رفتن به مطلب

بازاریابی...همه چیز درباره بازاریابی واصول بازاریابی


ارسال های توصیه شده

بازاریابی

 

امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می‌رود و شرکتهای معتبر و بزرگ توجه و توجه ویژه‌ای به جذب مدیران بازاریابی کارآمد دارند. در صورتی که شما نیز قصد رقابت در تجارت امروز را داشته باشید نمی‌توانید از بازاریابی و به ویژه بازاریابی الکترونیک و ابزارهای اینترنتی آن صرف نظر نمایید. حضور موثر در اینترنت یکی از موثرترین راهکارهای تجارت امروز به شمار می‌رود. بنابرابن می‌توان از بازاریابی الکترونیک برای رسیدن به اهداف عالی تجارت به طور موثر بهره برد..

شما با استفاده از خدمات سایت بازاریابی الکترونیک ایران می‌توانید به طور موثر در این گام بهره برده و از تجربیات ما در تجارت خود استفاده نمایید. سایت بازاریابی الکترونیک می‌تواند به عنوان مدیر بازاریابی الکترونیک شرکت شما، کمک قابل ملاحظه‌ای به تجارت شما نماید.

نوع خدمات بازاریابی الکترونیک بستگی به نوع تجارت شما داشته و معمولا پس از بررسی اولیه توسط کارشناسان و شناخت کافی از تجارت شما، اقدام به ارایه راه حل مناسب خواهیم نمود. بنابراین امکان ارایه راه حل طبق سفارش و یا راه حل های ویژه فقط برای شما میسر می باشد. اهم فعالیت‌های سایت بازاریابی الکترونیک بدین ترتیب می‌باشد:

برنامه‌ریزی برای بازاریابی الکترونیک

هر تجارت برای موفقیت نیاز به برنامه ریزی داشته و با توجه به نوع تجارت، رقبا، و سایر فاکتورهای مورد نظر اقدام به بررسی سایت و تجارت شما خواهیم نمود و در پایان برنامه بازاریابی الکترونیک شما را تهیه و بر مبنای آن امور تجارت الکترونیک و بازاریابی الکترونیک سایت شما را انجام خواهیم داد. در برنامه ریزی دو حالت کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته می شوند. شما با توجه به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت ما می‌توانید موفقیت بلند مدت خود در تجارت الکترونیک و حضور در اینترنت را فراهم آورید.

اهداف اصلی ما در بازاریابی الکترونیک

به طور معمول این اهداف برای بازاریابی الکترونیک سایت شما در نظر گرفته خواهند شد:

افزایش بازدید از سایت شما توسط کاربران اینترنتی (تبدیل کاربران اینترنتی به کاربران سایت شما)

افزایش نرخ تبدیل (تبدیل کاربران سایت به مشتریانی برای شما)

نگه داشتن مشتریان به طوری که مجددا از سایت شما خرید نمایند

بنا براین همانطور که ملاحظه می‌کنید مبنای ما در اهداف سایت رویکرد بر مبنای مشتری می باشد.

کسانی که از بازاریابی الکترونیک سود خواهند برد

مدیران صنایع

فروشگاه‌های الکترونیک

شرکت‌های صادر‌کننده که قصد حضور در بازارهای جهانی را دارند

و کلیه شرکتهای تجاری و خدماتی

لینک به دیدگاه

خدمات رایگان سایت عبارتند از:

مشاوره و راهنمایی در زمینه انجام تحقیقات و پروژه‌های دانشجویی و امکان مصاحبه با مدیران سایت بدون دریافت هزینه

طراحی سایت برای موسسات خیریه بدون دریافت هزینه طراحی

خدمات تجاری سایت عبارتند از:

شما می‌توانید یک و یا چندین مورد از راهکارهای زیر را برای انجام بازاریابی الکترونیک خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید کلیه این خدمات با استفاده از رویکرد بر مبنای مشتری بوده و بازاریابی هدفمند و بازاریابی یک به یک مبنای کار می‌باشند. در هر یک از موارد آنالیز مشتری قبل از انجام خدمات صورت می‌گیرد تا موفقیت کار در بلند مدت تضمین گردد.

