رفتن به مطلب

ساخت منبع تغذیه جدید برای پمپ های قلبی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

دانشمندان موفق به طراحی سیستمی شدند که می تواند خطر عفونت ناشی از استفاده پمپ های کمکی قلب را به شدت کاهش دهد. این سیستم بر مبنای اصول القای الکتریکی استوار است . نمونه های ابتدایی پمپ های قلبی به طور معمول به عنوان یک ابزار موقتی برای زنده نگه داشتن بیمار تا هنگام عمل پیوند قلب مورد استفاده قرار می گرفتند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مدت زمان استفاده از این پمپ ها افزایش یافته است. اما یکی از بزرگترین معضلات این پمپ ها خطر عفونت ناشی از کابل منبع تغذیه این پمپ ها است که از دیواره شکمی بیمار عبور کرده و به منبع تغذیه متصل می شود. محققین اکنون سیستم تغذیه بدون سیمی را طراحی کرده اند که به طور کامل احتیاج به کابل منبع تغذیه را از بین می برد و در نتیجه احتمال ایجاد عفونت به شدت کاهش می یابد. این سیستم بر مبنای اصول القای الکتریکی استوار است؛ یک سیم پیچ که پالس های الکترومغناطیسی را با فرکانس مشخص ارسال می کند و سیم پیچ دیگری که این پالس ها را دریافت کرده و با استفاده از آن یک باتری را شارژ می کند. یکی از مشخصه های ویژه این سیستم قابلیت تطابق پذیری آن با تغییرات فاصله بین سیم پیچ ها می باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گفته یکی از سازندگان این طرح اغلب مردم تصور می کنند که با افزایش فاصله بین سیم پیچ ها، مقدار انرژی دریافت شده الزاما کاهش می یابد. اما در این سیستم تکنیکی مورد استفاده قرار گرفته که مقدار انرژی با تغییرات فاصله دچار تغییر نمی شود. البته باید در نظر داشت که حداکثر مقدار این تغییرات فاصله برابر با قطر سیم پیچ های مورد استفاده می باشد. به این معنی که یک سیم پیچ با قطر یک متر می تواند تا طول یک متر مقدار انرژی ثابتی را ارسال و دریافت نماید. سازندگان این طرح امیدوارند که در طولانی مدت بتوان در محل زندگی بیمار سیم پیچ هایی نصب کرد که بیمار بتواند به راحتی در محل زندگی خود به کارهای روزمره بپردازد. برای مشاهده جزئیات بیشتر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را کلیک کنید .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ترجمه : مسعود وطن دوست (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

 

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...