رفتن به مطلب

بند انداختن


ارسال های توصیه شده


یکی از راه‌های رهایی از موهای زائد صورت بند انداختن می‌باشد که برای انجام این کار اگر به این نکات توجه داشته باشید می توانید این کار را آسانتر انجام دهید.

 

در هنگام بند زدن در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و یا خلاف آن حرکت می‌کنیم . جهت کندن و حرکت نخ بند باید در جهت خواب مو باشد . برای قسمتهای گونه و چانه و پیشانی نخ بند و دست را بر روی صورت می‌خوابانیم .

 

توجه : برای بند زدن دور چشم یا دور لب و ابرو ، حرکت نخ و دست نزدیک به نزدیک و با احتیاط کامل و بطور سطحی و مماس با پوست انجام می‌شود .

 

برای جلوگیری از التهاب پوستی بعد از بند زدن از فرمول مایع زیر استفاده می‌شود:

 

- زاج سفید به اندازه ی یک نخود ( می‌توانید از عطاری تهیه کنید )

 

- یک قاشق الکل سفید

 

- یک قاسق آب لیمو ( تازه ی آن بهتر است )

 

- شصت سی سی آب جوشیده ی سرد شده ( معادل شیشه س شربت سرما خوردگی کودکان )

- این محلول می‌تواند به مدت یک هفته در یخچال نگهداری شود .

 

مقاله انگلیسی برای علاقه مندان

 

What is Threading?

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

جلوگیری از جوش صورت بعد بند و یا اپیلاسیون

 

 

غیر از مواردی که فرد دارای پوست حساس هست و به هر صورت جوش میزند با رعائت موارد زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید.

 

قبل از بند انداختن و یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

 

بعد از انجام اپیلاسیون و یا بند از موادی مانند witch hazel or tea tree and alovera استفاده کنید. این مواد خونهای به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست میشوند و صورت جوش میزند را خنک میکند. و قرمزی پوست را کم میکند.

 

به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

 

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید. در اخر نخ بند شما باید تمیز باشد.

 

اگر با رعائت همه موارد باز جوش زدید بهتر است که به لیزر کردن موی خود فکر کنید که لیزر و الکترولیز یکی از مواردی است که برای اپیلاسون دائم استفاده میشوند و کار ساز هم هستند.

لینک به دیدگاه

بند انداختن

 

بند انداختن، يك روش قديمي كندن موها مي باشد كه هنوز در بعضي از كشورهاي خاورميانه و همچنين در هندوستان و پاكستان مورد استفاده قرار مي گيرد. با استفاده از اين روش مي توان شكل خوبي به ابروها داد و نيز موهاي قسمت فوقاني لب و ساير نواحي صورت را برطرف نمود.

سوال: نحوه عمل روش بندانداختن چگونه است؟

جواب: با پيچ و تاب دادن و غلتاندن يك نخ صددرصد كتان بر روي صورت، موهاي صورت در آن گير كرده و سپس با كشيدن اين نخ، موها از ريشه بيرون مي آيند.

 

سوال: چقدر طول مي كشد كه بعد از يكبار بندانداختن صورت، موها دوباره ظاهر شوند؟

جواب: حدود 3 تا 8 هفته طول مي كشد كه موها دوباره پديدار گردند.

 

سوال: اثرات بندانداختن بر روي پوست چگونه مي باشد؟

جواب: اين اثرات كمتر از ساير روشهاي از بين بردن موها (مثل استفاده از موم، شوگرينگ و يا موچين) مي باشند. پوست ممكن است كمي قرمز شده و سوزش داشته باشد.

 

سوال: مزاياي روش بندانداختن نسبت به استفاده از موم چه مي باشد؟

جواب: مزاياي اين روش عبارتند از:

- كمتر تحريك شدن پوست (براي پوستهاي حساس بهتر است).

- درد كمتر.

- دقت بيشتر.

لینک به دیدگاه

نخ بند شما باید تمیز باشد. قبل از اصلاح آرایشگرتان را از حساسیت پوست خود مطلع کنید تا با پنبه الکلی نخ شما را تمیزتر کند.

 

قبل از بند انداختن و یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید. الکل مورد مناسبی نیست چون پوست را خشک میکند. لوسیونهای خوبی مخصوص تمیز کردن پوست وجود دارد.

 

بعد از انجام اپیلاسیون و یا بند بلافاصله از ماسکهای خنک کننده استفاده کنید. این مواد خونهای به سطح پوست آمده که باعث گرمی پوست میشوند و صورت جوش میزند را آرام کرده، پوست را خنک و قرمزی را کم میکند.

 

به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای بیست و چهار ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند و منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

 

بعد از چهل و هشت ساعت یعنی هنگام رشد مجدد موها از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را بردارد (این مواد در مارکهای مختلف در بازار موجود است) . این همان سطحی از پوست است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش و موهای زیر پوستی میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید تا موها کاملا" از پوست خارج شوند.

 

با این روش تا ۹۰ درصد از مشکل جوش بعد از اصلاح راحت میشوید مگر اینکه حساسیت پوست شما خیلی بیشتر از این حد باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...