رفتن به مطلب

مشاغل بازمانده در شهر تهران: گزارشی از مشاغل تعمیرات وسایل الکتریکی در بازارچه خیابان کارگر شهر تهران


ارسال های توصیه شده

[h=2]مشاغل بازمانده در شهر تهران: گزارشی از مشاغل تعمیرات وسایل الکتریکی در بازارچه خیابان کارگر شهر تهران[/h] پریسا مختاباد امریی

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با روند تغییرات سریع در عصر جدید، که آثار آن در همه ی کشورهای جهان از جمله ایران مشاهده می شود، بسیاری از اشکال سنتی زندگی در این مناطق محو و نابود شدند. از جمله اشکال سنتی زندگی می توان به مشاغل مختلفی که برای مثال در تهران وجود داشته است، اشاره کرد: از صنایع دستی کوچک مانند لباس تا ابزارآلات آهنی و غیره. هم چنین نام های متفاوتی که برای مشاغل مختلف به کار می رفته است، امروزه کارآیی خود را نسبتا از دست داده است. این امر همان نکته ای است که مارشال برمن در بررسی فاوست گوته بیان می کند: تراژدی توسعه. و جمله ی مشهور مارکس از مانیفست کمونیست در باب خاصیت سرمایه داری که هر چه سخت و استوار است دود می شود و به هوا می رود. در واقع، روند سریع تغییرات، در سه دهه ی اخیر بسیار سریع تر از پیش شده است، به گونه ای که تمامی مشاغل مجبور به به روز رسانی ابزارآلات و وسایل کار و تولید خود هستند: روند رو به رشد استانداردهای جهانی، خدمات به مشتریان و جذب بازارهای جهانی از یک سو و از بین رفتن کارگاه های تولیدی کوچک در کشورها.

برای خواندن این درس نویس در زیر کلیک کنید:

پیوست:

x-office-document.png

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...