۱. بازاریابی پست الکترونیک

امروزه وجود هرزنامه‌ها (spam ) در اکثر صندوق های پست الکترونیک مشاهده می شوند. بدین ترتیب شاید منطقی باشد از این راه استفاده نشود در صورتی که بازاریابی پست الکترونیک یکی از موفق ترین راه های تجارت الکترونیک در جهان می باشد. سایت بازاریابی الکترونیک این نوع بازاریابی را بر مبنای احترام به مشتری و کاربران برای شما انجام خواهد داد. بازاریابی از طریق پست الکترونیک شامل موارد ذیل می باشد:

امکان ثبت نام در لیست مجاز برای ارسال توسط کاربران در سایت شما.

امکان خارج شدن از لیست.

امکان ردیابی خبرنامه های ارسالی توسط شما بطوریکه آمار تعداد نفراتی که متن را خوانده و تعداد کلیک های انجام شده و تعداد کسانی که از لیست خارج شده اند به شما داده شود.

زمان بندی برای ارسال.

سایر امکانات بر حسب نیاز و مورد.

۲. بهینه سازی صفحات وب و رتبه بالا در موتور های جستجو

موتورهای جستجو از جمله موارد موثر در ایجاد ترافیک برای سایت شما می باشند. بالا بودن رتبه شما به هنگام جستجو در یک کلمه کلیدی تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات و یا خدمات شما دارد. صاحبان شرکتهای صادر کننده می توانند از این ترفند به عنوان بهترین راه حل برای ورود به بازار های جهانی استفاده نمایند. امروزه تلاش زیادی برای بالا بردن رتبه در موتورهای جستجو توسط افراد مختلف بکار می رود به طوریکه کسب رتبه بالا در واژه های مورد جستجوی مورد نظر یکی از آرزوهای هر صاحب تجارتی می باشد.

خدمات بازاریابی از طریق موتورهای جستجو بشرح ذیل است:

معرفی سایت شما به موتورهای جستجو

بهینه سازی صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو

انتخاب کلمه کلیدی متناسب با تجارت و مشتری هدف شما

کسب مشهوریت لینکی بالا

بالا بردن رتبه صفحه (PR )

تبلیغات در سایت گوگل

۳. تبلیغات در سایت‌های پرترافیک

بنرهای اینترنتی تصاویری جذاب هستند که بصورت آگهی بازدید کنندگان را به سایت شما می فرستند. شما می توانید از مزایای قرار دادن بنر در چندین سایت پر بیننده بهره‌مند شوید. این مورد با استفاده از تبلیغات هدفمند انجام خواهد شد و پس از آنالیز مشتری شما سایت‌های مناسب تبلیغات به شما معرفی خواهند گردید.

۴. مدیریت محتوای سایت

سایتهای تجاری و خدماتی برای موفقیت نیاز به مدیریت محتوای صحیح دارند تا بتوانند موفقیت خود را تضمین نمایند.

۵. طراحی و برنامه نویسی سایت

طراحی سایت های تجارت الکترونیک با قابلیت بسیاری بالا برای شما که می توانید از طریق آن در کنار روشهای بازاریابی الکترونیک اجناس و کالاهای خود را در اینترنت بفروش برسانید. طراحی سایت مطابق با استانداردهای تجارت الکترونیک بوده و با قابلیت های بسیار بالا در جذب مشتری به شما کمک بسیاری می نماید. این خدمات بشرح ذیل می باشند::

سیستم فروشگاه الکترونیک

سیستم مدیریت محتوا

سیستم های تامین مشتری

خدمات مدیریت ارتباط با مشتری

راه اندازی انواع پرتال تخصصی

سایر موارد بر حسب سفارش

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی

بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط

اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است .

