sam arch 55879 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 مهر، ۱۳۹۰ گروه Supports_Surfaces تا سالهاي شصت مينيمال با همه منطق تبليغاتي مكتب نيويورك كه تا آن زمان از اهميت خاصي برخوردار بود گسترش يافت. اما در اروپا به استثناي انگلستان_ كه هميشه به امريكا از نظر هنري و فرهنگي بسيار نزديك بوده است_ هنر مينيمال چندان مورد استقبال قرار نگرفت. پيشگامان مينيمال عبارتند از: دان فلاوين، كارل آندري، رابرت موريس ، فرانك استلا، ايو كلين و فونتانا. هم چنين بايد به گروه فرانسوي حاميان_سطوح Supports_Surfacesاشاره كرد كه آثار آنها به عنوان يك نوآوري بزرگ زمينههاي مناسبي براي تثبيت مينيمال فراهم ساختند. ژيلدا بورده از اين گروه به عنوان گروه بسيار روشنفكر كه تعمداً در مورد ماركسيسم_ساختار گرايي و به شكل نامفهومي سخن ميگويد نام برده مينويسد: اين گروه با مساعي مارسلين پلينت M.Playnet و فيليپ سالرز PH.Sollersدر مجلههاي "همان طور كه هست" و "نشريه هنر" در عرضه هنر، جايگاه رفيعي پيدا ميكند. با اين وجود شاهد هستيم كه اعضاي اين گروه از نظر سبك كار، دست به ابداعاتي ميزنند كه مايه تداوم سبكهاي كالر فيلد آمريكا ميشود. تابلوهاي بدون قاب، تابلوهاي گسترده بر روي زمين، تا خورده و تا باز شده، تكه تكه شده، تابلوهايي گچي از رنگهاي نساجي. 4 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ فرانک استلا (متولد 12 مه ، 1936) نقاش آمریکایی است. او در مالدن، ماساچوست متولد شد. او علاقه ی زیادی به مینیمالیسم بعد از نقاشی انتزاعی داشت. پس از تحصیل در آکادمی فیلیپس در اندرو ماساچوست، او به دانشگاه پرینستون رفت، جایی که او با داربی بانارد و مایکل فراید آشنا شد و در ادامه کار خود را با اکسپرسیونیسم انتزاعی از جکسون پولاک و فرانتس کلاین تاثیر گرفت . استلا در سال 1958 پس از فارغ التحصیلی به نیویورک نقل مکان کرد. او یکی از برترین نقاشان پس از جنگ بوده است در آمریکا که هنوز کار می کند. نوارهاي استلا كه بصورت نقوشي مركب از خطوط مستقيم يا چليپايي درميآمد، با لعاب سياه خام، بدون افزودن هيچ چيز ديگري به آن، شكل ميگرفت. به زعم او بيش از آنكه بتوان فرضيات مبتني بر اكسپرسيونيسم انتزاعي را به نحو رضايت بخشي از ذهن دور كرد، بايد دو مساله را از پيش رو برداشت: يكي در مورد فضا و ديگري مربوط به روش شناسي. او ميگفت: در مورد نقاشي تناسبي، يا به عبارت ديگر توازن ساختن اجزاي مختلف نقاشي با يكديگر كار ميكردم. پاسخ صريح و آشكار به اين مسايل، بهره گيري از تقارن بود. مشكل بعدي يافتن روشي براي استفاده از رنگ بود كه راه اول را كامل كند. اين هم به مدد استفاده از تكنيكها و ابزار نقاشاني كه ديوار منازل را نقاشي مي كردند حل شد. براي نمونه "پرچم افراشته" اثر استلا كه در ارجاع به پرچمهاي جاسپر جانز نامگذاري شد شامل چهار ربع دايره از نوارهايي است كه نسبت به هم تقارن آيينهاي دارند. اين نقاشيها چيزي جز ارايه روابطي منظم، كه در غالب كمپوزيوسيوني غير شخصي و انعطاف پذير از نوارها تجسم يافته، نيستند. Die Fahne hoch 1959 Six Mile Bottom 1960 Adelante 1964 كارل آندري كه در اين دوره با استلا در يك كارگاه كار ميكرد در مقدمه كاتالوگ نمايشگاه درباره نقاشي دوستش چنين نوشت: "فرانك استلا لازم ميبيند نوار نقاشي كند، در نقاشي او جز نوار چيز ديگري نيست، نقاشي استلا نمادگرايانه نيست نوارهاي او مسير قلم مو بر بوم است. اين مسير فقط به خود تابلو منتهي ميشود. 5 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ Hyena Stomp 1962 Harran II, 1967 Flin Flon 1970 Madinat as-Salam I , 1970 Guadalupe Island, Caracara 1979 Had Gadya Back Cover 1982-4 Salta nel mio Sacco 1984 The Science of Laziness 1984 Juam 1997 5 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 مهر، ۱۳۹۰ Iffish 1998 Roncador 1998 Stranz 1999 Schwarze Weisheit #1 2000 Schwarze Weisheit #2 2000 2001 4 لینک به دیدگاه
sam arch 55879 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 آبان، ۱۳۹۰ در ذیل توجه شما را به مصاحبه ای با فرانک استلا در مورد طراحی بدنه ی مدل 1976 BMW جلب می کنم. فرانک، شما می توانید به من بگوید در مورد طراحی 1976 BMW ؟ خوب ،نقطه شروعی برای خودروهای هنری بود. در روزگاران قدیم یک سنت وجود داشت که توسط رنگ یک ماشین کشور خود را شناسایی می کردند. در حال حاضر تعداد رنگ ها و کاربرد آن ها مختلف شده است.ایده من برگرفته نقاشی بر روی کاغذ گراف است. کاغذ گراف آنچه که در آن است، یک گراف است، اما هنگامی که آن را بر خودرو پیاده می کنیم جالب توجه می شود، و تطبیق طراحی به شکل ماشین مسابقه ای جالب است. از لحاظ تئوری مثل نقاشی بر روی بوم ها است. شما به عنوان یک هنرمند بیشتر با هنر نقاشی طراحی خودرو را انجام دادید؟ این واقعا یک مشکل طراحی بزرگ بود. من واقعا یک طراح خوب اتومبیل نیستم. اما من سعی کردم ببینم که من چه می توانم انجام دهم. و در واقع این فکر من بود که من را جلو می برد. کار شما در مقیاس یک مدل 1976 BMW ارائه شده است، بله؟ بله. ما کل این کار را با دست، برش و چسباندن بر روی مدل واقعی انجام دادیم. امروزه شما می توانید همه ی این کارها را در فتوشاپ در حدود دو و نیم دقیقه! انجام دهید. همچنین، طراحی مدل یک چیز است ، اما گرفتن رنگ به خودرو چیز دیگری است. اما نقاشان خودرو های آلمانی خیلی خوب کارشان را انجام می دهند، و آنها همکار طراحی، هندسی و مکانیکی من بودند .رسم های فنی آنها مورد استفاده قرار گرفت ومن طرح های آن ها را کامل می دیدم. آیا شما با طراحی 1976 BMW سبک هنری خود راتدریس کردید؟ من فکر می کنم که این یک مسابقه است ، و این مسابقه، تاثیر بزرگی روی من داشت. از آنجا که موضوع این مسابقه واقعا همه چیزش در مورد ساخت اتومبیل بود. ما تنها در این سطح کار می کردیم.و به تدریس فکر نمی کردیم. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده