رفتن به مطلب

طرح های پیشنهادی برای مرکز تجارت جهانی


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

طرح های پیشنهادی برای مرکز تجارت جهانی ـ ریموند ابراهام؛ منطقه صفر

 

1430634518524844574875201144174579.jpg

 

 

مسابقه ی "مرکز جدید تجارت جهانی:پیشنهادات طراحی" توسط مکس پروتچت درسال 2002 برگزار شد این مسابقه در16 فوریه ،نیویورک ،درگالری مکس پروتچت کار خود راآغازکرد به بررسی طرح های ارائه شده توسط معماران بسیاری از سرار دنیا می پردازد وهم اکنون اتووود در نظر دارد تا چند طرح از بهترین طرح های پیشنهادی را معرفی کند:

منطقه ی صفر ،ریموند آبرهام ،سه صفحه ی بتنی قابل سکونت را طوری طراحی کرده است که با 880 فوت طول ،110فوت عرض و550 فوت ارتفاع از شمال تا جنوب کشیده شده است و بین ، وسِی ولیبرتی ، به اندازه 110 فوت از هم فاصله دارند.

در آن زمان که هر کدام از خواپیما ها درحال برخورد با برج ها بودند وهر از یک از برج ها در 11 سپتامبر2001در ساعت 8:48 صبح/9:06 صبح/ 9:59 صبح/10:28 صبح فروریخت؛موقعیت دقیق خورشید در مثلثی افقی ،درست در شرق سایت،در عرض جغرافیایی 28.50 /32.70 /47.20 /56.50 واقع وثابت بود. 33 فوت عرض و550 فوت ارتفاع ، راهروهایی در محور شرقی –غربی هستند که هر سه صفحه ی بتنی ،واقع در وسط مثلث افقی خورشید را برش داده است وتا ابدیت، معنا و نشان از خاطرات وقایع 11 سپتامبر است.

 

1430634518525773167785201117173169.jpg موقعیت دقیق خورشید در مثلثی افقی ونمود ان در طراحی ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی

 

1430634518526103302905201150173309.jpg ریموند آبرهام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

1432634519394363182695201156183189.jpg

 

 

مسابقه ی "مرکز جدید تجارت جهانی:پیشنهادات طراحی" توسط مکس پروتچت ، در سال 2002 برگزار شد؛ این مسابقه در16 فوریه ،نیویورک ،درگالری مکس پروتچت کار خود راآغازکرد به بررسی طرح های ارائه شده ،بیش از صدمعمار، از سراسر دنیا می پردازد وهم اکنون اتووود در نظر دارد تا چندتن از بهترین ِ، این طرح ها را معرفی کند:

آثار معماری اَلید، یک گروه معماری تشکیل شده از 40 معمار است که به رهبری برَد گلاپفیلد درغالب دفاتر معماری در شهر هایی همچون پورتلند ،اُرگان ونیویورک به فعالیت خود ادامه می دهد.در این مسابقه دفتر معماری اَلید ، به دنبال ساخت مکانی برای زندگی وفضایی شهری است ؛ یک منظره ، مجسمه یا یادگار نمادین نیست بلکه شکافی تشدیدشده در شهر است که با فعالیت وجنب و جوشی برای زندگی پر خواهد شد. دفتر معماری اَلید برای احیای بدنه ی شهری ،ساخت دوباره ی کالبد شهری مرکز تجارت شهر راآغازکرد تا باعث دگرگونی مکان کارهای فردی به حضوری اجتماعی شود.

در این طرح پیشنهادی ،به منظور فراهم آوردن اتاق هایی که مردم را دور هم جمع می کند ،یک اتاق برگزاری جشن:برای موسیقی ،تئاتر وتمام فرم های هنری در نظرگرفته شده است ؛اتاقی برای ستایش:فرصتی برای تامل وتفکر را فراهم می آورد ویک اتاق برای خاطرات:یک اتاق خالی در آسمان است و مملو از افکار و حقایقی است که روح آن گمشدگان را نگهداری می کند.

 

1432634519394905130430201150185139.jpg آثار معماری اَلید

 

1432634519395208597335201120188599.jpg برَد گلاپفیلد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

144263452098986733185020116207339.jpg

 

 

مسابقه ی "مرکز جدید تجارت جهانی:پیشنهادات طراحی" توسط مکس پروتچت درسال 2002 برگزار شد این مسابقه در16 فوریه ،نیویورک ،درگالری مکس پروتچت کار خود راآغازکرد به بررسی طرح های ارائه شده توسط معماران بسیاری از سرار دنیا می پردازد وهم اکنون اتوووددر نظر دارد تا چندتن از بهترین ِ، این طرح ها را معرفی کند:

این کار را استیون هال به همراه ماکرام اِل-کدی و زیاد جَمِلِدین طراحی کرده است وهمان گونه که تراژدی مرکز تجارت جهانی ارواح بسیاری را بدون کالبدی برای دفن سرگردان ساخت؛این فضای یادمانی و بزرگ نیز بر رودخانه ای که بر فراز ان ساخته می شود، جاری است.

باریکه های نور خورشید به شیارهای نوردر طبقات و دیوارهای تحرک می بخشد که فرصت تجربه ی چشم انداز مایلی را به رودخانه ی هودسُن می دهد.در سالن یادبود ،هرفردگم شده ای دارای یک پورتره در زیر نور شمع است.

ساختمان یادیود تا پل جدیدی بر خیابان غربی امتداد داردومتصل به "خیابان چین خورده"ای است که تا روی سایت صعود می کند.در امتداد "مسیر" چین خورده تعدادی کاربری هم مانند گالری ها ، فضاهای سینما ، کافه ها ،رستوران ها ،یک هتل و کلاس هایی برای شعبه ای از دانشگاه نیویورک وجود دارد.سازه ی معلق و پوشانده شده در شیشه مات ،برای رصد عموم مردم ، سطوح مناسبی را فراهم می کند.

سطح پلان این مسیر جدید ،امکان حضور خیابان های شمالی-جنوبی و شرقی –غربی را به میان سایت فراهم می کند درحالی که تالارهای آتریمی، با گنجایش 9,000و6,000نفری، برای برگزاری کنسرت ها و دیگر مراسم ها آماده کرده است.

 

1442634520990007342420201120207349.jpg طرح های پیشنهادی برای مرکز تجارت جهانی – استیون هال ؛یادبد شناوردرمسیر چین خورده

 

1442634520990217328980201141207329.jpg استیون هال

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

1446634521845028760125201122218769.jpg

 

 

این یکی از آثار ارائه شده به منظور انتخاب طرحی جدید برای بازسازی ،ساختمان تجارت جهانی است که در سپتامبر 2002 این طرح موفق به راهیابی در جمع 7 اثر برگزیده از میان 406 اثر طراحی شده ، نشد .این کار توسط لبس وودز ،معمار آمریکایی و ساکن نیویورک طراحی شد.این ساختمان با نام، مرکز جهانی شناخته می شودو سایت قبلی مرکزتجارت جهانی را می پوشاند،فعلا ،برای دومین بار، بلندترین برج های پیشین ِ مرکز تجارت جهانی است.آثار جاودانه آن واقعه در زیر ساختمان و ارتفاع نهایی برج ها ،هنوز هم هویدا نیست.این اثر بلندترین ساختمان در جهان است و خواهد بود،هنگامی که ترقی کند ، می تواندهمیشه به عنوان بلندترین ساختمان شناخته شود و آن را نمادی از نوزایش و تغییری پیوسته تلقی شود.این طراحی ،پروژه ای با شروعی دقیق -11سپتامبر 2001-ولی بی پایان است .همانند یک شهر،تارخ محدودی دارد ولی آینده ای دارد که تنهامی توان از نظر پتانسیل کاری تعریف شده باشد.

مرکز جهانی حجم وسیعی از فضاهای اداری و اجاره کردنی را شامل می شود ،هرچند در شرایط متفاوت هم ،بیشترشان خالی هستند.دراین طراحی مقدار مساوی از فضاهای عمومی و خصوصی وجود دارد،علاوه بر مراکز خرید، تسهیلات تجاری ،ورزشی وتفریحی وپارکینگ خودرو در این پروژه کاربری همچون سیستم های پیوسته ی حمل و نقل ِ وسیع وعمودی قراردارد که به ایستگاه جدید ِ بزرگ مرکزی، در قلب شهر ارتباط دارد و این طراحی خاص، سایت را به شکلی افقی، به شهر ومنطقه ی نیویورک متصل می کند.

مهم ترین ویژگی ساخت جدید این سایت ،یک پارک یادبود به نام "صعود "است که با مسیرهای متفاوت ،تجربیات واقعه ی 11سپتامبر را بازسازی می کند.چهار مسیر برای ساخت پارک"صعود" وجوددارد:

یک سفر(یک ماهه) برای فردی صمیمی است وشامل پیمودن یک راه دشوار ِ عمودی از میان مجموعه ی ایستگاه ها است که با داستانی از وقایع و پس آیند های فاجعه ی 11 سپتامبر چیده شده است.

یک جست و جوی (یک هفته ای) برای افراد بلندپرواز است وشامل صعود به بالای پوسته های نزدیک هم وعمودی ،برآمدگی ها ، فضاهای استراحت و کمپ ها است که با داستانی از وقایع و پس آیند های فاجعه ی 11 سپتامبر چیده شده است.

یک سفر(دو یا سه روزه) برای افراد بازنشسته است ، با یا بدون خانواده می توانند این سفر را تجربه کنند وشامل مجموعه ای از سکوها ، آسانسور ها، پله های متحرک ،نمایشگرهای چندگانه ،هتل ها ، رستوران ها ، چشم اندازها وسرگرمی های آموزشی است که با داستانی از وقایع و پس آیند های فاجعه ی 11 سپتامبر چیده شده است.

گردشی (نصف روزه) برای گردشگران روزانه است و شامل آسانسور تندرویی است که به سمت نقطه ی اوج پارک حرکت می کند و با توقف های متناوب ، به منظور نمایش مراسم یادبود وقایع 11 سپتامبر، در زمینه ی شهر نیویورک فعالیت می کند.

همه ی مسیرهای فضای مشابهی را از پارک"صعود" اشغال می کنندوآن ها هرچند تعاملی جداگانه دارند ولی درست مخالف هم عمل می کنند.

درعالی ترین قسمت پارک "صعود" ،قله وجود دارد.انجمی که به تفکر ، مطالعه وفعالیت های فکری اختصاص دارد وتمام فعالیت ها ،مستقیم یا غیرمستقیم ، به وقایع 11 سپتامبر مربوط می شود.

 

144663452184664261191020114212619.jpg دید پرسپکتیو از ساختمان مکان خاطره ها

 

1446634521847342078860201114212079.jpg دید پرسپکتیو از ساختمان مکان خاطره ها

 

1446634521847569447120201136219449.jpg دید پرسپکتیو از ساختمان مکان خاطره ها

 

1446634521849895245525201129215249.jpg دید پرسپکتیو از ساختمان مکان خاطره ها

 

14466345218502706609502011721669.jpg موزه ای واقع در قله ی پارک"صعود"

 

1446634521850751499315201155211499.jpg منظره ی رودخانه ی هودسن از سمت غرب

 

1446634521851038834440201123218839.jpg طرح های پیشنهادی برای مرکز تجارت جهانی –لیبیوس وود؛ مکان خاطره ها

 

1446634521852231560835201123211569.jpg لبس وودز و ریموند آبراهام

منبع

  • Like 3
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1476634527262514363620201131274369.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

یک روز بعد آن که مجله ی نیویورک تامیز "پلان های اصلی " برای ساخت دویاره ی سایت مرکز تجارت جهانی را در 8 سپتامبر 2002 منتشرکرد ، چاپ 16 سپتامبر 2002 مجله ی نیویورک با هفت درخواست که از کارهای معماران برجسته بیرون کشیده بود، منتشرگردیده بود.مقاله ی مجله ی نیویورک ، " صعود به بهترین ها " ،توسط منتقدمعمارجوزف جیووانینی نوشته شده بود، کسی که احتمالا "سرپرست" مجموعه ای از درخواست ها فقط به عنوان هربرت ماسچمب ،منتقد مجله ی نیویورک تایمز ،سرپرستی پلان های منتشرشده در روزنامه ی تایمز را داشت

داوری هر دو نشریه برای اسپانسری این چنین پلان هایی بسیار تحسین برانگیزاست زیرا روزنامه نگاری آمریکایی ،اغلب ،نقش اهمیت معماری را به خوبی انجام نمی دهد واین مقاله ها با هدف متقاعدکردن مسولان در ساخت دوباره ی پلان های ارائه شده ، در تابستان سال 2002 توسط "شرکت توسعه ی منهتن " که ناقص بودند را عهده دار بوده است.

دومعمار ،زاهاحدید و پیترآیزنمن ، درهردو برای "سرمایه گذاری" شرکت کردند.درحالی که" پلان های اصلی" روزنامه ی تایمز یک تیم درتلاش بود ، درارائه ی مجله ی نیویورک هفت معمار، عرضه ی پروژه های بازسازی خودشان راداشتند.

زاها حدید، معماران زاها حدید ،لندن ،انگلستان

مقاله ی مورد بحث، درباره ی این پروژه چنین می نویسد که "نشان دادن اعتقادی جسورانه در منهتن و درساختمانی بسیاربلند ،زاهاحدید آسمان خراشی را پیشنهادکرد که بلندتر ،بزرگ تر و پیچیده تر از برج های اصلی مرکز تجارت جهان ی است.معماران لندن به خلق فرم هایی توجه کردند که واکنشی عمومی در داخل و خارج ساختمان می پروراند ،برج های اصلی را با چیدمانی دوگانه از دوقلوهای موجی شکل بیرون می کشند ،جفت لاغرتر برای کاربری مسکونی و ضخیم تر برای قسمت تجاری.ولی ساختمان های جدید دیگر فرم فشرده ای با مقطع مربع را همانند لوله ندارند.این چهاربرج در نقاطی مختلف ،منحرف و ترکیب می شوند.سطوح طبقات در امتداد محورهای عمودی به منظور هماهنگی باکاربری های گوناگون برجسته وفرورفته می شود. حدید و شریکش ، پاتریک اسچامچِر ،آسمان خراش را به عنوان الگویی ساختمانی ، دوباره خلق کردند ،پردازش اصولی ارتباط دهنده ، به جای جداکردن طبقات و مردم است ،و فضاهای متنوعی به جای تکرارعینی آن ها .آن ها منظره ای هزار برگی تولید کردند که توپوگرافی چین خورده و لایه لایه ای است ، شامل فضاهای اختصاصی خرید ، حمل و نقل و فرهنگی وبا معابر ارتباطی توسعه یافته، درگیر می شود ،همچون مجموعه ی اصول یک سیستم .در احترام به هردو، ساکنان و مرکز تجارت جهانی ، معماران در سطح اشغال شده ی برج ها برش عمیقی ایجادکردند ، سازنده ی لوله های خالی که وُید های پرترددی شدند."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1476634527262675544710201147275549.jpg طرح های پیشنهادی سایت مرکزتجارت جهانی ؛ منتقد مجله ی نیویورک ؛زاها حدید

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 148163452802979061612520111928619.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

یک روز بعد آن که مجله ی نیویورک تایمز "پلان های اصلی " برای ساخت دویاره ی سایت مرکز تجارت جهانی را در 8 سپتامبر 2002 منتشرکرد، مجلد چاپ 16 سپتامبر 2002 مجله ی نیویورک تایمز هفت پیشنهاد از کارهای معماران برجسته را منتشر کرد. مقاله ی نیویورک تایمز ، " صعود به بهترین ها "، توسط منتقد معمارجوزف جیووانینی نوشته شده بود

اتووود قصد دارد هفت اثرنقد شده در مقاله ی " صعود به بهترین ها " یا "زیبا ، خیالی ، عالی " ،نوشته یی جیووانینی را با توضیحات مختصری برگرفته از خود مقاله در اختیار مخاطبان گذارد:

تام مین ،مورفوسیس ،سانتاماریا ،کالیفرنیا

مقاله ی مورد بحث، درباره ی این پروژه چنین می نویسد که " پیشنهادی پیچیده توسط تام مین ، بنای یادبودی را برای قربانیان 11 سپتامبر خلق کرد،ولی یادبودی قابل سکونت که این تراژدی را با رفتار تمام سایت همچون تاکیدی بر وجود شهری زنده ، ازسیستم های حمل و نقل زیرزمینی به ادارات و مسکونی ها ، نگاه می دارد. مین آسمان خراشش را بر یک ضلع می چرخاند، لوله های افقی مواج و متقاطعی را می سازد که فضای اقتصادی را درآن جای می دهد.یک کالبد، 1,300 فوت ارتفاعِ برج پیچیده در قاب های فلزی ،سایت را در خط آسمان شهر می نشاند.الحاقیه ی برج در سطح بالا فرود می آید، به عقب و جلو همچون نردبان جاکوب تا می خورد و تنگه ای شهری را روکش می کند که سایت را گشوده است و زندگی زیرزمینی آن را ، با لایه دار کردن سیستم های ریلی و مترو و مراکزخرید ، نمایان می کند. این مجموعه ،با آبشکنی خارج از رودخانه ی هودسُن، گردنبندی را اطراف پیرامون مرکزتجارت جهانی شکل می دهد، پارک یا اتاق هایی خارجی را تعریف می کند که فضای اشغال شده توسط برج های اصلی را احاطه می کند. این پارک به سمت جنوب، بالای زیرزمین تجاری و فضاهای مسکونی، برمی خیزد. یکی از فضاهای اشغال شده به عنوان میدانی جدا در آرامش وسکوت خودش طراحی شده است. گشایش بالای فضای اشغال شده ی دوم همچون پنجره ی گردِ هدایت کننده ی فضای یادبود زیرزمینی ، به مردگان احترام می کند. "

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1481634528029926222680201132286229.jpg طرح های پیشنهادی سایت مرکزتجارت جهانی ؛ تام ماینی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1481634528030494428500201129284429.jpg پروژه ی تام ماینی در سایت مرکز تجارت جهانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1481634528030642573315201144282579.jpg تام ماینی

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1487634528885933124185201113293129.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

یک روز بعد آن که مجله ی نیویورک تامیز "پلان های اصلی " برای ساخت دویاره ی سایت مرکز تجارت جهانی را در 8 سپتامبر 2002 منتشرکرد ، مجلد 16 سپتامبر 2002 مجله ی نیویورک هفت درخواست از کارهای معماران برجسته منتشرکرد.مقاله ی نیویورک تایمز ، " صعود به بهترین ها " ،توسط منتقدمعمارجوزف جیووانینی نوشته شده بود.

اتووود قصد دارد هفت اثر نقدشده در مقاله ی " صعودبه بهترین ها" یا " زیبا ،خیالی ،عالی " نوشته ی جیووانینی را با توضیحات مختصری برگرفته از خود مقاله دراختیار مخاطبان گذارد:

پیتر آیزنمن ،معماران آیزنمن ،نیویورک ،نیویورک

مقاله ی مورد بحث درباره ی این پروژه چنین می نویسد که "

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،تئوریسین معماری نیویورکی که برای چالش انگیزی طراحی و پلان ریزی ساختمان ها وشهرها معروف است ،پلان مرکز تجارت جهانی را با یک رویکردآغازکرد : اگر معماری آینه ی جامعه است ،تخریب برج های دوقولو در 11 سپتامبر تفکرخودشیفتگی را شکست. او انتقال این ایده را درسازه ای ماندنی پیشنهادکرد .فضای اشغال شده ی برج ها ، به عنوان ترسیماتی نمایان با مجموعه ای که به طورهمزمان ساختمان ، یادبود وچشم اندازاست ،باقی می ماند.رشدارتفاعی برج ها سایت را احاطه می کند و گذاردن آسمان خراش های ازدست رفته یک روند ِ ظاهری آشفته ای را خلق می کند.(تفسیری دیگر است که برج ها جریانی رو به عقب دارند یا عقب رفت برج و نقطه نظر اصلی همین است).این مجموعه اندیشه ی همزمان ساخت و تخریب را مجسم می کند.از دیدگاه معماری ، برج ها به طورشگفت آوری ، بامراکز یکسان آسانسور وصفحات طبقات ، درونی متعارف دارند.آن ها پوسته های مانوسی را برای احاطه ی شهر ارائه کردند.جایی که آن ها در زمین چین می خورند ، به هرحال ، یک تنوع موثری از فضاهای سیال را پدید می آورند که می تواند کاربری های بسیاری را ،شامل یک خانه ی اُپرا ویک دانشگاه جدید در خود جای دهد.(آیزنمن بر طرحی با باب کِری، ریاست دانشگاه، کار می کرد که نقش کارفرما را داشت.) "

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1487634528886187111835201138297119.jpg طرح های پیشنهادی سایت مرکز تجارت جهانی - پیتر آیزنمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1487634528886396512495201159296519.jpg طرح های پیشنهادی سایت مرکز تجارت جهانی - پیتر آیزنمن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1487634528886534941135201113294959.jpg طرح های پیشنهادی سایت مرکز تجارت جهانی - پیتر آیزنمن وآسمان خراش های چین خورده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]149263452933700455159520110294559.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

شهری آسمانی کاری از یونایتد آرکیتِکتس :استودیومعماریِ شرکت معماران خارجی ، دفتر معماری ِ فرم گرگ لین ، رِیزِر+ امِمُتو ، استودیو یو. اِن ، معماران کِوین کِنُن ، دفتر اِن .وای.سی ایمَجِنِری فُرسِس

این طرح بیشتر شبیه شهری عمودی است ، یونایتد آرچیتکتس طرح جامع ِ بسیار سنتی را پیشنهاد نکرد - بلکه طرحی که می توانست ، دربیشترقسمت ها ،در سطح همکف اجرا شود – ولی پلان های سازه ای میلیونی آن از اواخر دوره ی کنفرانس های سیام به نام " خیابان هایی در آسمان " ارائه شده است. مجموعه ای از پنج برج به هم پیوسته فضای گسترده ای رادر سایت پدید می آورد، بایک میدان باز وسیع ، که توسط فضای اشغال شده ی برج های احاطه کننده شکل می گیرد.

برخلاف دیگرطرح های پیشنهادی ، به جز آن که طرح ممُریال اِسکوئر را به خوبی درک نکرده ، شهری آسمانی همان گونه کهبه واسطه ی انسان گونه سازی هر کدام از ساختمان های کل مجموعه موکد می گردد.پا های برج درهم گره خورده است، درحالی که بطن هایشان متورم وباریک می شوند.ازاین نظر ،این پیشنهاد درواقع "یادبودی زنده" است که درطول زمان تغییرماهیت خواهدداد وهم یادمانی از گذشته خواهدبود وهم یادمانی از آینده را تداعی خواهدکرد.

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149263452933730023579520113029239.jpg سایت پلان شهری آسمانی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1492634529337969431245201136299439.jpg شهری آسمانی و تاثیر آن در خط آسمان شهرنیویورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149263452933810089744020115029899.jpg شهری آسمانی کاری از یونایتد آرکیتِکتس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149263452933826762505020116297629.jpg شهری آسمانی کاری از یونایتد آرکیتِکتس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1492634529338392421750201119292429.jpg شهری آسمانی کاری از یونایتد آرکیتِکتس

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1492634529338638099385201143298099.jpg (بالاترین ردیف از چپ) نورمن فاستر ، استیون کی. پترسون ،دنیل لیبسکیند ،،(ردیف وسط از چپ) رافائل فینوری از تیم تینک ، راجر رافی از تیم اِسکیدمور، اُنینگ و میلر،(ردیف پایین از چپ)تیم پیتر آیزنمن ،چارلز گواتمی ، ریچارد مِیِر ،استیون هال و گرگ لین از تیم یونایتد آرچیتکتس

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]1494634530218239125535201143309129.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

ممُریال اسکوئر کاری از ریچارد مِیِر ومعماران همکار ،معماران آیزنمن ،گواتمی سیِِگِل و شرکا ، معماران استیون هال

تیم ممُریال اسکوئر ،معروف به "تیم رویاها"است زیرا اعضای آن معماران اصلی گروه "پنج نیویورکی" را (منهای جان هِجدوک) با حضور استیون هال دربرمی گیرند،این تیم به دنبال ساخت فضای عمومی ِ شایسته ای برای میدان های عمومی وبزرگ ِشهری است مانند مرکز راکفِلِر و یونیِن اسکوئر. این پیشنهاد دو مونولیست(ستون یک پارجه) مشبک باارتفاع 1,111 فوت را نمایان می کند و محیط شمالی و شرقی سایت را مرزبندی می کند وطرحی انتزاعی از شبکه بندی شهر نیویورک است ،درحالی که، به طور هم زمان حجمی شمایل گونه از برج های دوقلو را تکرار می کند.

این طراحی مفهوم شهری ِ سایت را خلق می کند ودرواقع سیستم شبکه ی شهری را از خیابان به آسمان بسط داده است درحالی که سایت در پلان همکف ،به غرب روبه رودخانه ی هودسُن گشوده می شود.در این روند ، به دوقسمت شدن آسمان با پلان های همکف بین گشودگی نهایی طرح و ذات محدودشده ی پیشینش برقرارشده است. " زمانی که قرن نوزده و بیست ِ نمونه های میدان های شهری ، فضاهایی را دربر داشتند ، ممُریال اسکوئر قرن بیست و یکی ِ ما گسترش ، ادامه و سمبلی از ارتباط این مکان به شهر وبه دنیا بود."

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149463453021844979564520114309799.jpg سایت پلان ممُریال اسکوئر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1494634530218755137430201135305139.jpg گشایش ممُریال اسکوئر رو به رودخانه ی هودسُن

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149463453021902437801020112304379.jpg ممُریال اسکوئر در بافت شهری ِ نیویورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1494634530219467054755201146307059.jpg بافت شبکه ای ممُریال اسکوئر در شب های نیویورک

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

149463453021969599518020119305999.jpg ممُریال اسکوئر کاری از ریچارد مِیِر ومعماران همکار ،معماران آیزنمن ،گواتمی سیِِگِل و شرکا ، معماران استیون هال

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...