رفتن به مطلب

ميگوها نر هستند يا ماده؟


ارسال های توصیه شده

1261669433.jpg

 

يك گروه از جانورشناسان در بررسي روي ميگوها به نوع خاصي در ميان اين جانوران دريايي برخورد كرده‌اند كه در هم دو جنسي هستند و هم نر.

 

تقريبا همه انواع جانداراني كه از راه توالد و تناسل توليد مثل مي‌كنند در دو گروه كلي جاي مي‌گيرند. گروه اول كه گروه دو جنسيها يا نر- ماده ‪hermaphroditic‬نام دارند هم داراي عضو تناسلي مادينه هستند و هم عضو تناسلي نرينه و گروه دوم كه به گروه دو پايه ‪dioecious‬شهرت دارند يا نرند يا ماده.

 

اما به نوشته نشريه ارگان انجمن سلطنتي علوم در انگلستان، يك گروه از محققان به گونه‌اي از خرچنگهاي آب شيرين برخورد كرده‌اند كه همزمان مشخصه‌هاي هر دو گروه را دارند.

 

دانشمندان تاكنون بر اين باور بوده‌اند كه اين گروه خاص كه با نام نرينه-دوپايه ‪androdioecy‬شناخته مي‌شوند، نماينده يك مرحله گذار موقت ميان دو گروه اصلي هستند.

 

اما "استفن ويكز" و همكارانش از دانشگاه آكرون در اوهايو با بررسي ‪۳۳‬ هزار ميگوي مختلف در ‪۳۳‬نقطه متفاوت جهان به اين نتيجه رسيده‌اند كه يك گونه اين ميگوهاي عضو گروه سوم، بيش از ‪۱۸۰‬ميليون سال اين حالت بينابيني را حفظ كرده است.

 

تحليلهاي تبارشناسانه در مورد ويژگيهاي بدني يك دوجين از انواع ميگوها حكايت از آن دارد كه اين حالت بينابيني با وجود وقوع موارد چندگانه‌اي از رويدادهاي تطوري كه منجر به توليد گونه‌ها يا انواع جديد مي‌شود، همچنان بر جاي مانده و به بقاي خود ادامه داده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...