رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

گروه Supports_Surfaces

 

rv53pj3lrrw8hv2hew2l.jpg

تا سالهاي شصت ميني‌مال با همه منطق تبليغاتي مكتب نيويورك كه تا آن زمان از اهميت خاصي برخوردار بود گسترش يافت. اما در اروپا به استثناي انگلستان_ كه هميشه به امريكا از نظر هنري و فرهنگي بسيار نزديك بوده است_ هنر ميني‌مال چندان مورد استقبال قرار نگرفت. پيشگامان ميني‌مال عبارتند از: دان فلاوين، كارل آندري، رابرت موريس ، فرانك استلا، ايو كلين و فونتانا. هم چنين بايد به گروه فرانسوي حاميان_سطوح Supports_Surfacesاشاره كرد كه آثار آنها به عنوان يك نوآوري بزرگ زمينه‌هاي مناسبي براي تثبيت ميني‌مال فراهم ساختند. ژيلدا بورده از اين گروه به عنوان گروه بسيار روشنفكر كه تعمداً در مورد ماركسيسم_ساختار گرايي و به شكل نامفهومي سخن مي‌گويد نام برده مي‌نويسد: اين گروه با مساعي مارسلين پلينت M.Playnet و فيليپ سالرز PH.Sollersدر مجله‌هاي "همان طور كه هست" و "نشريه هنر" در عرضه هنر، جايگاه رفيعي پيدا مي‌كند. با اين وجود شاهد هستيم كه اعضاي اين گروه از نظر سبك كار، دست به ابداعاتي مي‌زنند كه مايه تداوم سبك‌هاي كالر فيلد آمريكا مي‌شود. تابلوهاي بدون قاب، تابلوهاي گسترده بر روي زمين، تا خورده و تا باز شده، تكه تكه شده، تابلوهايي گچي از رنگهاي نساجي.

 

gumbjg8qt0qacz1vpqo.jpg

 

7cnpxh2i57u444dsgvdk.jpg

 

38jx9ir5v77x4jokei4.jpg

 

q8yzwovms9bvtbaknh40.jpg

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 237
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

1osgnl8nvinw19kb03v.jpg

 

فرانک استلا (متولد 12 مه ، 1936) نقاش آمریکایی است. او در مالدن، ماساچوست متولد شد. او علاقه ی زیادی به مینیمالیسم بعد از نقاشی انتزاعی داشت. پس از تحصیل در آکادمی فیلیپس در اندرو ماساچوست، او به دانشگاه پرینستون رفت، جایی که او با داربی بانارد و مایکل فراید آشنا شد و در ادامه کار خود را با اکسپرسیونیسم انتزاعی از جکسون پولاک و فرانتس کلاین تاثیر گرفت . استلا در سال 1958 پس از فارغ التحصیلی به نیویورک نقل مکان کرد. او یکی از برترین نقاشان پس از جنگ بوده است در آمریکا که هنوز کار می کند.

 

xkr3hp59iuhoo2zt9fmh.jpg

 

نوارهاي استلا كه بصورت نقوشي مركب از خطوط مستقيم يا چليپايي درمي‌آمد، با لعاب سياه خام، بدون افزودن هيچ چيز ديگري به آن، شكل مي‌گرفت. به زعم او بيش از آنكه بتوان فرضيات مبتني بر اكسپرسيونيسم انتزاعي را به نحو رضايت بخشي از ذهن دور كرد، بايد دو مساله را از پيش رو برداشت: يكي در مورد فضا و ديگري مربوط به روش شناسي. او مي‌گفت: در مورد نقاشي تناسبي، يا به عبارت ديگر توازن ساختن اجزاي مختلف نقاشي با يكديگر كار مي‌كردم. پاسخ صريح و آشكار به اين مسايل، بهره گيري از تقارن بود. مشكل بعدي يافتن روشي براي استفاده از رنگ بود كه راه اول را كامل كند. اين هم به مدد استفاده از تكنيكها و ابزار نقاشاني كه ديوار منازل را نقاشي مي كردند حل شد.

براي نمونه "پرچم افراشته" اثر استلا كه در ارجاع به پرچم‌هاي جاسپر جانز نامگذاري شد شامل چهار ربع دايره از نوارهايي است كه نسبت به هم تقارن آيينه‌اي دارند. اين نقاشيها چيزي جز ارايه روابطي منظم، كه در غالب كمپوزيوسيوني غير شخصي و انعطاف پذير از نوارها تجسم يافته، نيستند.

