رفتن به مطلب

تصاویری از خودروهای آینده / خودروهایی با سقف خورشیدی


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

تصاویری از خودروهای آینده/ خودروهایی با سقف خورشیدی و صندلی قابل تبدیل شرکتهای خودروسازی به منظور ارائه راه حلهایی متناسب با مشکلات و نیازهای انسان در سفرهای آینده طرح های جدیدی از خودروهای خورشیدی و الکتریکی که از فضاهای قابل تبدل برخوردارند را ارائه کرده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتهای خودروسازی و موسسه های وابسته به این صنعت در طراحی های جدید خود تمرکز اصلی را بر روی سبک وزن شدن، کم مصرف شدن و پاک شدن خودروهای آینده قرار داده اند تا به این شکل بدون نیاز به سوختهای فسیلی برای راندن خودروها، از تاثیرات زیست محیطی استفاده از این وسایل نقلیه بکاهند.

 

 

688414_orig.jpg

خودروی الکتریکی-خورشیدی Smart

شرکت Smart یکی از شرکتهای است که با همکاری شرکت BASF یکی از طرح های قدیمی خود را با موادی جدید برای عایق بندی، بازتاباندن نور و مدیریت انرژی و کاهش وزن بازسازی کرده است. سقف شفاف این خودروی الکتریکی، جواهری فناورانه است زیرا نور را انتقال داده و فضای داخلی خودرو را در صورت نیاز روشن نگه می دارد و به واسطه لایه های سلولهای خورشیدی که در خود دارد انرژی تولید می کند.

688417_orig.jpg

رنگدانه های ارگانیک و شفاف سلولهای خورشیدی حتی در ضعیف ترین شرایط نوری نیز می توانند انرژی به اندازه انرژی مورد نیاز سیستم سرگرمی داخل خودرو و سه فن را تامین کند. زمانی که نور خورشید شدیدتر و مستقیم تر باشد میزان تولید انرژی افزایش پیدا می کند و حتی زمانی که خودرو در پارکینگ متوقف باشد، سیستم تهویه با استفاده از این انرژی داخل خودرو را خنک نگه می دارد.

688411_orig.jpg

چرخهای این خودرو نیز از جنس پلاستیک بوده و از ویژگی های قابل توجهی از قبیل مقاومت گرمایی و سرمایی بسیار بالا، قدرت دینامیک، سرسختی و عملکرد مداوم و پایدار برخوردارند. شرکت Smart مدعی شده است وزن هر یک از چرخها نسبت به چرخهای عادی سه کیلوگرم کاهش داشته و قدرت و استقامت آنها نیز به واسطه فیبرهای تقویتی بلند افزایش پیدا کرده است.

خودروی "توبیک" سیتروئن

ایده جالب توجه دیگری که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمده است، طرح خودروی "توبیک" شرکت سیتروئن است، شاتلی پیشرفته، راحت و کاربردی که نام آن با الهام از نام یکی از اولین خودروهای ون سیتروئن با نام "توب" که در سال 1939 تولید شد، انتخاب شده است. این خودرو یکی از اولین ونهای جهان به شمار می رود که از درهای کشویی برخوردار بوده است.

688412_orig.jpg

خودروی "توب" محصول سال 1939 سیتروئن

فضای داخلی این خودروی جدید از انعطاف پذیری زیادی برخوردار بوده و به گونه ای طراحی شده که می تواند تعدادی از سرنشینان یا یک سرنشین به همراه چمدانهایش را به راحتی حمل کند.

688416_orig.jpg

صندلی های این خودرو قابل تا شدن هستند به شکلی که می توان شکل آنها را برای ایجاد اتاق جلسه ای کوچک تغییر داد. سیستمهای سرگرمی این خودرو تماما در سقف قرار گرفته اند و حریم خصوصی سرنشینان به خوبی حفظ می شود.

سیتروئن این خودرو را به عنوان بخشی از برنامه "مولتی سیتی" طراحی کرده است. این برنامه بر اساس نتایج مطالعات سیتروئن درباره حمل و نقل آغاز شده و برای کمک به افرادی که قصد دارند در کمترین زمان ممکن سفرهای زمینی انجام دهند در حال اجرا است.

688413_orig.jpg

بر اساس گزارش گیزمگ، سیتروئن در مطالعات خود دریافت که زمان سفر نسبت به مسافت از اهمیت بیشتری برخوردار است و یک سفر را می توان با استفاده از وسایل نقلیه متفاوتی به پایان رساند. از این رو چالش اصلی و کنونی شرکتهای خودروسازی ارائه راه حلی متناسب با مسائل و مشکلات سفرهای طولانی زمینی در آینده است، زاه حلهایی که بتوانند سفرهای طولانی را قابل تحمل تر کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...