رفتن به مطلب

اظهارات جالب توجه مدیرعامل همراه اول در حاشیه تلکام۲۰۱۱


ارسال های توصیه شده

آخرین دستاوردها در عرصه نمایش

گروه خبری GSM: وحید صدوقی در مورد گستره حضور همراه اول در نمایشگاه تلکام می‌گوید: طی سه سال گذشته شرکت‌های توانمند در حوزه ارزش‌افزوده در کنار همراه اول در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و به معرفی خدمات و سرویس‌های خود می‌پردازند.

 

وی می‌افزاید: در واقع برترین سرویس‌دهنده‌ها در نمایشگاه در بخشی از سالن همراه اول خود را معرفی می‌کنند و می‌توان گفت که امسال سال شکوفایی ارایه این نوع خدمات بوده است.

 

وی در ادامه می‌گوید: طی روزهای نمایشگاه فرصت برای مذاکره شرکت‌های ارایه دهنده سرویس‌های ارزش افزوده با سازمان‌هایی که به انواع بانک‌های اطلاعاتی مانند بانک‌های اطلاعاتی پروازها، ترافیک، مسیر جاده‌ها و غیره دسترسی دارند فراهم می‌شود.

 

صدوقی می‌افزاید: تاکنون برای ارایه سرویس‌های ارزش افزوده علاوه بر 13 شرکت داخلی با دو کشور خارجی هم کار می‌کنیم تا بتوانیم از تجربیات کشورهای خارجی در این زمینه استفاده کنیم.

 

استفاده از موبایل برای پرداخت هزینه مترو

مدیرعامل همراه اول آخرین نوآوری در بخش ارایه سرویس‌های ارزش افزوده را ارایه فناوری NFC عنوان می‌کند و می‌گوید: برای ارایه سرویس‌های مبتنی بر NFC در حاال حاضر با مترو هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

 

وی در مورد سامانه جیرینگ هم که این روزها توجه بسیاری را به خود معطوف داشته است، می‌گوید: این سامانه هنوز به طور رسمی راه‌اندازی نشده و فقط برای تعدادی از مشترکان به صورت پایلوت در حال اجراست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سقفی برای کیف پول جیرینگ در نظر گرفته شده است یا خیر، می‌گوید: هنوز در حال مذاکره برای رسیدن به سازوکارهای مشخصی از مبادی قانون هستیم، در نتیجه هنوز سقف مشخصی برای مبالغ ذخیره شده در کیف پول در نظر گرفته نشده است.

 

به گفته صدوقی، یکی از منابع هدف استفاده از این سامانه روستاهاست چرا که هم‌اکنون 44 هزار روستا تحت پوشش شبکه همراه اول قرار داشته و از طرفی این مناطق نیاز بیشتری به استفاده از این خدمت دارند.

 

وی می‌افزاید: در حال حاضر تلاش‌مان بر این است که موضوع جیرینگ را در روستاها اطلاع‌رسانی کنیم و هر نوع آموزشی را هم که در این زمینه نیاز است در اختیار روستاییان قرار دهیم.

 

صدوقی به یکی از ویژگی‌‌های سامانه جیرینگ اشاره می‌کند و می‌گوید: انتقال اعتبار حتی به خارج از کشور یکی از قابلیت‌های این سرویس است.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به گذشت یک‌سال از رونمایی سامانه جیرینگ آیا این مدت زمان برای دریافت مجوزها و راه‌اندازی رسمی این سامانه قدری طولانی نبوده است، می‌گوید: این مطلبی است که باید رسانه‌ها به آن بپردازند ولی به طور کلی امور بانکی و قوانین مربوط به آن تا حدی زمانبر و طولانی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که اولین ذهنیتی که از ذخیره‌ پول در یک سامانه ایجاد می‌شود این است که آیا برای این پول سودی هم در نظرگرفته می‌شود یا نه، می‌گوید: هدف اصلی از ایجاد سامانه جیرینگ ایجاد بستری برای انتقال سریع پول است و چون بیشتر مدنظر ما پول‌های خرد بوده است و سقف پول‌های ذخیره شونده نیز مشخص نیست تا به حال به این گزینه فکر نکرده‌ایم.

 

رومینگ بین‌الملل ارزان می‌شود

صدوقی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه رومینگ ارتباطات بین‌الملل صورت گرفته است، می‌گوید: یکی از این اقدامات ارایه سرویس‌ها به مشترکان اعتباری در کنار مشترکان دایمی بوده است.

 

وی می‌افزاید: با توجه به تغییراتی که امسال در نرخ مکالمات با عربستان به وجود آمد، ترافیک شبکه همراه اول نسبت به سال گذشته 700 درصد افزایش یافت.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد توافقات همراه اول با اتصالات امارات نیز می‌گوید: در حال حاضر با این توافقات تماس از امارات و دوبی به ایران با ارزان‌ترین نرخ انجام می‌شود.

 

وی می‌افزاید: برای ارتباط از امارات به ایران نرخ مکالمات از 2 هزار و 700 تومان به حدود 700 تومان کاهش یافته و قیمت پیامک‌ها هم از 350 تومان به 80 تومان کاهش داشته است.

وی می‌گوید: در مورد رومینگ GPRS و MMS هم توافق‌هایی داشته‌ایم و در آینده هم روی موضوع رومینگ 3G کار خواهیم کرد.

 

نوسازی شبکه

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در مورد آخرین وضعیت نوسازی شبکه می‌گوید: در تهران پروژه نوسازی تا آذر ماه به اتمام می‌رسد؛ البته در بخش رادیویی هم اصلاحاتی داشته‌ایم و سعی کردیم نظارت و ارزیابی کیفی را در کل کشور انجام دهیم تا به کیفیت یکسانی در تمامی استان‌ها برسیم.

 

آمار مشترکان

صدوقی در مورد آخرین آمار مشترکان همراه اول می‌گوید: همراه اول 49 میلیون سیم‌کارت فروخته است که از این تعداد بیش از 46 میلیون سیم‌کارت ثبت‌نام شده‌اند و بیش از 34 میلیون و 610 هزار مشترک در لحظه بر اساس آمار فعالند.

 

وی می‌افزاید: از تعداد کل سیم‌کارت‌ها 16 میلیون دایمی و 33 میلیون اعتباری هستند و با توجه به حجم سیم‌کارت‌های موجود در بازار حدود 65درصد از سهم بازار در اختیار شرکت ارتباطات سیار ایران است.

وی در مورد برنامه‌های آینده همراه اول نیز می‌گوید: طبق برنامه همراه اول تا پایان سال باید 10 میلیون مشتری جدید بگیرد که در حال حاضر از این میزان 4.5 میلیون مشترک را جذب کرده است و تا پایان سال نیز به همان 10 میلیون خواهد رسید.

صدوقی در مورد کیفیت شبکه موبایل می‌گوید: در اظهارنظری که در مرداد ماه امسال از سوی معاونت نظارت رگولاتوری در رسانه‌ها منعکس شد وضعیت اپراتورهای کشور مطلوب و مطابق پروانه‌ بوده است.

 

نظارت بر محتوای پیامک‌ها

صدوقی در مورد محتوای ارسالی در پیامک‌های انبوه می‌گوید: با توجه به حجم زیاد پیامک‌های این چنینی امکان کنترل محتوا از سوی همراه اول وجود ندارد.

 

وی می‌افزاید: اما شرکت‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند باید از وزارت ارشاد که متولی نشر در کشور است مجوزهای لازم را بگیرند.

 

وی در مورد مزاحمت‌های تلفنی که با شماره‌های تلفن همراه اعتباری یا دایمی همراه اول صورت می‌گیرد نیز می‌گوید: با توجه به اینکه همراه اول تاکید زیادی بر ثبت مشخصات دارنده سیم‌کارت دارد، تخلفی که از طرف دارنده سیم‌کارت صورت گیرد، به راحتی قابل پیگیری است.وی می‌گوید: روزانه بیش از 700 شکایت از سوی مراجع قضایی برای همراه اول در بخش‌های مختلف از سرقت گرفته تا‌ کلاهبرداری ارسال می‌شود که مسوولان این بخش از همراه اول پاسخ‌های لازم را برای این شکایات تنظیم و ارسال می‌کنند.صدوقی می‌افزاید: همه این شکایات مربوط به مزاحمت‌های تلفنی نیستند و به طور کلی مواردی را تشکیل می‌دهند که شماره تلفن همراه اول در بخشی از تخلف صورت گرفته موجود بوده است.وی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور اپراتور سوم در بازار تلفن همراه، تصمیمی برای کاهش قیمت مکالمات و سیم‌کارت‌ها برای رقابت در بازار دارد یا خیر، گفت: برای تعیین تعرفه‌های مکالمات با سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری برنامه‌هایی داریم و مسلما حضور اپراتور سوم در این بحث را هم در نظر می‌گیریم.

 

ارسال 200 هزار MMS در روز

صدوقی به آمار تعداد SMSها و MMSها در روز اشاره می‌کند و می‌گوید: تعداد MMSها در روز 200 هزار بسته است و این در حالی است که رقم آن در مقایسه با تعداد SMSها که 180 میلیون پیامک در روز است بسیار ناچیز است، ولی به طور کلی قاعده MMS همین است.

 

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار روزنامه فناوران که ارسال MMS انبوه را در زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس شیوه مناسبی عنوان کرد نیز می‌گوید: به نظر ایده خوبی است و به هرحال بستر برای استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه فراهم است.

 

سرعت اینترنت موبایل

مدیرعامل همراه اول سرعت میانگین اینترنت GPRS و EDGE را بین 70 تا 80 کیلو اعلام می‌کند و می‌گوید: تا پایان سال در تهران سرعت اینترنت موبایل را به بالای 120k خواهیم رساند.وی در مورد بسته‌های GPRSای که به مشترکان در زمان تولدشان تعلق می‌گیرد نیز می‌گوید: این بسته‌ها مختص مشترکان خوش‌حساب است و بسته به نحوه رفتار آنها و میزان استفاده‌شان از شبکه‌ همراه اول در روز تولدشان از این بسته‌ها دریافت می‌کنند.

 

سرویس عدم نمایشگر فقط برای 2‌هزار نفر

صدوقی می‌گوید: تعداد افرادی که به دلیل موقعیت‌های ویژه‌شان از این امکان برخوردارند که سرویس عدم نمایشگر برای آنها فعال است کمتر از 2 هزار است.وی می‌افزاید: تمامی این افراد از مراجع قانونی کسب اجازه می‌کنند و اگر احیانا کسی با این شماره برای مشترکی مزاحمت ایجاد کند نیز قابل پیگیری است.مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران هم فعالیت می‌کند، وی در مورد آخرین اخبار اتاق می‌گوید: جلسات اتاق ماهانه است و یکی از برنامه‌هایی که روی آن تمرکز دارد اصلاح شرایط محیط‌های کسب‌وکار است.وی می‌افزاید: به طور کلی تعامل بخش خصوصی با دولت در اصلاح روندها بسیار موثر خواهد بود.

 

جذب نیروی متخصص توسط همراه اول

صدوقی با بیان اینکه همراه اول طی این سال‌ها نیروهای خود را گرفته است، می‌گوید: در این مقطع همراه اول به نیروهای متخصص نیاز دارد و اگر کسی توانایی و تخصص و مهارتی به ویژه در بخش بازاریابی و فروش داشته باشد از تخصص وی استفاده خواهیم کرد.

 

اطلاعات گوشی آیفون به آمریکا منتقل می‌شود

صدوقی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اطلاعات گوشی آیفون در صورت استفاده از GPRS برای استفاده از سرویس VOIP به سرورهای آمریکا ارسال می‌شود، گفت: آن دسته از دارندگان گوشی آیفونی که از سرویس وایبر و تانگو برای استفاده از سرویس VOIP استفاده می‌کنند اطلاعات گوشی کاملا تخلیه می‌شود و مشترکان باید مراقب این مسایل باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...