رفتن به مطلب

دانشگاه های انگلیس


ارسال های توصیه شده

دانشگاه اکسفورد

تو یه تاپیک به طور مفصل توضیح داده است.

 

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریح (در زبان انگلیسی: University of Cambridge) در شهر کمبریج، پایتخت کنت‌نشین کمبریجشایر، در کناره رود کام، واقع شده‌است. این دانشگاه در شمال شرقی لندن در غرب کشور انگلستان قرار دارد. این دانشگاه دارای ۵۴ کالج و دانشکده‌است .

 

دانشگاه اسک.س

دانشگاه اسک.س دانشگاهی در نزدیکی شهر کولچستر، انگلستان است. فعالیت این دانشگاه بیشتر در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی است و یکی از برترین دانشگاه‌های بریتانیا و جهان در رشته‌های جامعه‌شناسی، فلسفه، علوم سیاسی، تاریخ، زبان‌شناسی و اقتصاد به شمار می‌رود. این دانشگاه در رشته‌های زیست‌شناسی، روان‌شناسی و مهندسی الکترونیک نیز مطرح است.

 

دانشگاه اکستر

دانشگاه اکستر دانشگاهی در جنوب غربی انگلستان می باشد. بیشتر فعالیتهای این دانشگاه در شهر اکستر در دوون است.

دانشگاه اکستر دارای ۳ فضای آموزشی است: ستریتهام ، سنت لوک (هر دو در اکستر)؛ و ترموف در کرنوال.

 

دانشگاه لیورپول

دانشگاه لیورپول دانشگاهی است در شهر لیورپول، انگلستان در کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی. هشت برنده جایزه نوبل از این دانشگاه بوده‌اند.

 

دانشگاه ساوثهمپتون

دانشگاه ساوثهمپتون یکی از دانشگاه‌های کشور انگلستان است که در شهر ساوثهمپتون قرار دارد.

 

دانشگاه شفیلد

دانشگاه شفیلد در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده و دارای اعتباری بین‌المللی در بسیاری از رشته‌هاست. تایمز این دانشگاه را در رده چهاردهم انگلستان قرار داده و ویرجین این دانشگاه را به صورت «دانشگاه برتر برای همه» توصیف کرده‌است.

 

دانشگاه متروپلیتن لندن

دانشگاه متروپلیتن لندن (به انگلیسی: London metropolitan University) واقع در مرکز شهر لندن است. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه لندن و پنجمین دانشگاه بریتانیا از لحاظ وسعت است.

دانشگاه متروپلیتن در اوت 2002 از ادغام دو دانشگاه قدیمی لندن به نام های گیلدهال و دانشگاه شمال لندن تشکیل شد.

 

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک (در زبان انگلیسی: University of York) دانشگاهی در کشور انگلستان است.

 

دانشگاه جان مورز لیورپول

دانشگاه جان مورز لیورپول (به انگلیسی: Liverpool John Moores University) دانشگاهی مدرن است واقع در لیورپول انگلستان است که به افتخار سر جان مورز تاجر موفق و خیَر بریتانیایی نامگذاری شده است، پیش از این نامگذاری به نام هنرستان مکانیک لیورپول و بعدها پلی تکنیک لیورپول شناخته می‌شد تا اینکه در سال ۱۹۹۲ به نام کنونی دانشگاه جان مورز لیورپول شناخنه شد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه شهر لیورپول از لحاظ تعداد دانشجو است پیشاپیش دانشگاه ليورپول و دانشگاه هوپ لیورپول.

 

دانشگاه باث

دانشگاه باث (به انگلیسی: University of Bath) دانشگاهی واقع در شهر باث، در کشور انگلستان است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های انگلستان به شمار می‌رود و در فهرست کنونی گاردین و تایمز به عنوان «نهمین دانشگاه برتر پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی» شناخته می‌شود.

 

دانشکده مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا

دانشکده مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا (به انگلیسی: School of Oriental and African Studies) یکی از کوچک‌ترین دانشکده‌های دانشگاه لندن می‌باشد و حدود چهار هزار دانشجو دارد.

 

دانشکدهٔ کينگز

دانشکدهٔ کينگز در لندن، یا کینگز کالج لندن با بيش از ۲۰ هزار دانشجو بزرگ‌ترين و پرسابقه‌ترين کالج دانشگاه لندن است. کینگز کالج لندن در رده‌بندی دانشگاه‌های انگلستان در رده‌های پایین‌تری از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج قرار دارد و يکی از ۲۰ دانشکدهٔ برتر اروپاست. دانشکدهٔ کينگز در سال ۱۸۲۹ بنا شد و نام آن به جرج چهارم پادشاه انگلستان بازمی‌گردد.

 

کالج سلطنتی یا ایمپریال کالج

کالج سلطنتی یا ایمپریال کالج لندن یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در زمینه‌های مهندسی علوم و پزشکی است.

 

کالج دانشگاهی لندن

کالج دانشگاهی لندن معروف به یو سی ال، قدیمی ترین جزء دانشگاه لندن و یکی از دو کالج بنیانگذار آن است. این کالج در ۱۸۲۶ تحت نام دانشگاه لندن و به عنوان جایگزینی سکولار برای دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج تأسیس شد. کالج دانشگاهی اولین دانشگاه بریتانیاست که بر اساس مبانی سکولار بنا نهاده شد و بدون توجه به نژاد و جنسیت و دین دانشجو پذیرفت. این دانشگاه دارای حدود ۲۱۸۰۰ دانشجوست و از بسیاری از دانشگاه‌های بریتانیا بزرگ‌تر می‌باشد. این دانشگاه چرخش مالی سالانه‌ای حدود ۵۵۰ میلیون پوند دارد و یکی از ده دانشگاه برتر دنیاست.

در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه نامهای مشهور زیادی به چشم می‌خورد از جمله مهاتما گاندی و الکساندر گراهام بل. این دانشگاه دارای دانشگده‌های متعدد، ساختمانهای متعدد و پراکنده و نیز یک مجموعه کتابخانه بزرگ و غنی است.

 

منبع: ویکیپدیا

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...