رفتن به مطلب

تشكيل اولين گردان جنگنده‌هاي صاعقه با قابليت مقابله با تهديدات هوايي


ارسال های توصیه شده

اميرعلوي در گفتگو با فارس خبر داد:

تشكيل اولين گردان جنگنده‌هاي صاعقه با قابليت مقابله با تهديدات هوايي

 

خبرگزاري فارس: معاون عمليات نيروي هوايي ارتش از تشكيل اولين گردان شكاري بمب‌افكن صاعقه در نيروي هوايي ارتش خبر داد.

 

 

A0753837.jpg

 

 

امير خلبان سيد محمد‌علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اعلام اين خبر گفت: اين گردان اولين گردان شكاري بمب‌افكن با تجهيزات و جنگنده‌هاي ساخت داخل است كه اين جنگنده‌ها توسط پرسنل نيروي هوايي ارتش و وزارت دفاع به صورت مشترك ساخته شده است.

 

علوي با بيان اينكه معمولا اسكادران‌ها از 12، 18 و 24 فروند جنگنده تشكيل مي‌شوند، خاطرنشان كرد: امروز ما به استعدادي رسيده‌ايم كه مي‌توانيم يك اسكادران جنگنده تشكيل داده و به دنبال آن هستيم تا با اضافه كردن جنگنده‌هاي جديد با كمك وزارت دفاع، اين تعداد را به حد نهايي خود برسانيم.

 

وي آموزش خلبانان اين اسكادران در داخل كشور را از نقاط قوت آن دانست و تاكيد كرد: تمامي خلبانان حاضر در اين اسكادران در داخل كشور آموزش ديده‌اند و اين جنگنده‌ها نيز طي چندين مرحله در رزمايش‌هاي مختلف با مهمات مشقي و جنگي تست شده‌اند و توانايي حمل انواع مهمات را نيز دارند.

 

* نسل 4 و 5 صاعقه در راه توليد

 

معاون عمليات نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: اين جنگنده‌ها پرواز در سطح آب و خشكي و هدف قرار دادن اهداف دوربرد را با موفقيت پشت سرگذاشته‌اند و ما اميدواريم بتوانيم ضمن ارتقاء جنگنده صاعقه، نسل‌هاي 4 و 5 آن را نيز توليد و به توان نيروي هوايي ارتش اضافه كنيم.

 

علوي پشتيباني سطحي از نيروها، ماموريت شكاري بمب‌افكن و مأموريت شكاري رهگير را از جمله مأموريت‌هاي اين اسكادران جديد دانست و يادآور شد: اين اسكادران هم توانايي رهگيري هواپيماهاي متجاوز و مقابله با آنان را دارد و هم مي‌تواند اهداف زميني را در هر نقطه‌اي به خوبي مورد حمله قرار دهد و اين جنگنده‌ها توانايي حمل بمب، انواع راكت و مسلسل را دارا هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...