رفتن به مطلب

شرایط زندگی در دوران کودکی بر روی dna اثر می گذارد


ارسال های توصیه شده

[table]

[tr]

[td=colspan: 2]شرایط زندگی در دوران کودکی بر روی dna اثر می گذارد

[/td]

[/tr]

[tr]

[td=colspan: 2]دانشمندان کانادایی و انگلیسی نشان دادند که شرایط زندگی خانواده در دوران کودکی بر روی dna اثر می گذارد.[/td]

[/tr]

[tr]

[td=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه مگ گیل در مونترال و دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور همراه با دانشمندان دانشگاه کالج لندن نشان دادند که شرایط زندگی خانوادگی در زمان کودکی فرد بر روی ژنها اثر می گذارد که این اثرات در دوران بزرگسالی پدیدار می شوند.

این تحقیق برای اولین بار ارتباط میان شرایط اقتصادی در دوران کودکی و وضعیت بیوشیمیایی dna را نشان داده است.

این محققان متیل شدگی ژنها (تغییر اپیژنتیک بر روی فنوتیپ ژنها) را که با فاکتورهای محیطی دوران کودکی ارتباط داشتند مورد بررسی قرار دادند و به این ترتیب، تفاوتهای مهم در این مکانیزم بیوشیمیایی را در میان افرادی که در شرایط خوب و یا بد زندگی بزرگ شده بودند نشان دادند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که در شرایط اجتماعی- اقتصادی (موقعیت اقتصادی خانواده، شرایط محل سکونت، شغل والدین) در آغاز زندگی می تواند منجر به دوگانگی تغییرات متیل شدگی شود.

در دوره این تحقیق، dna نمونه خون 40 فرد 45 ساله (در زمان آزمایش) جمع آوری شد. این افراد بخشی از تحقیقی در انگلیس بودند که با هدف درک جنبه های مختلف زندگی، بیش از 10 هزار نفر که در مارس 1958 متولد شده بودند در جریان از لحظه تولد تا امروز مورد رصد قرار داشتند.

براساس گزارش دیلی تک، این 40 شرکت کننده برپایه شرایط مختلف زندگی از خیلی خوب تا خیلی بد که در دوره کودکی داشتند انتخاب شدند.

به این ترتیب، دانشمندان توانستند تفاوتهای متیل شدگی dna در مناطق بیش از 20 هزار ژن را پیدا کنند که ناشی از تغییرات محیطی دوران کودکی این افراد بود.

مکانیزم متیل شدگی به ژنها اجازه می دهد که با دنیایی که به سرعت تکامل می یابد سازگار شوند.

[/td]

[/tr]

[/table]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...