رفتن به مطلب

ماژول کنترل موتور با امکان ایجاد ارتباط با شبکه‌ی Ethernet صنعتی


ارسال های توصیه شده

photo_4521_1.jpg

شرکت STMicroelectronics ماژول پیشرفته‌ای برای کنترل موتور در مصارف خاص ارائه کرده است که علاوه بر داشتن اندازه‌ی کوچک به منظورنصب بر روی موتور، امکان ارتباط با شبکه‌ی اترنت (Ethernet) صنعتی را هم دارد. این ماژول ادعا دارد که راه‌حل‌های صنعتی هزینه‌بری مانند روبات‌های چندمحوره، نوارنقاله‌ها، ماشین‌های بسته‌بندی و تجهیزات اتوماسیون فرآیند را سریع‌تر تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری الکترونیوز و به نقل از EDN Europe، SPIMD20 می‌تواند موتورهای سه‌فاز بدون جاروبک را حداکثر تا توان 2kw راه‌اندازی نماید، همچنین، برای کاربردهای صنعتی متنوعی مناسب است. این ماژول در همکاری مشترک با متخصص کنترل حرکت، Robox، توسعه داده شده است و از ترکیب فن‌آوری‌های پیشرفته‌ی نیمه‌هادی شرکت ST، شامل IGBTهای 1200V/40A و درایور گیت TD352، بهره می‌برد. دو میکروکنترلر STM32 وظیفه‌ی پردازش قدرتمند و ارتباط با شبکه را بر عهده دارند. یک واسط ارتباطی بی‌درنگ (real time) پروتکل‌های EtherCAT و CANopen DS402 را پشتیبانی می‌کند. یک سفت‌افزار اساسی تعبیه شده است که ارتباط با شبکه راه‌اندازی PWM را پشتیبانی می‌کند، و حلقه‌ی جریان و حلقه‌ی سرعت سنکرون شده با باس میدان (fieldbus) را اجرا می‌کند.

 

به گفته‌ی این شرکت، این ماژول امکان سفارشی کردن کامل سفت‌افزار و منطق برنامه را فراهم کرده است، به‌طوری‌که به طراح اجازه‌ی کنترل کامل بر حسب الگوریتم کنترل موتور و نوع باس میدان اترنت را می‌دهد. SPIMD20 قابلیت پیکربندی شخصی و کنترل توزیع‌شده به‌منظور کاهش هزینه‌های مهندسی طرح، کاهش زمان فروش، و طراحی سریع بر حسب نیاز بازار و امکانات را دارد.

SPIMD20 مدعی است که توانسته است سکویی سخت‌افزاری ایجاد کند که قادر به راه‌اندازی سریع پروژه‌ها است. با قرار دادن ماژول 165x60x26mm بر روی موتور، طراح می‌تواند چندین موتور را کنترل نماید. این امر منجر به متمرکز کردن منطق و توابع مرتبط با توان در یک چارچوب و در نهایت باعث کاهش حجم کابل‌کشی، ساده‌سازی نصب و توسعه دادن مقیاس‌پذیری می‌شود.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های SPIMD20 عبارت اند از: حدکثر ولتاژ منبع تغذیه‌ی DC برابر با 800 ولت، قطع ایمن گشتاور (STO) سخت‌افزار، ساختار ایمن مطابق باIEC 61800-5، داشتن واسط سریال برنامه‌نویسی، داشتن فیدبک موقعیت از طریق برطرف‌کننده (resolver) یا رمزگذار (encoder) دیجیتال، داشتن حسگر حرارتی و تحلیلگر لرزش، حافظه‌ی فلش روی‌بورد 2MB به علاوه‌ی پشتیبانی از کارت حافظه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...