 

لینک به دیدگاه

بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟

۱- بازاریابی پست الکترونیک. هرروز بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از پست الکترونیک جهت ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند. هنوز موثرترین روش رسیدن به تعداد انبوه مشتریان بالقوه و تقویت ارتباط با آنها، استفاده از پست الکترونیک است. طراحی و ارسال خبرنامه های الکترونیکی از مهم ترین و شاید حیاتی ترین نیازهای تجارت های برخط است و ابزار ها و روش های تولید و ارسال خبرنامه ها، بسیار قدرت مند شده اند .

۲- وبلاگ نویسی. تا قبل از پدیده وبلاگ، مشتریان امکان و توفیق ارتباط نزدیک با ارائه کنندگان خدمات و محصولات را نداشته اند. وبلاگ نویسی، به ایجاد اعتماد،کمک زیادی می کند و به مشتریان اجازه می دهد با بالاترین رده های مدیریتی شرکت ها، ارتباط نزدیک برقرار کنند. وبلاگ نویسی به بازاریاب ها کمک می کند که داستان خود را در یک محیط باز و غیر رسمی که برای مشتریان حالت شخصی دارد، بیان کنند و بتوانند برای ارائه کننده خدمات،کف بزنند یا شکایت کنند .

۳- آر اس اس. سالها قبل می بایست وب سایت های متعددی را بازدید می کردیم تا بتوانیم اطلاعات مرتبط با خودمان را پیدا کنیم. امروزه، اطلاعات به روز و مرتبط، از طریق RSS به طور مرتب و روزانه از طرف اینترنت برای ما ارسال می شوند. مشتریان می توانند جهت دریافت اطلاعات مرتبط با خودشان، آبونه شوند و این اطلاعات را به محض به روز رسانی شدن، دریافت کنند و در زمان و نیروی خود صرفه جویی نمایند .RSS به بازاریاب ها کمک می کند تا یک جریان دائمی از اطلاعات به روز را از طریق اینترنت به مشتریان خود برسانند .

۴- Podcasting . هر چند که توقع می رود تا سال ۲۰۱۰ این روش بازاریابی به استفاده انبوه برسد ولی امسال نیز رشد خوبی داشته است. ما دوست داریم به دیگران گوش دهیم و بشنویم. تا قبل از این، اینترنت مجموعه عظیمی از متن بود که از بس به آنها نگاه می کردیم، خسته می شدیم. امروز می توانیم به متخصصین صنعت در موضوعات خاص و به مصاحبه های آنها با میهمانانشان و دریافت ترفندهای مفید، گوش دهیم. پادکست به ما کمک می کند تا محتوای اینترنت را در خانه، محل کار و یا حتی در حال مسافرت در قطار، هواپیما، و یا حتی کوهنوردی، استفاده کنیم .

۵- نظر سنجی های بر خط. این خدمات به شما امکان دریافت بازخور از بازدیدکنندگان را به سادگی و سرعت زیاد می دهد و برای تجارت های کوچکی که بودجه برای تحقیقات بازار ندارند مناسب است. نظر سنجی های بر خط می توانند باز خور از مشتری و کارمندان را فراهم سازند. امروزه، ایجاد چنین نظر سنجی های بر خط به سهولت وجود دارد و شما می توانید به راحتی آنها را اجرا و از نتیجه آنها استفاده کنید .

۶- محتوای چندرسانه ای. امروزه دسترسی به اینترنت پر سرعت در اکثر مناطق فراهم شده است. این ارتباط های پر سرعت به ما اجازه می دهند تا از محتوای چندرسانه ای حجیم که دسترسی به آنها از طریق اینترنت تا ۵ سال پیش غیر ممکن بود، استفاده کنیم. یکی از فراگیرترین این نوع محتوا، ویدئوی دیجیتالی است. هرکسی امروزه به راحتی می تواند تکه ای فیلم ویدئویی بسازد و آن را از طریق اینترنت به نمایش گذارد. و ما هم آن را دوست داریم که تماشا کنیم. اینگونه وب سایت هائی که اقدام به پخش محتوای ویدئویی می کنند، ترافیک بازدید کننده بسیار زیادی خواهند داشت .

