رفتن به مطلب

طراحی ساختمان ترکیبی با چشم انداز منحنی سبز


ارسال های توصیه شده

این ساختمان سبز ترکیبی از انواع اشکال مهندسی در زوایا و جهت های مختلف را در خود جای داده که هر یک از این اشکال در کنار یکدیگر چشم انداط منحنی و قوس داری را به این ساختمان القاء کرده اند.

این ساختمان ترکیبی که توسط گروه معماری Bay Arch طراحی شده، تعدادی از آپارتمان، اداره و واحدهای تجاری اختصاصی را در خود مخفی کرده است و نهایتاً با استفاده از سیستم و فناوری های نوین سبز، انرژی داخلی این واحدها را تأمین می کند. این پناهگاه سبز در منطقه بوستون (Boston) قرار گرفته که به عنوان یک تپه با 17 طبقه مجزا و مدرن طراحی شده است.

 

این در حالی است که سه طبقه اصلی این ساختمان به احداث پنت هوس (penthouse) اختصاص یافته و از بیشترین انرژی خورشید و باد بهره مند هستند. در طبقات پائینی این ساختمان منحنی و قوس دار واحدهای اداری، مراکز خرید و مغازه های تجاری قرار گرفته است.

 

monhani%20e%2001.jpg

 

طراحی منحنی طبقات و چشم انداز خارجی این ساختمان به گونه ای صورت گرفته که می تواند در هر زمان از طول روز بیشترین انرژی خورشیدی و باد را جذب کرده و به منظور مصارف داخلی انرژی ساختمان جذب کند.

مساحت کلی این پروژه 195 هزار متر مربع بوده که ساختمان اصلی آن در طول بیش از 450 متر طراحی و به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

monhani%20e%2002.jpg

 

در واقع می توان گفت، این ساختمان منحنی با توجه به نوع چشم انداز و طراحی های خارجی ترکیبی خود توانسته به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای مصرف بهینه انرژی در ایتالیا محسوب شود.

 

monhani%20e%2003.jpg

تغییر عمده و مؤثر آب و هوا، کاهش چشمگیری انتشار گازهای اکسید کربن و تهویه به موقع هوای داخی ساختمان نامبرده از دیگر قابلیت های این پروژه بوده که توسط طراحی فضاهای سبز در نمای خارجی این ساختمان صورت گرفته است.

 

monhani%20e%2004.jpg

monhani%20e%2005.jpg

monhani%20e%2006.jpg

monhani%20e%2007.jpg

monhani%20e%2008.jpg

monhani%20e%2009.jpg

 

 

 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...