رفتن به مطلب

حيرت سازمان هاي جاسوسي جهان از عمليات پيچيده شكار ريگي


ارسال های توصیه شده

حيرت سازمان هاي جاسوسي جهان از عمليات پيچيده شكار ريگي .... :w139::ws2:

 

سرويس هاي امنيتي غربي و عربي از حل معماي چگونگي بازداشت عبدالمالك ريگي عاجز شده اند.

 

منابع آگاه مرتبط با اين موضوع كه كيهان روز چهارشنبه با آنها سخن گفته است ضمن تاكيد بر اينكه در همين مدت زمان اندك اطلاعات بسيار مهمي از ريگي به دست آمده، تاكيد كردند كه تكاپوي سرويس هاي اطلاعاتي منطقه اي و همچنين چند سرويس اروپايي و آمريكايي براي كشف چگونگي دستيابي ايران به اين تروريست خطرناك- كه مهره ارزشمندي براي آنها محسوب مي شد- آغاز شده است ولي رسيدن به نتيجه براي آنها بسيار دشوار خواهد بود چرا كه ردي از اين عمليات براي آنها باقي نمانده است.

 

يك مقام امنيتي در اين باره به كيهان گفت: «ريگي همزمان توسط چند سرويس اطلاعاتي مراقبت مي شد. سرويس اطلاعاتي عربستان، دستگاه جاسوسي امارات، isi (دستگاه جاسوسي و اطلاعاتي پاكستان) و سرويس هاي آمريكا، انگليس و اسرائيل تقريبا به طور دائم در كنار او بودند اما عمليات تعقيب و مراقبت و پهن شدن تور اطلاعاتي براي ريگي طوري انجام شد كه هيچ كدام از آنها علي رغم همه مراقبتي كه از ريگي مي كردند، نتوانستند بويي از آن ببرند.»

 

وي اضافه كرد: «اكنون اين سرويس ها با فراخواني منابع خود و بازخواني فرايند كار به دنبال آن هستند كه دريابند دقيقا چگونه فريب خورده و ناكام مانده اند.»

 

گزارش هاي ديگر نشان مي دهد يكي از علت هاي اصلي ناكامي اين سرويس ها آن است كه بويژه موساد طي هفته هاي گذشته و پس از ترور شهيد المبحوح گرفتار نوعي حالت غرور و بي مبالاتي اطلاعاتي شده بود و به همين دليل نتوانست مراقبت موثري از مهره خود به عمل بياورد. همچنين سرويس اطلاعاتي امارات هم كه خود در ماجراي شهادت فرمانده حماس متهم است، در چند روز اخير سردرگمي هاي واضحي از خود نشان داده است. آخرين مورد آن ناتواني در مراقبت از ريگي بوده است كه به گفته مقام امنيتي در تهران همواره از دوبي به عنوان ترمينال يا محل قرار و مذاكره استفاده مي كرد.

 

يك مقام امنيتي آگاه در توضيح يكي ديگر از علت هاي ناكام ماندن سرويس هاي غربي در حفاظت از ريگي گفت: «پس از ناآرامي هاي اخير در ايران و چند مورد عمليات كور در تهران خصوصا ترور شهيد دكتر علي محمدي، سرويس هاي غربي دچار اين توهم شده بودند كه جامعه اطلاعاتي ايران دچار نوعي فروپاشيدگي و خستگي دروني است و توان كنترل اوضاع و انجام عمليات هاي موفق را از دست داده است.»

 

وي ادامه داد: «همين توهمات باعث شده بود دستگاههاي اطلاعاتي غربي خطاهاي بيشتري در قبال ايران مرتكب شوند و گاه حتي اصول اوليه كار اطلاعاتي را مراعات نكنند.» اين مقام آگاه با بيان اينكه اين حالت «بي مبالاتي اطلاعاتي» فرصت بزرگي براي ما بوجود آورد تا بسياري از روش هاي حريف را كشف كنيم، گفت: «حالا عمليات دستگيري ريگي كه جلوي چشم آنها انجام شده، همه رابط هاي آنها را به حالت بهت فرو برده و آنها نمي توانند بفهمند از كجا صدمه ديده اند.»

برخي اطلاعات موجود نشان دهنده آن است كه سرويس هاي غربي و عربي و دولت هاي كارفرماي آنها، پس از ناتواني در فهم پيچيدگي هاي عمليات اطلاعاتي ايران به دروغ بافي و عمليات رواني ناشيانه روي آورده اند.

 

يكي از مصاديق اين پروژه اظهارات برخي منابع غربي است در اين باره كه ريگي چند روز قبل توسط پاكستان دستگير و به ايران تحويل شده است.

 

يكي از مقام هاي وزارت كشور كه در جريان گفت وگوها با طرف پاكستاني در اين باره بوده است، به كيهان گفت: «چنين اظهاراتي خنده دار است. ريگي سالهاست كه تحت پوشش سرويس اطلاعاتي پاكستان كار مي كند و آنها هرگز كوچكترين همكاري براي دستگيري او به عمل نياوردند بلكه برعكس بارها به او كمك كردند تا مامني براي خود بيابد. حالا چه اتفاقي افتاده كه isi يكباره با ما مهربان شده است»؟! وي اضافه كرد: «شكل عمليات هم نشان مي دهد كه ايران كاملا به تنهايي و بدون همكاري هيچ كشوري اين پروژه را به سرانجام رسانده است و غربي ها نمي توانند چيزي را كه مي دانيم متعلق به خودمان است دوباره به ما بفروشند.»

 

يكي ديگر از دروغ پردازي هاي غربي ها در روز گذشته هم اين بوده است آمريكايي ها ريگي را تحويل ايران داده اند تا با 3 شهروند خود كه چند ماه قبل به اتهام ورود غيرقانوني بازداشت شدند، مبادله شود. مقام ياد شده با رد اين موضوع اظهار داشت: «كساني كه اين حرف ها را مي زنند خواهند ديد كه 3 آمريكايي با هيچ كس جز شهروندان زنداني ايران در آمريكا مبادله نمي شوند.»

در پايان به نظر مي رسد تنها راه باقي مانده پيش روي غربي ها اين است كه به اقتدار ايران اذعان كرده و به ديگر عوامل خود هشدارهاي لازم را بدهند ...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...