۷- سایت های اجتماعی. معمولا به عنوان پاتوق جوانان مورد استفاده قرار می گیرند، مانند سایتهای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، که معمولا از داشتن میلیون ها بازدیدکننده و عضو، بهره مند هستند. امروزه بازاریاب ها به ارزش اینگونه سایت ها پی برده اند و در محدوده های تخصصی تر نیز، اینگونه سایت ها در حال شکل گیری هستند. امروزه سایتهای اجتماعی برای مادران، کودکان، دانشجویان دانشگاه، حرفه ای ها و بسیاری از قشرهای اجتماعی دیگر وجود دارند. اینگونه سایت ها، محفل هایی جهت همفکری افرادی که تفکرات مشابه دارند ایجاد می کنند تا آنها این تفکرات، ایده ها، منابع، تجارب، تصاویر، ویدئو، موسیقی و هر چیز مشترک دیگر را با سایرین به اشتراک بگذارند .

۸- دهان به دهان. امروزه بازاریابی دهان به دهان در حال رشد بسیار سریعی است. بازاریاب ها درک کرده اند که قدرت ۱۰ مشتری که در پاتوق های خود از خدمات آنها تعریف مثبت کنند، بسیار زیاد است و بسیار قیمتی است. حتی استفاده از وبلاگ جهت اعلام در سطح وسیع تر نیز بسیار موثرتر خواهد بود. بسیاری از تجارت ها در حال کم کردن بودجه تبلیغات سنتی خود و اختصاص آن به جلب بیشتر مشتریان فعلی خود هستند به این امید که آنها از طریق دهان به دهان، خدمات آنها را تبلیغ کنند و حتی امکاناتی نیز برای اینگونه مشتریان که راحت تر این کار را انجام دهند، فراهم می کنند .

۹- موتورهای جستجو. پس از Email ، جستجو پر کاربردترین ابزار مورد استفاده در اینترنت است. به همین دلیل، موردتوجه بسیاری از بازاریاب ها و بنگاه های تبلیغاتی است. وب سایت و تجارت بر خط شما زمانی موثر خواهد بود که مشتری ها بتوانند آن را از میان میلیون ها وب سایت و تجارت مشابه، در جهان دیجیتالی، پیدا کنند. اکثر مردم جهت رسیدن به آنچه در اینترنت نیاز دارند، از موتورهای جستجو استفاده می کنند. بهینه سازی و تنظیم وب سایت شما به گونه ای که کسانی که کلمات مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند، بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، برای تجارت بر خط شما، حیاتی است .

یک طرح بازاریابی موفق، آمیزه ای از انواع روشهای فوق را به کار خواهد بست . اینطور نیست که بگوئیم، این یکی یا آن یکی روش بهتر است. بازاریاب حرفه ای برای خود استراتژی مشخصی جهت تولید محتوی به شکل های مختلف و توزیع آن از طریق کانالهای مختلف اطلاع رسانی جهت رساندن اطلاعات به طیف گسترده ای از مخاطبان، تدوین می کند .

برگرفته از سایت:روزنامه تفاهم

لینک به دیدگاه

بازاریابی کوتاه مدت و بازاریابی بلند مدت

 

برای ایجاد یک چرخه‌ی فروش پایدار و مسیر رشد مثبت، کسب و کارها به طور معمول درگیر تلاش‌های بازاریابی کوتاه و بلند مدت می‌شوند. تلاش‌های بازاریابی کوتاه مدت باعث افزایش ناگهانی میزان فروش می‌‌شوند و به ندرت دوام می‌یابد. افزایش‌های ناگهانی فروش به طور معمول ناشی از فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی و یا فروش محصولات در یک محدوده‌ی زمانی خاص است. بازاریابی کوتاه مدت باعث افزایش فروش می‌شود.

