رفتن به مطلب

طرز تهيه كيك يخچالي با بيسكويت


ارسال های توصیه شده

مواد لازم :

بیسکویت ساده وانیلی (پتی بور ):حدود ۵۰۰تا ۶۰۰گرم (بسه به اندازه قالب متغیر هست )

شیر :دو لیوان

زرده تخم مرغ :دو عدد

شکر :یک پیمانه

پودر کاکائو:دو قاشق غذا خوری

شکلات تخته ای رنده شده :۱۰۰گرم

نشاسته ذرت :دو قاشق غذاخوری سرپر

خامه :یک دوم پیمانه

پودر ژلاتین :۱۵ گرم

آب سرد :یک دوم پیمانه

برای روی کیک :

شکلات تخته ای رنده شده :۱۰۰ گرم

خامه :۴ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه :

ابتدا شیر سرد وپودر کاکائو ونشاسته ذرت ونصف شکر را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا در شیر حل بشه و بعد روی حرارت می گذاریم تا کمی غلیظ بشه .

در این فاصله پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کنه وبعد آن را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین حل بشه و شفاف بشه .زرده تخم مرغ و مابقی شکر را با چنگال می زنیم تا کمی سفید وکشدار بشه .

سپس به مخلوط شیر ونشاسته اضافه می کنیم .در این مرحله به سرعت هم می زنیم تا زرده نبره (حرارت باید ملایم باشه )و بعد شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنیم ووقتی شکلات حل شد آنرا از روی حرارت بر می داریم وصبر می کنیم کمی داغی ان کم بشه و سپس ژلاتین حل شده وخامه را هم به ان اضافه می کنیم .

ابتدا تمام کف ودیواره قالب را (که ترجیحا اگه کمر بندی باشه بهتره ولی اگه هم نبود مشکلی نیست)با فویل می پوشانیم وسپس بیسکویت ها را کف قالب می چینیم .اگه قالبتون دایره ای باشه برای کناره های قالب بهتره بیسکوییت را به شکل کناره های قالب در بیاورید .(اگه قالب مربع ومستطیل باشه دیگه این مشکل را ندارید ).

حالا از کرمی که درست کردید (کرم باید داغ باشه تا بیسکویت را نرم بکنه واین نکته خیلی مهمه .یعنی بهتره قبل از شروع کار بیسکویت ها را در قالب بچینید . )روی بیسکویت می ریزیم .در لایه اول باید نسبت به لایه های بعدی بیشتر کرم بریزید تا کاملا بین بیسکویت ها قرار بگیره تا بعدا خوب به شکل قالبی در بیاد .سپس لایه بعدی بیسکویت را در خلاف جهت لایه قبلی می چینیم ومجددا روی آن کرم می ریزیم .

من کلا پنج لایه بیسکویت چیدم .لایه آخری باید بیسکویت باشه ودیگه روی آن کرم نمی ریزیم .وبعد آنرا حدود ا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خودش را بگیره .

برای روی کیک ابتدا خامه را یک دقیقه با قدرت صد در صد در مایکروویو می گذاریم تا بجوشه وسپس شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنیم و بعد روی بخار کتری می گذاریم تا شکلات کاملا آب بشه .

حالا یک برگ کاغذ روغنی به صورت چهار تا نوار برش می زنیم و به صورت مربع روی ظرف سرو دسر قرار می دهیم و دسر را روی آن بر می گردانیم وخیلی اروم فویل را از روی بر می داریم .

در آخر به آرومی شکلات آب شده که کمی خنک شده راروی آن می ریزیم تا کاملا روی آن را بپوشاند و سپس مجددا می گذاریم تا سرد بشه .حالا نوار های اطراف آن را به آرامی بر می داریم وآنرا تزیین می کنیم .من آنرا با ترافل و دراژه های رنگی تزیین کردم .

این کیک بیسکویتی خیلی خوشمزه می شه به طوریکه بیسکویت ها کاملا نرم می شه وشبیه کیک می شه .مطمئنم که دوست خواهید داشت .نوش جان .

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...