رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

روحی، زهره، 1388، جهان در غیاب آرمان شهرها، تهران، انتشارات جهان کتاب، 135 ص.

 

این کتاب نگاهی نسبتا جدید، لااقل در ایران را نسبت به مفهوم شهر، در معنایی بیشتر جهانی تا ایرانی، عرضه می کند. کتاب، مفهوم آرمان شهر را به مثابه یکی از مفاهیمی که همراه با مدرنیته زائیده شده است ، به عنوان خط راهنمای خود برای نگریستن به جهان کنونی انتخاب کرده است، جهانی که در آن گریزی از شهری بودن نیست و در عین حال آرمان شهرگرایی ها روز به روز کم رنگ تر و بی اثرتر می شوند.

در پشت جلد کتاب از جمله می خوانیم: « درک این مسئله هوش چندانی نمی خواهد که جهان بی رویا، انسان هایی بی ایمان به خود و بی اعتقاد به فردایی بهتر می آفریند، انسان هایی پشت کرده به خود و به جهان.»

فصل اول کاب به «ماهیت اجتماعی و خلاقانه جهان مدرن» اختصاص دارد و در آن بخش هایی درباره آرمان شهر پروتستانتیسم، آرمان شهر روشنگری، انقلاب به مثابه آرمان شهر، آرمان شهر پرولتری و... می خوانیم و فصل دوم به «ظهور پست مدرنیسم: آرمان گسست از آرمان شهرها» اختصاص دارد و شامل بخش هایی درباره زمینه های اجتماعی و فرهنگی جنبش دانشجویی، «هنجار» به مثابه اقتدار، پست مدرنیسم: تئوریزه شدن جنبش 1968 و ... در آن ارائه شده اند.

 

تلفن ناشر :

20- 77642519

 

آدرس وبلاگ زهره روحی :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...