رفتن به مطلب

نسل 5 موبایل در اختیار کره جنوبی/ عقب ماندگی ایران در استفاده از نسل سوم


ارسال های توصیه شده

پدر فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه نسخه‌های جدید موبایل نسل پنجم تا سال آینده در اختیار مردم کره جنوبی قرار می‌گیرد، گفت: زمانی که نسل سوم موبایل در ایران محقق شود بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نسخه‌های بالاتر را در اختیار خواهند داشت.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر جلالی با بیان اینکه زندگی مردم دنیا تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد اظهار داشت: در سا‌ل‌های اخیر در کشورمان توسعه تلفن همراه از نظر کمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند موبایل داشته باشند می‌توانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه کیفیت است که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همراه icecc2012 برای آشنا کردن مردم در استفاده بهتر از موبایل در کاربردهای مختلف به ویژه در حوزه تجاری و خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری اینگونه کنفرانس ها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلکه از طریق به نمایش در آوردن پدیده‌های جدید و ارائه تجربیات سایر کشورهای جهان می تواند از هزینه‌های زیادی که معمولا بر اثر عدم تجربه به دست می‌آید، بکاهد.

 

این استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد کاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و همچنین از نظر کیفیت فنی دستگاههای موبایل نیز ارتقا یافته‌اند.

 

وی با بیان اینکه نسخه‌های جدید تلفن همراه نسل پنجم تا سال 2012 دراختیار مردم کره جنوبی قرار می‌گیرد، گفت: این تلفن همراه توانایی‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها انتقال سه بعدی مجازی تصاویری است که دوربین سه بعدی آن را می‌گیرد و پهنای باند دسترسی به تلفن همراه نسل پنج، یک گیگابیت بر ثانیه (بیش از هزار مگابیت بر ثانیه است) که این تلفن همراه قطعا انقلابی در توسعه اقتصادی بوجود خواهد آورد و نوع جدیدی از اقتصاد را در دنیا معرفی خواهد کرد.

 

جلالی با بیان اینکه در کشور ما قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با کیفیت‌تری از موبایل در ایران عرضه کند، ادامه داد: اما این کار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیم کارت نسل سوم در کرج آماده توزیع شده و تا زمانی که بخواهد این سیم کارت در اختیار مردم به عنوان یک پدیده جدید و با کیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.

 

وی گفت: طبیعی است که تا آن زمان بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نسخه‌های بسیار بالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند؛ بنابراین باید در حوزه کیفیت تلفن همراه، اپراتورهای ایرانی تلاش بیشتری کنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده موبایل استفاده کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...