رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تراک های خودکار بدون راننده تقریباً به واقعیت تبدیل شده است و آینده بهینه سازی و مدیریت ناوگان حمل و نقل را ترسیم خواهد کرد

بر اساس اظهار نظر شرکت MMS(Modular Mining Systems)تراک های خودکار بدون راننده تقریباً به واقعیت تبدیل شده است و آینده بهینه سازی و مدیریت ناوگان حمل و نقل را ترسیم خواهد کرد.

 

 

هم اکنون کامیون بدون راننده در معدنی در آمریکای جنوبی در حال آزمایش است و پس از مرحله نهایی آزمایش به تولید تجاری خواهد رسید که شش ماه دیگر خواهد بود. این نوع کامیون که با آرم تجاری "Frontrunner" خواهد بود در واقع مدل 320 تنی کوماتسو 930E می باشد. این کامیون در شبکه بی سیم کامپیوتری مرکزی معدن کار می کند و قادر به بارگیری و حمل بدون نیاز به راننده خواهد بود. این تراک از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و نیز اطلاعات دریافت شده از شبکه و دیگر وسایل راهنما برای تعیین مختصات دقیق خود داخل معدن و موقعیت رفت و آمد اطراف خود استفاده می کند.

 

 

در ابتدای راه اندازی، این تراک ها یک بار در مسیر کاری خود حرکت داده می شوند و پس از آن تردد آن ها بر عنده وسایل و تجهیزات خود ماشین می باشد. به گفته یکی از اعضای این شرکت این تراک ها می توانند بطور کارامدی در مسیر خود حرکت کنند زیرا آن ها قادر به حس کردن محیط پیرامون خود هستند و این یعنی اینکه هیچ تصادفی حتی با اشیائی که بطور موقت در جایی مشخص قرار گرفته اند اتفاق نخواهد افتاد.

 

 

به منظور راه انداخت این تراک ها نیاز به حجم وسیعی داده که بسیار سریع منتقل شوند می باشد. برای این منظور این شرکت اقدام به تهیه آخرین نسخه از سیستم های مدیریت معدنی خود نموده است.

 

سیستم شبکه ای که توسط این شرکت ارائه شده است در حال حاضر در تعدادی از معادن نصب گردیده است. نسخه قبلی این سیستم توانایی سرعت انتقال 9600 kb/s را داشت ولی پهنای باند نسخه جدید 11 Mb/s می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...