رفتن به مطلب

عيوب انکساري چشم در بروز سردرد موثرند


ارسال های توصیه شده

يک متخصص و جراح چشم با اشاره به انواع عيوب انکساري چشم مانند آستيگمات و دوربيني، اظهار کرد: وجود اين اختلالات در صورت مطالعه و انجام کارهاي ظريف مانند گلدوزي، معمولا سردرد به همراه دارد.

 

دکتر عليرضا کشتکار جعفري رييس بخش استرابيسم بيمارستان فارابي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، اظهار داشت: اصولا سردرد علل مختلفي دارد که يکي از اين عوامل مربوط به مشکلات بينايي است و در کنار بررسي چشم موارد ديگر نيز نياز به پيگيري دارد.

 

اين متخصص چشم در ادامه انحرافات نهفته را از ديگر علل چشمي باعث سردرد دانست و گفت: بعضي افراد در ظاهر لوچي ندارند ولي اين انحراف به طور نهفته در چشم آنها وجود دارد و به دنبال مطالعه، موجب درد چشم و در نهايت سردرد مي‌شود.

 

دکتر جعفري افزود: بالا بودن حاد فشار داخل چشم نيز در بعضي مواقع باعث درد چشم، تهوع و سردرد مي‌شود، همچنين کارهاي چشمي نزديک و دقيق براي بيماراني که زمينه سردردهاي ميگرني دارند حمله سردرد را به همراه دارد و اين بيماران بايد توسط متخصص اعصاب تحت درمان قرار گيرند.

 

وي با بيان اين که معمولا فرد با شماره‌هاي پايين چشم دچار سردرد نمي‌شود، خاطرنشان کرد: واکنش افراد نسبت به شدت بيماري‌ها متفاوت است و بعضي مواقع بيماري که اختلال انکساري متوسط رو به بالا دارد دچار سردرد نمي‌شود در حالي که فردي با آستيگماتيسم در حد کم سردرد دارد و به همين خاطر معاينات روتين چشم پزشکي براي همه افراد توصيه مي‌شود.

وي در پايان گفت: کودکان خيلي سريع با عينک زدن کنار مي‌آيند ولي براي بزرگسالان که در روزهاي اول استفاده از عينک به سردرد دچار مي‌شوند، توصيه مي‌شود ابتدا در خانه و در زمان استراحت عينک بزنند و به تدريج ميزان آن را افزايش دهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...