رفتن به مطلب

فرمانده کارخانجات نيروي‌دريايي ارتش:ساخت ناوشکن با سرعت بيشتري ادامه مي‌يابد


ارسال های توصیه شده

1/12/1388

کد خبر : 968342

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C20%5Cimg634022327448437500.jpg

فرمانده کارخانجات نيروي‌دريايي ارتش:ساخت ناوشکن با سرعت بيشتري ادامه مي‌يابد

بندرعباس ـ فرمانده کارخانجات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گفت:ساخت ناوشکن همچنان ادامه دارد و ظرف 2سال آينده،دومين فروند از ناوشکن‌هاي ساخت جمهوري اسلامي ايران به نيروي دريايي ارتش تحويل مي‌شود.

درياداردوم مهندس "امير رستگاري" جمعه‌شب در گفت‌وگوي اختصاصي با ايرنا افزود:با ساخت ناوشکن جماران،ايران به جمع 14کشور سازنده رزمناو و ناوشکن درجهان پيوست که دستاوردي بسار مهم براي جمهوري‌اسلامي محسوب مي‌شود.

وي اضافه کرد:اين ناوشکن در شرايطي ساخته شد که استکبار جهاني با مراقبت و اجراي شديدترين تحريم‌ها تلاش کرد ساخت اين ناوشکن به پايان نرسد.

دريادار دوم رستگاري تصريح کرد:ناوشکن جماران در بحبوحه حضور ناوگان دريايي کشورهاي بيگانه و در حقيقت در مقابل چشمان حيرت زده آنان ساخته شد.

فرمانده کارخانجات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به همکاري بيش از120مرکز تحقيقاتي،صنعتي،دانشگاهي و پژوهشي کشور در ساخت اين ناوشکن اظهار داشت: اين همکاري گسترده و فراگير،علاوه بر کمک به برآورده کردن نيازهاي دفاعي کشور،در رشد کيفي سايرصنايع نيز موثر واقع شد.

درياداردوم رستگاري خاطرنشان کرد:محصولاتي که براي يگان‌هاي شناور ساخته مي‌شود بايد از لحاظ سخت‌کاري و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگي و ضربات بسيار مقاوم باشند و به همين دليل با بهره‌برداري و آزمايش موفقيت‌آميز ناوشکن جماران مي‌توان گفت فصل نويني در صنعت،علوم پايه و صنايع دفاعي ايران آغاز شده است.

به گفته فرمانده کارخانجات نيروي دريايي ارتش تا پيش از اين پروژه،ساخت بدنه(کاسه)شناورها به صورت سنتي و يکپارچه صورت مي‌گرفت درحالي که در ساخت ناوشکن جماران،بدنه همانند پيشرفته‌ترين روش اين صنعت،در قالب 29بلوک مجزا ساخته و سپس به يکديگر اتصال داده شدند.

وي ادامه داد:ناوشکن جماران در رده‌بندي‌هاي بين‌المللي از ناوشکن‌هاي فري‌گيت کلاس (Fri gate class) محسوب مي‌شود که به لحاظ سرعت و کيفيت و ديگر شاخص‌ها با بهترين نمونه مشابه خارجي برابري مي کند.

 

2010%5C2%5C20%5Cimg634022327448437500.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...