رفتن به مطلب

لزچک زبروسکی


bandarabasi

ارسال های توصیه شده

لزچک زبروسکی(۱) (متولد ۱۹۵۰ / شچچین(۲)-لهستان)، فارغ التحصیل مدرسه هنرهای زیبای شهر گدانسک(۳) است.

تخصص او در زمینه طراحی، نقاشی ، پوسترسازی و انتشارات بوده و با طراحی بیش از ۳۵۰ پوستر فرهنگی، بعنوان یکی از بهترین تصویرسازان و طراحان گرافیک دنیا شناخته شده است. مدل طراحی های او به سبک پرتره معروف است.

او نیز همچون استانیسلاو ویتکوویچ(۴) - نقاش، نمایشنامه نویس و نویسنده بزرگ لهستان - در تصاویری که اغلب با تکنیک ایربراش ساخته می شوند تلاش میکند تا روح و جان مدل را از لابلای کژی ها و دگردیسی ها نمایان سازد. زبروسکی با طراحی مستقیم روی پلیت افست برای چاپ آثار خود یک تکنیک شخصی ساخته است. در میان طراحان پوستر، او جز معدود هنرمندان باقی مانده است که هنوز کار خود را منحصرا با دستان خود انجام می دهند. ت

کنیک خاص او در طراحی مستقیم روی پلیت افست با یک دستگاه ایربراش قدیمی روسی، از آن رو که باعث حذف یک گام در فرایند تولید اثر میشود، برای کسی که در زادگاه کوچک خود و بدور از رفت و آمد و شلوغی پایتخت کار میکند، نه تنها صرفه اقتصادی دارد بلکه باعث غنای فوق العاده ای در جزئیات و پدید آمدن سایه روشنهای دقیق و ظریف در کارهای او شده است.

زبروسکی تا بحال در بسیاری از نمایشگاههای جمعی پوسترهای لهستانی در بوداپست، برلین، لندن، کانتون، لنسکرونا، رم، اسن، پنسیلوانیا، مسکو و ادینبورگ حضور داشته و در مسابقات و برنامه های مرسوم بین المللی نیز شرکت می کند، که از آن جمله می توان به سه سالانه پوستر تویاما، هنگ کونک، بینال نینگبو، شومون، لاهتی، مسکو، برنو، فورت کولینز، اوسنابروک و مونز اشاره کرد. او هم اکنون در یکی از مدارس هنری شهر شچچین مشغول به تدریس بوده و به عنوان نماینده اعطای جوایز هنری آن شهر شناخته می شود.

جوایز مهم: برنده جایزه اصلی سه سالانه پوستر مونز / جایزه دوم دوسالانه بین المللی پوستر تهران / مدال برنز دوسالانه بین المللی پوستر ورشو / جایزه پوستر هفتمین مسابقات گلدن بی مسکو / لوح تقدیر مسابقه مبارزه با ایدز خارکوف-اوکراین / جایزه سوم دوسالانه بین المللی پوستر تئاتر شهرژاشوف(۵)-لهستان.

02-gz-b-l-rangmagazine.jpg01-gz-b-l-rangmagazine.jpg04-gz-b-l-rangmagazine.jpg03-gz-b-l-rangmagazine.jpg06-gz-b-l-rangmagazine.jpg05-gz-b-l-rangmagazine.jpg08-gz-b-l-rangmagazine.jpg07-gz-b-l-rangmagazine.jpg10-gz-b-l-rangmagazine.jpg09-gz-b-l-rangmagazine.jpg12-gz-b-l-rangmagazine.jpg11-gz-b-l-rangmagazine.jpg14-gz-b-l-rangmagazine.jpg13-gz-b-l-rangmagazine.jpg16-gz-b-l-rangmagazine.jpg15-gz-b-l-rangmagazine.jpg

 

 

‏Leszek Żebrowski. ۱

‏Szczecin .۲

‏Gdansk .۳

‏Stanisław Ignacy Witkiewicz .۴

‏Rzeszَw .۵

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...