بازاریابی کوتاه مدت آنلاین

توجه مثبت به محصولات در مجامع عمومی، گروه‌های خبری و یا درون سازمان‌های تجاری می‌تواند باعث افزایش سریع و رشد ناگهانی میزان فروش شود. گفت‌وگوهای گروه‌های خبری از نظر کنترل و زمان‌بندی برای بازاریابان امری دشوار است. از آن جایی که توجه به محصولات در گروه‌های خبری، بازاریابی کوتاه مدت به شمار می‌آید، بنابراین این نوع بازاریابی نمایش و ارایه‌ی سازمان یافته‌ای برای پشتیبانی و کنترل میزان فروش محصولات ندارد. تخفیف دادن

فعالیت‌های تبلیغاتی بازاریابی که شامل کوپن‌ها، تخفیف‌ها و یا فروش محصولات در محدوده‌ی زمانی خاص هستند، می‌توانند باعث سودمندی و بهره‌مندی محصولات و توجه به آن‌ها شوند. استفاده از پیشنهادها و تبلیغات گسترده امری مهم است، در غیر این صورت، فروش بلند مدت محصولات با منتظر نگاه داشتن مشتریان برای ارایه‌ی محصول بعدی، کاری خطرناک به نظر می‌رسد. تبلیغات

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تبلیغ محصولات و جلب توجه مشتریان، صرف هزینه برای آن‌ها است. تبلیغات pay-per-click به اداره و گرداننده‌ی ترافیک‌های تبلیغاتی مشهور هستند. متاسفانه، به دنبال اتمام سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات بازاریابی، فروش محصولات نیز به پایان می‌رسد. درک این مطلب که با بازاریابی کوتاه مدت، فروشندگان اغلب می‌توانند میزان فروش خود را کنترل و درآمدهای حاصل از فروش را صرف محصولات نوپا و جدید، خدمات و یا کسب و کار کنند، امری مهم به شمار می‌رود. بازاریابی کوتاه مدت همچنین برای بازاریابی آزمایشی محصولات جدید و یافتن قیمتی مناسب برای این محصولات سودمند است. بازاریابان می‌توانند با استفاده از تبلیغات pay-per-click ، کاهش و یا افزایش تعداد مشاهده کنندگان سایت‌های فروش آنلاین را کنترل کنند و درباره‌ی بنرها، کلمات کلیدی و گرافیک‌ها تصمیم‌گیری کنند. سپس می‌توان تجربه‌های حاصل از بازاریابی کوتاه مدت را در استراتژی بازاریابی بلند مدت به کار بست. بازاریابان می‌توانند اثربخشی نسخه‌های فروش را شناسایی و تعیین کنند و سپس آن‌ها را در فعالیت‌های بلند مدت بازاریابی پیاده کنند.

لینک به دیدگاه

بازاریابی بلند مدت آنلاین

بدون شک، زمان‌گیرترین و در عین حال مهم‌ترین جنبه‌ی بازاریابی بلند مدت شامل مهیا کردن و بهینه سازی وب سایتی برای موتورهای جست‌وجو است. اکثر جست‌و‌جوگران اینترنت به دنبال یافتن محصولات و یا اطلاعاتی در موتورهای جست‌وجو هستند. اکثر جست‌وجوگران اینترنت برای یافتن محصولات، خدمات و یا اطلاعات مورد نظر خود از واژه‌های کلیدی استفاده می‌کنند. شناسایی و بهینه‌سازی سایتی برای واژه‌های کلیدی و عبارت‌هایی که مشتریان در جست‌وجوهای خود برای محصولات و خدمات مورد نظر به کار می‌برند، فعالیتی بسیار مهم برای قابل دسترس بودن در اینترنت به شمار می‌آید.

بهینه سازی موتورهای جست‌وجو فرایندی مداوم و در حال پیشرفت است. هدف موتورهای جست‌وجو فراهم آوردن سایت‌هایی مناسب با موارد جست‌وجوی کاربران است. هنگام طراحی تبلیغات بازاریابی، باید تلاش‌های کوتاه مدت و بلند مدت بازاریابی را در نظر گرفت تا بدین ترتیب فرایند فروش همواره پایدار و مداوم باشد. با پیاده سازی یک برنامه‌ی بازاریابی که هر دو روند کوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، می‌توان به موفقیت در فرایند فروش امیدوار بود. منبع: سایت eesysco.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...