رفتن به مطلب

طولانی ترین آبشار مصنوعی ایران-اهواز


ارسال های توصیه شده

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

 

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز گفت: آبشار رنگين‌كمان كارون طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو 150 متر و از سوي ديگر به 200 متر مي‌رسد و در كناره‌هاي پل هفتم اهواز ايجاد شده است.

ارسلان جعفري‌شهني در گفت ‌وگو با ايسنا، منطقه خوزستان، اظهار كرد:‌ محيط شهري اثر مستقيمي بر ذهن و روان شهروندان دارد و هرچه محيط زندگي از خشونت سختي اشباع شده باشد، رفتار شهروندان هم متاثر از اين محيط، خشن مي‌شود؛ در مقابل هرچه محيط شهري ‌آرام‌تر بوده و رنگ‌هاي ملايم در فضاهاي شهري استفاده شود، رفتار شهروندان هم ملايم‌تر مي‌شود.

58x747yoz1ni4cymnrm4.jpg

 

وي افزود: ارتقای كيفيت فضاهاي شهري و عناصر متنوع سازنده محيط از مهمترين وظايف شهرداري است و در اين زمينه مي‌توان از عناصري مانند آب، نور، گياه و زمين استفاده كرد. شهر اهواز داراي اقليمي خاصي و‌ آب و هوايي گرم است و گذر طولاني‌ترين رودخانه كشور از ميان اين شهر، تضاد زيبايي ايجاد كرده است. اگر اين تضاد به‌درستي مورد استفاده قرار گيرد، مي‌توان با استفاده از عنصر آب، موجب زيبايي منظر شهر شد و اين ظرفيت موجود را براي بهسازي شهر به كار برد.

جعفري‌شهني تصريح كرد: با استفاده از رودخانه كارون و ساختارهاي فيزيكي متفاوت پل‌ها مي‌توان تركيبي از نورپردازي و آبنماها را در شهر ايجاد كرد؛ نورپردازي پل «سفيد»، نخستين اقدامي بود كه در اين زمينه انجام شد و پروژه نورپردازي و آبنماي پل هفتم هم شب گذشته به بهره‌برداري رسيد. نورپردازي پل هشتم اهواز هم بزودي آغاز مي‌شود و در اين پروژه، با استفاده از دو عنصر آب و نور، تركيبي زيبا ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: در اين پروژه 6 الكتروپمپ 90 كيلواتي، آب را به بالاي پل انتقال مي‌دهند و پس از ***** كردن، آب از ارتفاع 35 متري به صورت آبشار در 2 رديف به پايين سرازير مي‌شود. 2 هزار و 750 نازل تمام‌استيل در اين آبشار استفاده شده و روشنايي و نورپردازي اين آبشار هم از طريق750 لامپ LED و 80 پروژكتور رنگي اجرايي شده است.

77kg9toryi4f9ibz2kl8.jpg

 

وي ادامه داد: لوله‌هاي استفاده شده براي مكش آب از جنس فولاد با قطر 12 اينچ هستند. يك هدر مكش به قطر20 اينچ هم استفاده شده و لوله‌هاي رانش از جنس پلي‌اتيلن با قطرهاي 10 و 14 اينچ هستند. سيستم الكتريكال اين آبنما بسيار دقيق‌ نصب شده و از تابلوهاي برق «سافت‌درايو» در آن استفاده شده و پست برق 700 كيلو واتي هم براي اين آبشار به‌كار رفته است.

جعفري‌شهني گفت: در اين پروژه از كابل‌هايي استفاده شده كه مانع ايجاد حرارت بالا در پمپ‌ها مي‌شوند و به اين ترتيب عوامل تخريب پمپ‌ها حذف شده‌ است.

p42d61xvwxbvhmwcxo23.jpg

 

 

 

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز افزود: نورپردازي پل‌ها و ايجاد آبنماهاي موزيكال در اندازه بزرگ در پارك‌هاي ساحلي كارون در دستور كار قرار گرفته است؛

hogm4jkc3f1nl6n7y7zx.jpg

لینک به دیدگاه
تو یه تاپیک دیگه گفتن کارون خشک شده حالا اینجا... :ws38:

قضیه چیه؟

به علت بارندگی کم توی چند سال اخیر کم آب شده ولی خیر خشک نشده....مثل زاینده رود نشده خداروشکر:biggrin:.....

لینک به دیدگاه
چرا کل پل نذاشتن فقط یه قسمتش هست

یه چیزی مشابه این تو کره ی جنوبی هست:icon_razz:

 

منطورتونو از کل پل نمیفهمم....دو طرف پل هستش دیگه....

این طولانی ترین توی ایران هستش...:yes:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...