رفتن به مطلب

تهران جدیدی ساخته نمی‌شود!


ارسال های توصیه شده

معاون شهرسازی و معماری با تاکید بر این که با اجرای طرح تفصیلی قرار نیست تهرانی جدید ساخته شود، گفت: ساماندهی شهر از اهداف طرح تفصیلی است و توجه ویژه به دامنه جنوبی البرز از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که با اجرای این طرح دنبال می شود...

 

هیربد معصومی با بیان این که در طرح تفصیلی جدید، تهران ساماندهی می شود، گفت: در این طرح، برای پهنه‌هایی که بیش از 60 درصد آن ها نوسازی شده است طوری برنامه ریزی شده که سایر پهنه نیز به همان شکل ساخت و ساز شود و قرار نیست تا روند جدیدی از ساخت و ساز در آن انجام شود.

وی افزود: تهران دارای 740 کیلومتر مربع مساحت است که برابر با چهار کلان شهر است، این در حالی است که در طرح جامع گذشته، طرح تفصیلی منسجم برای محدوده 5 و 25 ساله تهران تهیه نشده بود و شهرداری طرح‌هایی موردی تهیه می‌کرد به طوری که هم‌اکنون بسیاری از اراضی شهری در اسناد، هیچ مشخصه فنی ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرهای بسیار دور کشور طرح‌های تفصیلی و جامع دارند و حتی تراز مالی و فیزیکی آن نیز تهیه شده است، اما تهران فاقد این طرح‌ها بوده است. معصومی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی جدید اولین طرح جامعی است که علاوه بر جمعیت پذیری، سکونت پذیری را به طور جداگانه در نظر گرفته است و در افق 1405، جمعیت 9 میلیون و 100 هزار نفر برای تهران پیش بینی شده است. وی افزود: علاوه بر میزان جمعیت پذیری، سکونت پذیری10 میلیون و نیم برای تهران در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که وضعیت مسکن در پایتخت با اجرای طرح تفصیلی نه تنها گران نمی‌شود بلکه متعادل نیز خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان این که طرح تفصیلی تهران در مدت زمان بسیار کوتاهی بعد از طرح جامع تهیه شد که نوعی رکورد در این حوزه است، گفت: طرح تفصیلی جدید تهران با 406 شیت نقشه در محیط جی آی اس تهیه شده و دارای 14 لایه اطلاعاتی مختلف با 180 زیر مجموعه اطلاعاتی است که با تلاش شبانه روزی بهترین کارشناسان و متخصصان تهیه شده است. به گفته معصومی، توجه به میراث طبیعی شهر و به ویژه دامنه جنوبی ابرز که از توصیه‌های مقام معظم رهبری بوده است از مهم ترین ویژگی‌هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...