رفتن به مطلب

فریدر گریندلر


bandarabasi

ارسال های توصیه شده

فریدر گریندلر(۱) در سال ۱۹۴۱ در برلین بدنیا آمد. او تحصیلات خود را در شهر کسل(۲) آلمان به اتمام رساند و در سال ۱۹۶۴ به عنوان مدیر هنری بخش فیلم و انیمیشن در یک شبکه تلویزیونی آلمانی در اشتوتگارت آغاز به کار کرد.

در طول این زمان، او نه تنها خود را مشغول طراحی پوسترهای تئاترها و نمایشگاهها و روی جلد کتابها و صفحات موسیقی کرده بود، بلکه موفق به طراحی و ساخت بیش از ۴۰ لوگو و تیزر برای فیلمهای مختلف شد.

گریندلر از سال ۱۹۷۶ به عضویت اتحادیه بین المللی طراحان گرافیک(۳) درآمد و در سال ۱۹۷۹ به عنوان استاد طراحی ارتباطات در دانشگاه اف-ها ولزبورگ(۴) منصوب شد.

او از آن زمان تا کنون موفق به دریافت جوائز متعددی شده، که از آن جمله می توان به جایزه بزرگ دوسالانه طراحی گرافیک لاهتی، مدال طلای دوسالانه ورشو (۱۹۸۱) ، مدال نقره موزه پوستر آلمانی اسن(۱۹۷۳)، جایزه برنز هانری تولوز- لوترک(۱۹۸۳)، جایزه مریت، جایزه صد پوستر برتر برلین (۲۰۰۱) و سه سالانه پوستر اسن (۱۹۹۳-۱۹۸۰)، جایزه جوزف بیندر، جایزه مسابقه بین المللی پوستر تئاتر کیل-آلمان و جایزه بزرگ چهارمین بینال پوستر لاهتی-فنلاند اشاره کرد. آثار او تا کنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله لهستان ، فنلاند ، ایالات متحده امریکا، جمهوری چک، فرانسه و آلمان به نمایش درآمده است.

بسیاری از منتقدان گریندلر را استاد مسلم استفاده از عکاسی در طراحی گرافیک می دانند.

09-ng-ghz-rangmagazine.jpg

02-ng-ghz-rangmagazine.jpg 01-ng-ghz-rangmagazine.jpg 04-ng-ghz-rangmagazine.jpg 03-ng-ghz-rangmagazine.jpg 06-ng-ghz-rangmagazine.jpg 05-ng-ghz-rangmagazine.jpg 08-ng-ghz-rangmagazine.jpg 07-ng-ghz-rangmagazine.jpg 11-ng-ghz-rangmagazine.jpg 10-ng-ghz-rangmagazine.jpg 13-ng-ghz-rangmagazine.jpg 12-ng-ghz-rangmagazine.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...