رفتن به مطلب

معماری و ساختمان سازی به سبک اپل


ارسال های توصیه شده

معماری و ساختمان سازی به سبک اپل

"بشقاب پرنده" لقبی است که اسیتو جابز در توصیف ساختمان جدید اپل به آن داده است. شاید برای اولین بار در ماه جولای تصورات ذهنی ما از پروژه ی اپل با تصاویری تار و مبهم شکل گرفت. حالا اما به لطف شورای شهر Cupertino، عکس های بیشتر و رندر های با کیفیت تر، ما را یاری می کند تا در ادامه مطلب با اطلاعات دقیق تری به بررسی این ساختمان خاص بپردازیم.

حالا با دیدن نقشه ها، مطمئن شدیم که خبرها صحیح بودند و اپل طراحی مجموعه ی جدید خود را به نورمن فاستر سپرده است. زمینی با مساحت تقریبی ۷۱۰ هزار متر مربع که ۴۰۰ هزار متر مربع از آن در اواخر سال ۲۰۱۰ از شده، قرار است محل تجلی ایده های این معمار بزرگ بریتانیایی باشد. کسی که در سال ۱۹۹۹بزرگترین جایزه معماری یعنی پریتزکر که از آن به نوبل معماری تعبیر می شود را با خود به خانه برد.

 

 

 

مجموعه ی جدید اپل دارای دفتر کار و ساختمان تحقیق و توسعه ای به مساحت تقریبی ۲۶۰ هزار متر مربع است. برای آن یک سالن کنفرانس با ۱۰۰۰ صندلی در نظر گرفته شده و با داشتن امکانات مختلفی مانند سالن های ورزشی، گنجایش بیش از ۱۲ هزار کارمند را در خود دارد.

 

 

 

از جمله نکاتی که استیو جابز در توصیف این ساختمان به آن اشاره می کند به کار نرفتن حتی یک قطعه شیشه ی تخت است. همه ی شیشه ها دارای انحنا هستند که دور تا دور ساختمان را پوشش می دهند. اما تفکرات خاص اپل به همین جا ختم نمی شود. ساختمان جدید قرار است قسمتی از انرژی مصرفی را خود تولید کند و برای توجه بیشتر به محیط زیست و مبحث معماری پایدار که نورمن فاستر نیز به آن شناخته می شود، قرار است تعداد درختان این مجموعه از ۴۵۰۰ به بیش از ۶ هزار عدد برسد و همان طور که در تصاویر مشاهده می شود، بر خلاف معمول فضای سبزی هم در میانه ی ساختمان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

اما تاریخ اتمام این مجموعه که احتمالا ساکنان کوپرتینو برای آن روز شماری می کنند در سال ۲۰۱۵ است. چرا که با پایان یافتن اجرای این پروژه استیو جابز پیشاپیش قول فراهم آوردن اینترنت Wi-Fi مجانی را به شرط خلاصی از پرداخت مالیات ها به شهروندان داده است.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...