رفتن به مطلب

ایجاد شهرک نارمک در شرق تهران . ( زمین متری 40 ریال )


Himmler

ارسال های توصیه شده

ايجاد شهرك "نارمک" در شرق تهران سي ام شهريور سال 1332، كار تفكيك اراضي نارمك واقع در شرق مسيل ابراهيم آباد كه در آن زمان باير بود، به قطعات 200، 300، 400، 500 متري به پايان رسيد و دو هفته بعد و از طريق قرعه كشي، اين قطعات به متقاضيان كه عمدتا كارمندان دولت بودند، واگذار شدند. حداقل بهاي هر متر مربع از اين اراضي در آن زمان 4چهل قران ( چهارتومان) تعيين شده بود كه به اقساط از كارمندان وصول شد. در آغاز کار و تا سالها به خريداران، سند رسمي داده نشد تا نتوانند زمين را که به دليل امتياز کارمند دولت بودن به آنان داده شده بود به ديگران بفروشند.

بانك ساختماني (بانك مسكن فعلي) كه موسس اين شهرك بود، براي خريداران اراضي نارمك، به اقساط طويل المدت خانه هاي 2 اتاقه و 3 اتاقه بدون ديوار (حصار) بر حسب وسعت زمين ساخت كه هنوز تعداد انگشت شماري از آنها باقي مانده است.

 

نارمك كه به صورت يك شهرك مدرن و خيابان بندي مهندسي ساخته شده بود، تا سالها داراي آب لوله كشي نبود و مردم از آب انبارهايي كه از جوي خيابان پر مي شد، استفاده مي كردند! اين شهرك كه اينك صدها هزار تن از مردم تهران را در خود جاي داده است، در سال 1337 خورشيدي داراي تلفن شد.

اراضي نارمك در 10 سال بعد (1342) به متري 40 تومان و 20 سال بعد (1352) به متري 400 تومان ترقي كرد

.iranianshistoryonthisday

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...