رفتن به مطلب

۲۰ لوگوی معروف جهان


ارسال های توصیه شده

nike-logo.jpg

۲۰ لوگوی معروف جهان

اما شایان ذکر است که نکته مشترکی که درلوگوهای معروف همچون نایک میبینیم این است که لوگو اصلا و ابدا نباید پیچیده باشد،لوگو یک نماد است و اگر در عین زیبایی ساده نیز باشد بهتر بیانگوی آن نماد خواهد بود و قطعا بیشتر به دل بیننده خواهد نشست.

01-لوگو کوکاکولا

لوگو معروف کوکاکولا توسط حسابدار جان پمبرن ، فرانک میسون رابینسون ، در سال ۱۸۸۵ ایجاد شد.

cocacola-logo.jpg

۰۲-لوگو آئودی

که از ۴حلقه که با هم تداخل دارند ایجاد شده است به این معنا که آئودی همه چیز را با هم دارد.حلقه اول آئودی،دوم DKW ، سوم Horch و چهارمی و آخری Wanderer می باشد.

audi-logo.jpg

۰۳-لوگو اپل

لوگوی اپل در سال ۱۹۷۶ توسط راب جانف ایجاد شده است. تم رنگ رنگین کمان تا سال ۱۹۹۸ مورد استفاده قرار گرفت.

apple-logo.jpg

۰۴-لوگو شبکه ایالات متحده آمریکا

usa-logo.jpg

۰۵-لوگو پپسی کولا

پپسی تا به حال چندین و چندبار لوگو خود را عوض کرده است،این آخرین لوگوی این شرکت است که درسال ۱۹۸۴ طراحی شده است.

pepsi-logo.jpg

۰۶-لوگو والت دیزنی

waltdisney-logo.jpg

۰۷-لوگو آی بی ام

لوگو آی بی ام را طراحی به نام پائول رند در سال ۱۹۷۲ طراحی کرده است.

ibm-logo.jpg

۰۸-لوگو نایک

لوگو زیبای نایک که توسط یه دانشجوی پورتلندی در سال ۱۹۷۱ طراحی شده است.

nike-logo.jpg

۰۹-لوگو نینتندو

لوگوی ساده ی نینتندو!

nintendo-logo.jpg

۱۰-لوگوی زیبای پوما

لوگویی که این روزها روی همه ی کفشها می بینیم در سال ۱۹۵۸ طراحی شده است.

puma-logo.jpg

۱۱-لوگو اتت

att-logo.jpg

۱۲-لوگو آتاری

atari-logo.jpg

۱۳-لوگو گوگل

لوگوی کنونی گوگل توسط رود کدار با طرحی متمایز طراحی شده است.

google-logo.jpg

۱۴-لوگو فدرال اکسپرس

نکته قابل توجه و زیبای این لوگو فلش پنهانی است که ما بین حروف ایکس و ای تشکیل شده است!

feedex-logo.jpg

۱۵-لوگو آدیداس

لوگو فعلی آدیداس درسال ۱۹۴۹ طراحی شده است!این شرکت طراحی کفش و لباس اصولا طرح های با سه خط موازی طراحی می کند و این دلیل لوگوی فعلی آن است!

adidas-logo.jpg

۱۶-لوگو مک دونالد

mcdonald-logo.jpg

۱۷-لوگو استارباکس

starbox-logo.jpg

۱۸-لوگو لِگو

lego-logo.jpg

۱۹-لوگو شانل

chanel-logo.jpg

۲۰-لوگو شرکت پخش آمریکایی(اِی بی سی)

abc-logo.jpg

لینک به دیدگاه

مطمئنا همه شرکت های موفق استراتژی های خاصی را برای نام گذاری و یا انتخاب برند خود و کالاهای شان دارند. برخی از آنها به طور مشخص دلایل نامگذاری شان را اعلام کرده اند و برخی هم تا کنون سخنی در این مورد نگفته اند. در دنیای فناوری هم دلایل فرآوانی برای نام های مختلف ذکر می شود، اما کمتر جایی درباره دلایل اصلی این نامگذاری ها صحبت می شود.

احتمالا شما هم شنیده باشید که نام شرکت google از یک عدد بسیار بزرگ ریاضی که googol نامیده می شود، گرفته شده. یا اینکه Microsoft ترکیبی از دو عبارت microcomputer و software است.

