.MohammadReza. 19850 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ واگن دریل wagon drill واگن دریل نوع دیگری از سیستم حفاری ضربه ای است که چالزن ازطریق تسمه ها (chain feed) به دکل نصب گردیده و به صورت خشاب وار بر روی دکل بالا و پایین می شود و مجموعه ی دکل و چالزن بر روی ارابه ی دو یا سه چرخ لاستیکی سوار گردیده اند که به همین دلیل به آن واگن دریل می گویند. واگن دریل با زاویه های مختلف می تواند چال حفر کند در مجموع حفر چال با واگن دریل در مقایسه با انواع چکشهای حفاری در شرایط یکسان از نظر سنگ با سهولت و کیفیت بهتری صورت می گیرد . از واگن دریل می توان برای حفر چالهایی با عمق تا 45 متر (150 فوت) و قطر تا 2/1 4 اینچ برای سنگهای نیمه سخت و سخت استفاده کرد . اما به طور رایج عمق چالهایی که با واگن دریل حفاری می شوند تا 9 متر ( 30 فوت) است طول لوله حفاری با توجه به نوع ایجاد کننده ی تراست و واگن دریل متفاوت است. بعضی از واگن دریل ها پایه های زنجیری دارند . علت استفاده از پایه های زنجیری ، سرعت در انتقال آنها بخصوص در شرایط صعب العبور است . این نوع واگن دریل ها قادر هستند چالهایی با قطر تا 6 اینچ (15 متر ) را حفاری کنند. آن دسته از واگن دریل ها را که پیش از یک چالزن دارند را جامبو دریل (jumbo-drill ) می نامند که در سرعت عملیات بسیار موثراند. و در حفر تونل غالبا از آنها استفاده می شود . باید توجه داشت که آنچه تاکنون از انواع سیستم های حفاری ضربه ای ذکر شد آن گروهی بودند که به کمک آنها می توان چالهایی با قطر و عمق کم حفاری کرد . و ضربه زن آنها در بیرون از دهانه چال قرار دارد.(S-M-D ) از این نظر این گروه با D-T-H که ضربه زن آنها پشت مته و در چال قرار دارد متفاوت هستند. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده