رفتن به مطلب

اختصاصي/ پاسخ سخنگوي کميسيون امنيت ملي به برخي ادعاها مبني بر تهديد بودن ناوشکن جماران براي منطقه


ارسال های توصیه شده

1/12/1388

کد خبر : 969288

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C20%5Cimg634022686709531250.jpg

اختصاصي/ پاسخ سخنگوي کميسيون امنيت ملي به برخي ادعاها مبني بر تهديد بودن ناوشکن جماران براي منطقه

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه در راستاي تقابل با کشورهاي همسايه و منطقه نيست و صرفا براي صلح و ثبات است.

کاظم جلالي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره ادعاي رسانه هاي غربي در خصوص تهديد امنيت منطقه از سوي ناوشکن جماران خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي همواره توان خودش را در خدمت جهان اسلام و کشورهاي منطقه و در راستاي حمايت از آنها مي داند.

جلالي اظهار داشت: قدرت هاي بزرگ دنيا چون مي خواهند در عرصه علم و تکنولوژي منحصر باشند و ديگران وارد اين اردوگاه فناوري، دانش، توان و علم نشوند لذا تلاش مي کنند که کشورهايي که اين توان را به دست مي آوردند آنها را در تقابل با کشورهاي منطقه و همسايه نشان بدهند.

نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي افزود: به همين دليل در قبال هر پيشرفت و تکنولوژي که جمهوري اسلامي ايران به عنوان حق خودش به خدمت مي گيرد، جنجال تبليغاتي راه مي اندازند و آن را در راستاي ضديت با کشورهاي ديگر قلمداد مي کنند و يک نوع ايران هراسي ايجاد مي کنند.

جلالي تصريح کرد: غربي ها به دنبال طرح ايران هراسي هستند تا پس از ايران هراسي، ايران گريزي را شکل بدهند تا به انزواي ايران بينجامد و نهايتا و طرح ايران ستيزي در پيش بگيرند.

وي خاطر نشان کرد: در راستاي اين طرح است که تلاش مي کنند توان جمهوري اسلامي ايران را در تعارض با کشورهاي ديگر قرار بدهند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به بيانات مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح ناوشکن جماران اشاره و تاکيد کرد: فرمانده معظم کل قوا به نکته بسيار هوشمندانه اي اشاره کردند و رفتن به سمت يک امنيت دسته جمعي پايدار با کشورهاي منطقه را مطرح فرمودند.

جلالي در ادامه اظهار داشت: اگر به توان ملي خودمان روي بياوريم مي توانيم با جمع کشورهاي منطقه يک امنيت دسته جمعي و با ثبات در راستاي منافع منطقه دست پيدا بکنيم.

وي تاکيد کرد: همزمان با به بهره برداري رسيدن ناوشکن جماران رهبر معظم انقلاب مقوله امنيت دسته جمعي را مطرح مي کنند که اين پيام بسيار مبارکي براي کشورهاي منطقه است.

نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: بايد با تمام توان تلاش کنيم که اين امنيت دسته جمعي و ثبات بين کشورهاي منطقه ايجاد شود.

جلالي تصريح کرد: بايد بدانيم حضور ناوها و قدرت هاي نظامي فرا منطقه اي و ارتش آنها که امروز در منطقه ما بسيار زياد هستند، تهديدي براي امنيت منطقه هستند و کشورهاي منطقه اين را مي فهمند و نبايد تحت تاثير جنجال رسانه اي غرب قرار بگيرند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در مراسم ويژه الحاق "ناوشکن جماران" به ناوگان دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ادعاي دروغ امريکايي ها و برخي ديگر از کشورهاي غربي در باره اقدامات ايران برضد همسايگانش افزودند، همسايگان ما نيز مي دانند که اين ادعاها دروغ است و امريکا و رژيم صهيونيستي با اين اختلاف افکني ها ، تلاش مي کنند نگاه امت اسلامي را از دشمنان اصلي جهان اسلام يعني امريکا و اسرائيل منحرف کنند.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين سياست جمهوري اسلامي ايران در قبال خليج فارس افزودند: کشورهاي منطقه، برادران و همسايگان ما هستند و ما معتقديم مجموعه خليج فارس مي تواند با سياست خردمندانه جمعي ، به سود همه ملتها و کشورهاي منطقه اداره شود.

ايشان ، بيگانگان را ، مخدوش کننده امنيت منطقه دانستند و افزودند: اختلاف انگيزي و حيله ورزي ، سياست مستمر بيگانگان است اما ما اميدواريم که مانند بسياري از مواقع که توطئه ها و حيله هاي تفرقه افکنانه آنها ناکام مانده ، بعد از اين هم با هوشياري همه کشورها ، اين طرحها خنثي شود.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...