خب به نظرتان داستان نام هایی مانند تویتر و آندروید و... چه می تواند باشد؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

Twitter

twitter_logo_narenji_ir.jpg

اسم تویتر توسط یک کلاه انتخاب شد! داستان از این قرار است که گروهی از کارکنان Odeo - استارت آپ یک پادکست که تویتر از آنجا آغاز شد - در یکی از جلسات بارش افکار شان به دنبال نامی برای یک سیستم خبررسانی می گشتند که نشان دهنده حالت وزوز کردن موبایل دورن جیب هنگام دریافت پیام جدید باشد.

آنها در انتها به دو نام Jitter و Twitter رسیدند. سپس تصمیم گیری برای انتخاب نام را توسط دو کاغذ به کلاه قاضی واگذار کردند. به همین دلیل است که امروز به جای اینکه بگوییم چند جیت جدید داشتم، می گوییم چند تویت جدید داشتم!

Android

android-logo-white.jpg

ظاهرا اندی روبین ، از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق آندروید علاقه بسیار زیادی به روبات ها دارد. نیک سیرز یکی دیگر از بنیان گذاران این پلتفرم می گوید:«هنگامی که شما دور و بر اندی و روبات هایش می پلکید باید خیلی مواظب باشید».

Yahoo

yahoo_logo_narenji_ir.jpg

بنیانگذاران یاهو، دیوید فیلو ، جری یانگ این پروژه را هنگامی که دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد بودند، شروع کردند. اصل این پروژه، دسته بندی و لیست کردن لینک های مفید موجود در وب، با نام اولیه «راهنمای جری و دیوید برای جهان گسترده وب» بود. اگر چه نام دقیقی است، اما اصلا جذاب نیست.

Yahoo در حقیقت سر نام عبارت Yet Another Hierarchical Officious Oracle است که می توان آن را تفریبا «باز هم یکی دیگر از سلسله مراتب دانشمند فضول» معنی کرد‫.‬ خود شرکت هم می گوید که دلیل آنها برای انتخاب این نام، چنین تعریفی بوده است‫:‬ جسور، ساده دل، ناهنجار‫!‬

Adobe

adobe_narenji_ir.jpg

بنیانگذاران ادوب، جان وارنوک و چاک گسچک در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهمه ۸۰ برای شرکت زیراکس در شهر لوس آلتوس کار می کردند. نهر ادوب هم از میان این شهر می گذرد!

طبق گفته های ویکیپدیا، ادوب نام یکی از خانه های اشرافی قرن نوزدهم بوده که در کنار این رودخانه ساخته شده است. با این احوال به نظر می رسد که نام این کمپانی برگرفته از آن ساختمان و یا این نهر آب است.

BlackBerry

rim-blackberry-logo-1.jpg

برخلاف باور عموم، شباهت دکمه های این دستگاه با دانه های توت دلیل این نامگذاری نیست. نام BlackBerry یک انتخاب کاملا تجاری بوده است. تیم ارتباطات شرکت درمورد آن چنین می گوید:

RIM به دنبال یک نام مشخص، به یاد ماندنی و سرگرم کننده بود‫ که به صورت بین المللی هم قابل استفاده باشد و برای همه کاربران جذابیت داشته باشد. ‬به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت به جای یک کلمه توصیفی و یا اختراعی، از این کلمه ملموس استفاده کند که وجود خارجی دارد‫.‬

Apple

apple_narenji_ir.jpg

اپل هیچ داستان تایید شده ای ندارد. شما می توانید هر یک از این شایعات را که برای تان جالب تر بودند انتخاب کنید:

استیو جابز تابستان ها در باغ های سیب اورگان یا کالیفرنیا کار می کرده و سیب های خوب و قابل تقدیری هم پرورش می داده است

استیو جابز علاقه فراوانی به گروه بیتلز دارد!

استیو درخواست ثبت شرکت اش را با سه ماه تاخیر آماده می کرده و تصمیم می گیرید اگر هم دانشکده ای هایش قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر نام مناسبی را پیشنهاد ندهند، شرکت اش را کامپیوتر های اپل (Apple Computers) بنامد.

استیو جابز می خواسته تا شرکت اش را از تصورات بغرنج، دست نیافتنی و سردی که توسط دیگر شرکت های کامپیوتری آن زمان ایجاد شده بود، دور کند.

Nintendo

nintendo_narenji_ir.jpg

این نام از سه کلمه ژاپنی Nin و ten و do تشکیل شده است. معنی این کلمات به ترتیب عبارت است از: «ما با تمام تلاش مان کار می کنیم» - «ما به بهترین شکلی که می توانیم انجامش می دهیم» و «در انتظار نتیجه می نشینیم»

نینتندو کوتاه شده شعار و نام کارخانه سازنده اش است. چه کسی تصور می کرد که یک غول دنیای بازی های کامپیوتری چنین نام شاعرانه ای داشته باشد؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...