رفتن به مطلب

دكوراسيون اتاق‌هاي بزرگ


lilac

ارسال های توصیه شده

40434_546.jpg

بسياري از افراد گمان مي‌كنند چيدمان فضا‌هاي بزرگ كاري راحت و بي‌دردسر است و هيچ محدوديتي براي طراحي وجود ندارد. اما بسياري از طراحان معتقدند دكوراسيون فضاهاي بزرگ نيز به سختي فضاهاي كوچك است. براي چيدمان فضاهاي بزرگ نيز نكاتي وجود دارد كه دانستن آن مي‌تواند شما را در رسيدن به نتيجه‌اي مطلوب‌تر ياري كند.

40435_680.jpg

تقسيم‌بندي: فضاي بزرگي را كه در اختيار داريد، متناسب با شرايط استفاده از آن به قسمت‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنيد. براي مثال، اگر قرار است فضاي گفت‌وگو و نشيمن در فضاي بزرگ تعبيه شود، بهتر است براي ايجاد صميميت بيشتر، قسمتي از كل فضاي بزرگ‌تان را به اين قسمت اختصاص دهيد و آن را از ديگر قسمت‌هاي اتاق جدا سازيد. بقيه فضا را مي‌توانيد به فعاليت‌هاي ديگر از قبيل تماشاي تلويزيون، غذاخوري و ... اختصاص دهيد. براي تفكيك بيشتر، مي‌توانيد از نورپردازي خطي، پارتيشن، پاراوان يا يك كاناپه بزرگ نيز استفاده كنيد.

40436_581.jpg

تعريف كردن فضا: براي جداسازي قسمت‌هاي مختلف يك فضاي بزرگ، مي‌توانيد از فرش استفاده كنيد. قاليچه‌هايي كه در قسمت‌هاي مختلف فضا پهن مي‌كنيد لازم نيست حتما مشابه هم باشند، مي‌توانيد مطابق با سبك چيدمان هر قسمت، قاليچه متناسب با آن را به كار بريد. فراموش نكنيد كه استفاده از يك قاليچه بزرگ‌تر نسبت به استفاده از چند قاليچه كوچك‌تر مناسب‌تر است.

40437_404.jpg

متحد سازي: گرچه استفاده از رنگ‌هاي مختلف براي ديوارهاي هرفضا مي‌تواند باعث تفكيك چيدمان شود، اما توصيه ما اين است كه براي جلوگيري از شلوغي، اين كار را نكنيد و تنها از يك رنگ خنثي براي همه ديوارها بهره گيريد؛ سپس براي قسمت‌هاي مختلف از قاليچه‌ها و آثار هنري خاص و متفاوت استفاده كنيد.

40438_169.jpg

استفاده از رنگ‌هاي خنثي: بهتر است وسايل گران و مهم فضاهاي بزرگ را به رنگ‌ خنثي بخريد؛ در اين صورت آن وسايل ديرتر برايتان تكراري مي‌شوند و نيازي به تعويض آنها نيست؛ در عوض مي‌توانيد براي ايجاد تحول وسايل ارزان‌تر را زود به زود تعويض كنيد.

40439_246.jpg

فضاي پرت: اجازه ندهيد در فضا قسمتي پرت و بدون استفاده باقي بماند؛ زيرا اين قسمت‌ها به جلوه كلي فضا صدمه مي‌زنند. سعي كنيد با قرار دادن يك صندلي با شكل خاص، يك گياه سبز و زيبا يا نصب طبقات بر ديوار و قرار دادن اشياء دكوري روي آن طبقات، از آن قسمت پرت نهايت استفاده را در جهت زيباسازي دكوراسيون ببريد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...