رفتن به مطلب

۱۵ کلید میانبر کشنده ویندوز ۷ که شما را غافلگیر می کند


wartan

ارسال های توصیه شده

تا مدتی بعد از ورود ویندوز ۷ یکی از سرگرمی های من، کشف امکانات جدید آن بود. یکی از امکانات افزوده شده به ویندوز ۷ کلیدهای میانبر (shortcut) های جدیدی است که واقعا موجب صرفه جویی در وقت هنگام کارهای معمولی با ویندوز می شود.

 

در این نوشته ۱۵ کلید میانبر که در ویندوز ۷ وجود دارد و احتمالا از آنها خبر نداشتید به شما معرفی خواهد شد. امتحانشان کنید، مطمئنا تعدادی از آنها شما را حیرت زده می کنند.

[h=2]۱) Ctrl+Shift+N برای ایجاد یک Folder جدید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ایجاد یک New Folder کاری بود که همه ما هنگام کار با ویندوز به وفور انجام می دهیم و در نسخه های قبلی ویندوز هیچ کلید میانبری برای این کار تعریف نشده بود. اما ویندوز ۷ این را تغییر داد.

اکنون شما می توانید در دسکتاپ یا هرجایی که بتوان New Folder ایجاد کرد با فشردن دکمه های Ctrl+Shift+N یک Folder جدید ایجاد کنید.

[h=2]۲) Ctrl+Shift+Click برای باز کردن یک نرم افزار با عنوان مدیر سیستم (As Administrator)[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

خیلی وقت ها با باز کردن معمولی یک نرم افزار، به صورت صحیح اجرا نمی شود. در این هنگام نیاز است که به عنوان یک مدیر سیستم آن نرم افزار را اجرا کنید.

در ویندوز ۷ شما با یک کلید میانبر می توانید این کار را انجام دهید. شما فقط نیاز دارید که موس را روی آیکون نرم افزار قراردهید و با پایین نگه داشتن دو دکمه Ctrl+Shift روی آیکون کلیک کنید و در این حالت نرم افزار Run as administrator خواهد شد.

[h=2]۳) Shift+Right-Click منوی Send to را کامل تر می کند[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تصویر بالا زمانی را نشان می دهد که شما به صورت معمولی روی یک فایل کلیک می کنید و روی منوی Send to می روید.

اما حالا اگر من هنگام راست کلیک روی آیکون فایل دکمه Shift را پایین نگه دارم، منوی Send to خیلی کامل تر خواهد بود. لطفا تصویر زیر را ببینید تا متوجه شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

زیباست نه؟

[h=2]۴) Shift+Right-Click روی یک Folder برای باز کردن Command Prompt از مسیر آن Folder[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اگر شما بر روی یک فولدر Shift+Right-Click کنید یک انتخاب جدید را خواهید دید که نوشته “Open command windows here”. اگر با Command Prompt زیاد کار می کنید، این امکان خیلی مفید خواهد بود.

[h=2]۵) Win+Space برای نمایش سریع Desktop[/h] همانطور که میدانید گوشه سمت راست نوار Task-bar (گوشه سمت راست پایین صفحه) دکمه ای وجود دارد که با قرار دادن موقت موس روی آن صفحه Desktop به شما نمایش داده خواهد شد. بسیار خوب… کلید میانبر هم دارد. و آن Win+Space است.

[h=2]۶) Win+Up/Down/Left/Right برای تکان دادن پنجره فعال[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اگر می خواهید خیلی سریع پنجره ای را تکان دهید تا جا برای برنامه دیگری باز شود می توانید با پایین نگاه داشتن دکمه Win و کلید های Up/Down/Left/Right پنجره را به همان سویی که می خواهید تکان دهید.

[h=2]۷) برای کسانی که از دو مانیتور استفاده می کنند: Win+Shift+Left Arrow Key برای فرستادن پنجره فعال به مانیتور سمت چپ[/h] اگر در حال استفاده از دو مانیتور در ویندوز ۷ هستید می توانید با فشار دادن دکمه های Win+Shift+Left پنجره فعال را به مانیتور سمت چپ انتقال دهید.

