرخد که حتی نمی توانيد لحظه دقيق تغيير را مشاهده کنيد . دوربين مجهز به زوم ديجيتال 6x است که با بکارگيری کليد ولوم کنترل می شود .

 

cam3.jpgcam4.jpg

 

زوم ديجيتال فقط قسمتی از عکس را جدا می کند . فلاش داخلی وجود ندارد . استفاده از حالت شب موجب افزايش نويز می شود . اين تلفن نيز مانند تمامی موبايل های دوربين دار در حالت شب خيلی کند عکس می گيرد . کيفيت تصاوير نسبتا ضعيف است و تنظيم زمان نوردهی و تعادل رنگ سفيد ندارد . زمينه رنگ های همانند در يکديگر آميخته شده است درست مانند اينکه يک جلوه ويژه فتوشاپ روی آنها بکار گرفته شده باشد. البته اين بر وضوح تصوير نهايی تاثير می گذارد .

 

cam5.jpgcam6.jpg

 

تنظيم تصاوير در تلفن

 

ساير امکانات :

اگر چه نوکيا 7370 يک موبايل است ، اما ماشين حساب آن کارايی زيادی دارد . برای مثال ، می توانيد شاخص ها و نرخ بهره خود را تنظيم کنيد ، يا بين راديان و درجه سوئيچ کنيد . اگر صداهای استاندارد آلارم را با يک فايل MP3 يا برنامه راديويی جايگزين کنيد ، می توانيد صبح های زود را خوشايند تر کنيد . وقفه های زمانی می تواند به دلخواه تنظيم شود . همين مورد برای تکرار رويداد و دفعات آن نيز بکار می رود . آخرين عملکرد تنظيم زمان ، کرنومتر است که شامل زمان بينابين ، زمان انطباق و يک دقيقه شمار است . تلفن بواسطه EDGE کلاس 10 ، محتوای WAP را خيلی سريع می خواند . اگر آدرس نسخه های متنی صفحات وب مورد نظر را می دانيد ، نوکيا 7370 می تواند آنها را نيز باز کند و بنظر نمی رسد که در اين زمينه با تصاوير رنگی ، مشکلی داشته باشد .

sayer1.jpgsayer2.jpg

 

بازی های جاوا نسخه 2 می تواند توسط بلوتوث از WAP يا کامپيوتر دانلود شود و می توانيد از تنها بازی از پيش نصب شده ، روی نوکيا 7370 استفاده کنيد و تلفن علاوه بر اين بازی نرم افزارهای مفيد ديگری نيز ارائه می دهد که شامل مبدل مقياس و ساعت جهانی است .

sayer3.jpgsayer4.jpgsayer5.jpg

 

تقويم نوکيا 7370 جامع و گسترده است . تصوير ماه ، هفته و روز نشان می دهد . رويداد ها با تمامی جزئيات مربوطه ياد آوری می شوند . تقويم از حافظه تسهيم شده استفاده می کند . 5 نوع رويداد موجود است : کنفرانس ، مکالمه تلفنی ، روز تولد ، يادداشت و هشدار . اينکه هفته در شنبه ، يکشنبه يا دوشنبه آغاز شود، به انتخاب کاربر بستگی دارد . اگر مقدار موجود 160 کاراکتر برای شما خيلی محدود است .

sayer6.jpgsayer7.jpgsayer8.jpg

 

ممکن است بخواهيد از دفترچه داخلی جداگانه استفاده کنيد که بزرگتر بوده و 3000 کاراکتر در اختيارتان می گذارد . اگر آن را تنظيم کنيد ، نوکيا 7370 نه تنها شما را در مورد رويدادهای اضطرای آگاه می کند ، بلکه هشدار را در يک روز ، يک هفته ، 14 روز ، در يک ماه يا يکسال يک بار تکرار می کند . تکرار تاريخ تولد بطور اتوماتيک آغاز می شود . ليست TO-DO در نوکيا 7370 مناسب است و سه سطح اهميت کار و علامتگذاری کارهايی که انجام شده اند را فراهم می کند . بعلاوه ، ثبت کارها می تواند توسط انواع ورودی ، مرتب شود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...