رفتن به مطلب

نمایشی دیدنی از تازه ترین فورانهای خورشیدی


ارسال های توصیه شده

نمایشی دیدنی از تازه ترین فورانهای خورشیدی/ شفقهای قطبی آخر تابستان ورود موج جدید ذرات خورشید به نواحی شمالی نمایشی دیدنی از شفقهای قطبی را در آسمان ماه سپتامبر به معرض دید گذاشته اند. به گزارش خبرگزای مهر، شفقهای آسمانی زمانی به وجود می آیند که این ذرات باردار در مسیر میدان مغناطیسی زمین جاری شده و پس از برخورد با اتمسفر زمین و تحریک مولکولهای هوا در بخشهای قطبی، انرژی اضافی را به صورت نور آزاد کنند.

در پی تازه ترین فورانهای خورشیدی، آسمان سرزمینهای شمالی در ماه سپتامبر شاهد چشم اندازی جدید از این نمایش طبیعی نور بودند. در این راستا، مجله نشنال جغرافی در گزارشی تصویری گوشه ای از این نورپردازی شگفت انگیز را به نمایش گذاشته است.

دریاچه نور شمالی

 

طاقهای نور سبزی که عکس آنها در آبهای دریاچه نور شمالی (Northern Light Lake) واقع در مینه سوتا (آمریکا) افتاده است. از 5 تا 7 سپتامبر خورشید سری جدیدی از فورانهای پرقدرت خود را آغاز کرد. اولین توده های این ذرات خورشیدی پس از چند روز به زمین رسیدند و این شفقهای قطبی را که 18 ساعت به طول انجامیدند به وجود آوردند. این شفقها در بسیاری از ایالات مرکزی آمریکا از جمله میشیگان، ورمونت و واشنگتن نیز دیده شد. این عکسها را "برایان هنسل" در 9 سپتامبر گرفته است.

 

694489_orig.jpg

گذرگاه نورانی

 

هرچند در نگاه اول، شفق قطبی در نزدیکی استکهلم سوئد با چشم غیر مسلح دید نشد اما "پی. ام. هدن" موفق شد این طاق نور سبز روشن را با تکنیک ویژه عکاسی در قاب تصویر خود جاودانه کند.

 

این عکاس برای تهیه این عکس زمان نوردهی را 13 ثانیه، ایزو را 800 و دریچه دیافراگم را بر روی 3.2 گذاشت و سپس شاتر دوربین Canon 550D را فشار داد وی برای تهیه این عکس، 780 تصویر را باهم ترکیب کرد.

 

694488_orig.jpg

 

شفق قطبی در آلاسکا

 

یک شفق قطبی بزرگراهی از نور را در شب 12 سپتامبر در آسمان بالای "فیربنکس" آلاسکا تشکیل داد. درحقیقت موج دوم ذرات خورشیدی 11 سپتامبر به زمین رسیدند و آسمان را در شبهای بین یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته نورانی کردند.

 

694486_orig.jpg

 

دسته های نور

 

در این عکس دسته های نور سبز بر فراز "پوژه ساوند" در ایالت واشنگتن می درخشند. با چشم غیرمسلح این دسته های شگفت انگیز نور در برابر دیدگان ناظران در رفت و آمدند.

 

694485_orig.jpg

دریاچه کامیاب

 

این خطوط نور در اولین ساعات صبح روز دوشنبه 12 سپتامبر در آسمان سرزمینهای شمال غرب کانادا در این عکس جا گرفته اند.

 

یوئیشی تاکاساکا، عکاس این تصویر در این خصوص گفت: "این عکس را در دریاچه کامیاب (Lake Prosperous) قبل از ساعت 3 بامداد و در شرایطی گرفتم که ماه کامل در طرف چپ می درخشید." دمای هوای این منطقه در زمستانها به 40- سانتیگراد می رسد.

 

694484_orig.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...