 

 

n4z23on5qcmnq975r.jpg

Die Fahne hoch 1959

 

wh6ynazd2e4e4cmh37u.jpg

 

Six Mile Bottom 1960

 

5mu0xo7hi825n5oimrdk.jpg

 

Adelante 1964

 

كارل آندري كه در اين دوره با استلا در يك كارگاه كار مي‌كرد در مقدمه كاتالوگ نمايشگاه درباره نقاشي دوستش چنين نوشت: "فرانك استلا لازم مي‌بيند نوار نقاشي كند، در نقاشي او جز نوار چيز ديگري نيست، نقاشي استلا نمادگرايانه نيست نوارهاي او مسير قلم مو بر بوم است. اين مسير فقط به خود تابلو منتهي مي‌شود.

  • Like 5
لینک به دیدگاه

wfd8w3c009q6dr5rgdk.jpg

 

Hyena Stomp 1962

 

sk3yoxblv83in6b7hbv.jpg

 

Harran II, 1967

 

6eq6s8rfef9qu912oslf.jpg

Flin Flon 1970

 

10mk59w2k9pj66uyhqc.jpg

 

Madinat as-Salam I , 1970

 

4u7sq2hs3req2mnthk6n.jpg

 

Guadalupe Island, Caracara 1979

 

q3qs8hxako7jk0qxxnn9.jpg

Had Gadya Back Cover 1982-4

 

9p4yjx3ecpr23gtml87.jpg

Salta nel mio Sacco 1984

 

fftb63xee1s08e06ew.jpg

The Science of Laziness 1984

 

jol9jf8dpcj0gstrcvyo.jpg

 

Juam 1997

 

 

 

  • Like 5
لینک به دیدگاه

در ذیل توجه شما را به مصاحبه ای با فرانک استلا در مورد طراحی بدنه ی مدل 1976 BMW جلب می کنم.

 

فرانک، شما می توانید به من بگوید در مورد طراحی 1976 BMW ؟

خوب ،نقطه شروعی برای خودروهای هنری بود. در روزگاران قدیم یک سنت وجود داشت که توسط رنگ یک ماشین کشور خود را شناسایی می کردند. در حال حاضر تعداد رنگ ها و کاربرد آن ها مختلف شده است.ایده من برگرفته نقاشی بر روی کاغذ گراف است. کاغذ گراف آنچه که در آن است، یک گراف است، اما هنگامی که آن را بر خودرو پیاده می کنیم جالب توجه می شود، و تطبیق طراحی به شکل ماشین مسابقه ای جالب است. از لحاظ تئوری مثل نقاشی بر روی بوم ها است.

 

شما به عنوان یک هنرمند بیشتر با هنر نقاشی طراحی خودرو را انجام دادید؟

 

این واقعا یک مشکل طراحی بزرگ بود. من واقعا یک طراح خوب اتومبیل نیستم. اما من سعی کردم ببینم که من چه می توانم انجام دهم. و در واقع این فکر من بود که من را جلو می برد.

 

 

کار شما در مقیاس یک مدل 1976 BMW ارائه شده است، بله؟

 

بله. ما کل این کار را با دست، برش و چسباندن بر روی مدل واقعی انجام دادیم. امروزه شما می توانید همه ی این کارها را در فتوشاپ در حدود دو و نیم دقیقه! انجام دهید. همچنین، طراحی مدل یک چیز است ، اما گرفتن رنگ به خودرو چیز دیگری است. اما نقاشان خودرو های آلمانی خیلی خوب کارشان را انجام می دهند، و آنها همکار طراحی، هندسی و مکانیکی من بودند .رسم های فنی آنها مورد استفاده قرار گرفت ومن طرح های آن ها را کامل می دیدم.

 

آیا شما با طراحی 1976 BMW سبک هنری خود راتدریس کردید؟

 

من فکر می کنم که این یک مسابقه است ، و این مسابقه، تاثیر بزرگی روی من داشت. از آنجا که موضوع این مسابقه واقعا همه چیزش در مورد ساخت اتومبیل بود. ما تنها در این سطح کار می کردیم.و به تدریس فکر نمی کردیم.

 

 

eix0254etfpapgb62oox.jpg

 

qkn5nt4xabg6b683on82.jpg

 

o6uj88hx7sl9x96xnyj.jpg

 

258k2nctgwy9oc4sbp9v.jpg

 

84oxwwata4vmpvfhlfh.jpg

 

4p3yonmt7k2u33kkyouu.jpg

 

27cejpgt586am8fz1bng.jpg

 

2e4vq1u3l90l36qxpjk.jpg

 

iikrggjvh26246uxeit.jpg

 

 

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

×
×
  • اضافه کردن...