Amin 6457 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن، ۱۳۸۸ تاریخچه هیلمن اونجر شروع کار کمپانی هیلمن تحت مالکیت کرایسلر مصادف بود با تولید خودروی جدیدی با نام اونجر در سال 1970 هیلمن اونجر سدان خانوادگی متوسطی بود که کرایسلر با تملک هیلمن خط تولید آنرا به اجرا در آورد و همچنین این خودرو را با نام پلیموت کریکت تولید کرده بود . ( این خودرو قبل از اینکه با نام هیلمن اونجر تولید شود به وسیله پلیموت و با نام کریکت به فروش می رسید. ) وقتی این خودرو در کارخانه هیلمن در انگلیس تولید شد رقیب جدیدی برای فورد اسکورت و همچنین واکسهال ویوا پدید آمد البته با قیمتی پایینتر از این دو . این رقابت ها باعث شد مسابقاتی در این کلاس برگزار شود . جالب اینجاست که اسم کلاس اونجر نام گرفته بود . کمپانی هیلمن هم اقدام به آماده سازی این خودرو برای شرکت هم در ریسینگ و هم در رالی کرد .در این هنگام بود که مدل خاص هیلمن اونجر با نام اونجر بی ار ام مخصوص رالی و اونجر تایگر مخصوص ریسینگ تولید شد . اولین هیلمن اونجر در تاریخ دسامبر 1969 از کارخانه خارج شد . اونجر خودوریی بود 4 در سالن و فقط با موتورهای 1250 و 1500 سی سی تولید میشد. موتورها و بدنه کم کم و مرحله به مرحله بهتر می شدن تا اینکه خودروی کوچک جذابی پدید آمد تحت نظر کرایسلر و هیلمن در انگلستان . همچنین این خودرو تحت نام پلیموت کریکت در نقاط مختلف دنیا به فروش می رسید . تولید این خودرو در بریتانیا تا حوالی سال 1982 ادامه داشت .خلاصه وقتی تولید این خودرو در بریتانیا به سال 1982 متوقف گشت شرکت کرایسلر طبق عادتی که اون زمان داشته از تولید این ماشین سیر نشده و در آرژانتین و البته تحت نظر گروه فولکس واگن آرژانتین تا سال 1991 ادامه داد. ( به خاطر همینه که قطعات هیلمن آرژانتینی اش فراوان تره ) در یه جای دیگه به یه نکته جالب دیگه بر خورد کردم و اون این بود که اونجر در برزیل از سال 1973 تا 1981 در کمپانی کرایسلر برزیل تحت عنوان دوج 1800 و دوج پولارا تولید شده در اونجا به صورت وانت نیز تولیدشده. هیلمن اونجر یا همون پلیموت کریکت زمان زیادی در امریکا به فروش نرسید ولی در سراسر دنیا فروش خوبی داشت . سابقه این خودرو در ایران اینه كه این خودرو در سال 1975 بصورت سدان 4 در به ایران وارد شد و همچنین در كمپانی ایران ناسیونال در دوسال متوالی 57 و 58 بصورت كوپه دو در تولید شد. نوع وارد شده دارای موتور 1600 به قدرت 69 اسب بخار بود (البته دفعه بعد راجع به چیزای فنی صحبت خواهم كرد. منبع:http://benx.mihanblog.com/post/22 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده