رفتن به مطلب

عفونت و قارچ از عوارض کاشت ناخن مصنوعی


Himmler

ارسال های توصیه شده

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست، درباره عوارض کاشت ناخن مصنوعی گفت: کاشت ناخن مصنوعی مگر در موارد بیماریهای ناخن که کاشت ناخن در آنها الزامی است، توصیه نمی شود. در کاشت ناخن در بسیاری از موارد ضایعاتی چون ابتلا به عفونت ها و قارچ ها ایجاد می شود که مدتها بعد خودش را نشان می دهد.

دکتر پروانه ساکت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: محلول هایی که به کمک دوش رنگ، بدن را برنزه می کنند، آسیبی به بدن نمی رسانند و نسبت به روشهای دیگر سولاریوم، بسیار کم ضرر هستند.

وی گفت: در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی، دوش هایی نصب شده است که رنگ های اتوبرنزه را به بدن می پاشند. این دوش های رنگ که به منظور برنزه شدن موقت مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به کابین های سولاریوم ضرر خیلی کمتری دارند و از نظر حفظ سلامت پوست با روشهای دیگر سولاریوم قابل مقایسه نیست.

این متخصص پوست و مو، درباره کاشت مژه مصنوعی نیز گفت: مژه های مصنوعی را به کمک چسب های مخصوص میان مژه های اصلی می چسبانند و کاشت آن باعث ریزش مژه های اصلی نمی شود. تنها افرادی که اقدام به کاشت مژه مصنوعی می نمایند باید مراقب باشند که مژه هایشان را دستکاری نکنند.

لینک به دیدگاه

دکتر ساکت همچنین درباره حساسیت زا بودن مژه های مصنوعی اظهار کرد: ممکن است این چسب، موجب ایجاد حساسیت پوستی شود که با استفاده از کرم های مخصوصی بهبود می یابد.

وی اضافه کرد: از جمله عوارض دیگر کاشت ناخن این است که ناخن اصلی رشد نمی کند و به صورت یک ورقه نازک درمی آید و پس از برداشتن ناخن مصنوعی، اغلب به حالت طبیعی خودش بازنمی گردد و تغییر فرم می دهد.

دکترساکت درباره علت سیاه شدن ناخن اصلی پس از برداشتن ناخن مصنوعی توضیح داد: در برخی موارد دیده می شود که یک قسمت از ناخن به رنگ سبز مایل به سیاه درمی آید که دلیل آن رشد یک میکروب مقاوم در زیرناخن است که اصلاح آن نیاز به درمانهای آنتی بیوتیکی دارد.

وی ادامه داد: امکان رشد قارچ هم در زیر ناخن وجود دارد که به شکل یک حجم ضخیم شده در ناخن مشاهده می شود. فرد باید در این موارد به پزشک مراجعه کند تا پس از انجام آزمایش و تشخیص قطعی، درمان خوراکی و محلول موضعی برای وی تجویز شود.

لینک به دیدگاه

این متخصص پوست و مو، درباره برداشتن ناخن مصنوعی عنوان کرد: کندن ناخن مصنوعی باعث صدمه دیدن ناخن اصلی می شود و باید صبر کنند تا لایه اصلی رشد کند و ناخن مصنوعی به مرور بیفتد چرا که ناخن مصنوعی از ژل هایی ساخته می شود که به سختی جدا می شوند.

وی ادامه داد: حداقل دو ماه طول می کشد تا ناخن اصلی که بسیار ضعیف شده رشد کند. البته محلول های تقویت کننده ناخن می توانند به رشد آن کمک کنند اما تاثیربسزایی نخواهند داشت و تنها مانند یک لایه محافظت کننده روی ناخن را می پوشانند و به ضخیم تر شدن آن کمکی نمی کنند.

دکتر ساکت در پایان یادآوری کرد: به علت آن که به هنگام کاشت ناخن، لایه بالایی ناخن تراشیده می شود و هر دو هفته یکبار هم نیازمند بازسازی و کاشت مجدد است، ناخن صدمه زیادی می بیند و روش مناسبی برای زیباسازی آن نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...