رفتن به مطلب

آموزش نرم افزار land desk top نرم افزار محاسبه عملیات خاکی


آیا روش پیشروی با یک پرژه عملی وثابت مفید است؟  

4 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. آیا روش پیشروی با یک پرژه عملی وثابت مفید است؟

    • 4
    • 0


ارسال های توصیه شده

:icon_pf (44):

سلام

خب بلاخره اومدم به قولم وفا کنم ومختصر چیزی و که می دونم در اختیار شما بزارم

امید وارم که بتونم و شما هم بتونید بخوبی استفاده کنید.

اینجا می خوام آموزش نرم افزار لند و براتون بزارم پس خواهش می کنم برای بهتر شدن کار حتما این نرم افزار رو نصب کنید.

توجه:

1.بهترین و زیبا ترین ورژن این نرم افزار2009 می باشد خواهش می کنم این نرم افزارو نسب کنید تا با هم هماهنگ باشیم.

2.اگر خواستید این نرم افزار رو دانلود کنید یا بخرید یادتون باشه این نرم افزار دارای یک برنامه کمکی به نام civil design این رو هم باید نسب کنید

3.خواهش می کنم سوالاتون رو تو این جا نزارید

لینک به دیدگاه

یه سری از امکانات این نرم افزار رو براتون می زارم:

قابلیت وارد نمودن و ویرایش نقاط

طراحی و ترسیم انواع قوسها شامل قوسهای دایره ساده،قوس دایره مرکب،قوس کلوتوئید و…

طراحی پلان مسیر و تشکیل جدول پیاده سازی آن.

مدیریت قطعات ملکی

ایجاد مدل رقومی زمین و ترسیم منحنی های میزان.

مقطع برداری از روی یک سطح

محاسبه حجم عملیات خاکی بین دو سطح.

بر چسب گذاری عوارض و… از انجایی نرم افزار Autodesk Land در محیط Autocad اجرا میشود تمام قابلیت های نرم افزار Autocad را نیز دارد. دو برنامه الحاقی Autodesk civil design و Autodesk Survey که میتوانند پس از نصب برنامه اصلی نصب گردند،توانایی برنامه اصلی را در زمینه اخذ و پردازش داده های نقشه برداری،راه سازی و محاسبات هیدرولوژی افزایش میدهند.

نرم افزار Civil Design:

امکان ترسیم پروفیل طولی،طراحی خط پروژه،ترسیم مقاطع عرضی،محاسبه احجام عملیات خاکی،ترسیم منحنی بروکنر،طراحی خط لوله و کانال،شیب بندی زمین و محاسبات هیدرولوژی را فراهم می سازد.

نرم افزار Autodesk Survey:

برنامة Autodesk Land Desktop به همراه برنامة Civil Design به عنوان یک ابزار بسیار قوی و دقیق در بین طراحان مسیر، جای خود را باز نموده است. با این وجود این برنامه از لحاظ ترسیم پروفیل طولی دارای محدودیت‌هایی است و خروجی این برنامه نیاز اکثر کاربران را پاسخگو نیست. از جمله محدودیت‌های این برنامه در ترسیم پروفیل طولی می‌‌توان به عدم شیت‌بندی، عدم ترسیم دیاگرام بروکنر، عدم ترسیم دیاگرام انحنا، عدم نمایش پل‌ها و عدم نمایش بنچ مارکها اشاره نمود. ماکرو PG for ALD 2006 که در محیط Autodesk Land Desktop و کاملاً سازگار با این برنامه توسعه داده شده

است، این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند علاوه بر استفاده از کلیة امکانات برنامه‌های Autodesk Land Desktop و Civil Design، پروفیل طولی مسیر را بطور کامل و با کلیة جزئیات ترسیم نماید. این ماکرو پس از نصب شدن از داخل برنامة Autodesk Land Desktop فراخوانی می‌شود و امکانات خود را جهت ترسیم پروفیل طولی از طریق یک منو و نوار ابزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ماکرو امکان ترسیم پروفیل طولی با مقیاس‌های افقی1:2000، 1:5000 و 1:10000(مقیاس قائم به ترتیب برابر با 1:200، 1:500 و 1:1000) را با کلیة جزئیات شامل ارتفاع خط زمین، ارتفاع خط پروژه، اختلاف ارتفاع خط زمین و خط پروژه، شمارة پیکه‌ها، کیلومتر و هکتومتر، کیلومترهای نقاط بحرانی، دیاگرام انحنا، دیاگرام دور، مشخصات بنچ مارک‌ها، مشخصات پلها، مشخصات خط پروژه (شامل شیب، اختلاف ارتفاع و طول شیب) و مشخصات قوسهای قائم ترسیم می‌کند و بسته به مقیاس انتخاب شده هر شیت از پروفیل طولی را در یک لایه ترسیم می‌نماید که شیت مربوطه به راحتی قابل چاپ می‌باشد. متن فوق به عنوان یک خود‌آموز جهت آشنایی با نحوة کار با برنامة PG for ALD 2006 نوشته شده است. توجه به این نکته ضروری است که هدف از این متن تنها آشنایی اجمالی با محیط نرم‌افزار Autodesk Land Desktop و نحوة ترسیم پروفیل طولی با استفاده از برنامة PG for ALD 2006 است و به منظور آشنایی جامع با محیط Autodesk Land Desktop به خوانندگان گرامی توصیه می‌شود تا به کمک و خود‌آموزهای نرم‌افزار Autodesk Land Desktop و Civil Design مراجعه نمایند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

امکان وارد کردن داده های نقشه برداری یرداشت شده از طریق توتال استیشن ها و سایر ابزار جمع آوری داده،سرشکنی انواع پیمایش ها و سرشکنی شبکه های نقشه برداری به روش کمترین مربعات را فراهم می سازد.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

امیدوارم بتونم کمکی در این مورد به دوستام بکنم

 

البته بگم من با ورژن 2006 این نرم افزار کار کردم و اینطور که از دوستام شنیدم ورژن 2009 سیویل دیزاین نداره؛ این رو هم بگم که 2006 رو سون با مشکل مواجه میشه (موقع گزارش گیری)

 

در کل اگه سوالی در این باره (بابا نرم افزار لند رو می گم icon_pf%20%2834%29.gif) داشتین من در خدمتم (به قول استادمون: زکاتش رو باید بدیم)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...