[h=2]۸ ) برای کسانی که از دو مانیتور استفاده می کنند: Win+Shift+Right Arrow Key برای فرستادن پنجره فعال به مانیتور سمت راست[/h] اگر در حال استفاده از دو مانیتور در ویندوز ۷ هستید می توانید با فشار دادن دکمه های Win+Shift+Right پنجره فعال را به مانیتور سمت راست انتقال دهید.

[h=2]۹) Win+T برای فکوس بر روی آیتم های Task-bar[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شما در ویندوز ۷ می توانید با دکمه های Win و T می توانید بین آیتم های نمایش داده شده در Task-bar حرکت کنید و آنها را یکی یکی انتخاب کنید.

[h=2]۱۰) Shift+Click روی یک برنامه Task-bar برای باز کردن یک نمونه جدید از آن برنامه[/h] بگذارید با مثال توضیح بدهم. شما در حال کار با Firefox هستید و چند صفحه مختلف را هم در Tab های Firefox باز کرده اید. حالا می خواهید یک نمونه دیگر از Firefox را باز کنید که خالی باشد. برای این کار کافی است روی آیکون Firefox در Task-bar کلیک کنید.

[h=2]۱۱) Win+B برای فکوس روی System Tray[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

System Tray به گوشه سمت راست Task-bar می گویند. همان جایی که ساعت و آیکون های کوچک برنامه های در حال اجرا نمایش داده می شود. حالا اگر بخواهید بدون تکان دادن موس با System Tray کار کنید چه کار می کنید؟

جواب : شما با Win+B روی System Tray فکوس می کنید و سپس با دکمه های Arrow یا همان Up/Down/Left/Right روی آیتم های مختلف می چرخید.

[h=2]۱۲) Win+P برای اتصال سریع لپتاپ شما به یک Projector[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ویندوز ۷ یک منوی جذاب برای Projection دارد که شما می توانید از آن برای اتصال سریع به یک پروژکتور یا مانیتور توسعه یافته استفاده کنید. برای رسیدن به این منو از میانبر Win+P استفاده کنید.

[h=2]۱۳) Win+1, Win+2.. و غیره برای باز کردن برنامه های Task-bar[/h] دوست دارید خیلی سریع یکی از نرم افزارهایی که در Task-bar قرار داده اید را اجرا کنید؟ برای اجرای اولی از دکمه های Win+1 و برای دومی از دکمه های Win+2 استفاده کنید.

[h=2]۱۴) Win+Pause به شما کمک می کند مشخصات سیستم را چک کنید.[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دوست دارید ببینید در حال استفاده از چه مدل CPU هستید یا می خواهید سریع به Device Manager بروید؟ Win+Pause را همزمان فشار دهید تا مشخصات سیستم نمایان شود.

[h=2]۱۵) Ctrl+Shift+Esc می تواند خیلی سریع Task Manager را باز کند[/h] این میانبر واقعا چیزی است که من به آن نیاز داشتم و بابت آن از بیل گیتس ممنونم. البته فکر کنم این میانبر در ویستا هم بود. اما به هر حال خیلی میانبر مهم و مفیدی است. فقط Ctrl و Shift و Esc را با هم فشار دهید. Task Manager روبروی شما خواهد بود.

خب این آنچه بود که من از میانبرهای جدید و مفید ویندوز ۷ می دانستم. امیدوارم اطلاعات مفیدی باشد. اگر در حال استفاده از ویندوز ۷ هستید به این میانبرها دسترسی خواهید داشت و نیاز به یادگیری آنها خواهید داشت. مطمئن هستم که موارد جالب دیگری هم هست که من از آنها خبر ندارم. اگر شما هم میانبر جدید دیگری سراغ دارید، لطفا در بخش نظرات معرفی کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...