رفتن به مطلب

خطر وبا


ارسال های توصیه شده

يك فوق تخصص گوارش توصيه كرد: با توجه به افزايش شيوع بيماري وبا، مردم حتي در منزل از خوردن سبزي و سالاد به ويژه سالاد كاهو خودداري كنند و در صورت ابتلا به اسهال آبكي و احساس ضعف، سريع به پزشك مراجعه كنند.

100853785246-13900620013239.jpg

 

دكتر محمود اسحاق حسيني در گفتگو با ايسنا، افزود: علت ابتلا به وبا رعايت نكردن بهداشت فردي و مصرف غذا و صيفي جاتي است كه با آب فاضلاب آبياري شده‌اند.

اين فوق تخصص گوارش تاكيد كرد: اگر فردي از يك خانواده به وبا مبتلا شود اين بيماري به سرعت به ساير افراد خانواده سرايت مي‌كند بنابراين لازم است بيمار به سرعت به پزشك مراجعه كند تا وضعيت آب و الكتروليت بدن او اصلاح شود و آنتي بيوتيك دريافت كند.

وي درباره عامل ابتلا به بيماري وبا گفت: باكتري ويبروكلرا عاملا ابتلا به بيماري وبا است. اين بيماري بر عملكرد روده كوچك تاثير مي‌گذارد و باعث مي‌شود بيمار، آب و الكتروليت فراوان از دست دهد بگونه‌اي كه 10 تا 30 بار در طول يك شبانه روز دچار اسهال مي‌شود و ممكن است ذراتي شبيه برنج در اسهال او ديده ‌شود. علاوه بر آن اين فرد دچار تهوع و استفراغ مي‌شود.

اسحاق حسيني در پايان با بيان اينكه كودكان و سالمندان بيش از ساير گروه‌هاي سني در معرض خطر ابتلا به وبا هستند، اظهار كرد: مبتلايان به اين بيماري ممكن است10 تا 20 بار در طول يك شبانه روز نياز به سرم خوراكي پيدا كنند چون علاوه بر آب، املاحي مانند سديم و پتاسيم را از دست مي‌دهند و كمبود پتاسيم باعث احساس ضعف مي‌شود. اين بيماران ممكن است در درازمدت دچار نارسايي كليه شوند و حتي فوت كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...