رفتن به مطلب

خون مصنوعی تا 10 سال دیگر عرضه می‌شود


ارسال های توصیه شده

[table]

[tr]

[td=colspan: 2]خون مصنوعی تا 10 سال دیگر عرضه می‌شود

[/td]

[/tr]

[tr]

[td=colspan: 2]بیمارانی که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند طی دهه آینده می توانند برای جبران کم خونی از خون مصنوعی تولید شده از سلولهای بنیادین استفاده کنند.[/td]

[/tr]

[tr]

[td=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، طی دو تا سه سال آینده استفاده آزمایشی از خونهای مصنوعی به دست آمده از سلولهای بنیادین بالغ آغاز خواهد شد، به این امید که به زودی استفاده از خون جایگزین در مناطقی که دسترسی به خون طبیعی وجود ندارد فراهم بیاید.

تیمی از محققان دانشگاه ادینبرگ شیوه ای را برای استخراج سلولهای بنیادین جوان از مغز استخوان و رشد دادن آن در آزمایشگاه ها برای تولید خون مصنوعی ابداع کرده اند که نتیجه این شیوه سلولهایی بسیار مشابه گلبولهای قرمز خون خواهد بود.

دانشمندان همچنین در حال ارائه ترکیبات شبه خونی هستند که به عنوان ترکیبی موقتی تا زمانی که امکان انتقال خون واقعی در بدن به وجود بیاید، به بیمار تزریق می شود. انتقال خون در کشورهای مختلف علاوه بر هزینه بالایی که دارد می تواند زمینه مناسب برای انتقال انواع بیماری های عفونی را فراهم آورد.

تولید خون از سلولهای بنیادین می تواند مانع از بروز چنین خطراتی شود، همچنین با در اختیار داشتن چنین تکنیکی می توان به تولید گروه خونی o منفی پرداخت، گروهی که تنها هفت درصد از مردم جهان آن را در اختیار دارند اما 98 درصد از مردم جهان می توانند از آن استفاده کنند.

با وجود اینکه خون مصنوعی نمی تواند جایگزین کاملی برای خون طبیعی باشد و در تمامی جراحی ها به کمک بیماران بیاید اما در عین حال می تواند شیوه های درمانهای اورژانسی، مناطق جنگی و مناطق بحران زده را متحول سازد. همچنین می توان از این ترکیب در موقعیتهای ویژه بیمارستانی برای مثال جراحی های گزینشی استفاده کرد و جان هزاران نفر را در سرتاسر جهان نجات داد.

زمانی که تکنیک دانشمندان ادینبرگ تکمیل شود آنها می توانند از سلولهای بنیادین جنینی یا سلولهای پوستی دست ورزی شده ژنتیکی برای تولید حجم بیشتری از این سلولهای خونی مصنوعی استفاده کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان دانشگاه ا*** شیوه ای پیچیده تر را برای ساخت خون مصنوعی ابداع کرده اند که طی پنج تا 10 سال آینده تکمیل خواهد شد و با استفاده از آن جایگزینی مصنوعی و کاملا شبیه به خون ساخته خواهد شد که عملکردی مشابه با خون طبیعی داشته و برای استفاده در بدن تمامی بیماران با گروه های خونی متفاوت قابل استفاده است.

[/td]

[/tr]

[/table]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...