رفتن به مطلب

کفاره روزه هایی که نگرفتم


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

به سلامتی ماه ضیافت الهی تموم شد ...تبریک به مومنان الهی و وای به حال اونایی که روزه نگرفتن!!

:a030:

دیشب داشتم به کفاره این روزه هایی که نگرفتم فکر میکردم....در رساله فقیه عالیقدر حضرت آیه الله العضمی منتظری دامت برکاته خدابیامرز و چشم دشمناش کور در مورد کفاره روزه نوشته:

60 تا روزه که 30تاش پشت سرهم باشه یا 60 تا فقیر رو غذا بده یا بنده آزاد کنه که در شرایط فعلی منتفی هستش!!!!!:zadan:

من حساب کردم یعنی 60تا 30 تا میشه 1800 روز یعنی حدود5سال باید روزه بگیرم یا اگه هرفقیری با 3000تومن بشه غذا داد میشه5400000تومن!!!!!خوب من که نه جونشو دارم نه پولشو....:sorry:

وقتی به خانواده گفتم که با این حساب یه عمر نوح میخواد برا گرفتن روزه ها و یه عالمه پول،گفتن بهترین راه توبه است!!!!!:girl_angel:

اما شوهرخواهرم یه حرف خوبی زد،گفت میتونی پول بدی برا زندانیان دیه برا آزادی بنده!!!!!:5c6ipag2mnshmsf5ju3

البته اینا همش شوخی بود و من که قصد قضا گرفتنشونو ندارم،اما فکرم رفت پیش کمک به زندانیان دیه....امیدوارم برا هیچکسی همچین مشکلی پیش نیاد....ولی من خودم به شخصه هیچوقت تو فکر کمک به این ادما نبوده ام...امیدوارم بتونم در حد توانم کمک کنم....امیدوارم هیچ کس رو دور نبینیم...:girl_yes2:

شاید نتیجه اخلاقی من از ماه رمضون امسال این بود!!!!:girl_in_dreams:

  • Like 15
ارسال شده در

روزه که نمیگیری،کفاره هم که نمیدی!!!!!TAEL_SmileyCenter_Misc%20(138).gifمملکته داریم....:icon_razz:

  • Like 1
ارسال شده در

بهتره که همیشه کاری که فکر میکنیم درسته انجام بدیم

اینطوری خیلی راحتریم

اگه فک میکنیم روزه گیری کار درستیه (حتی اگر کل عالم نظرش مخالف باشه) بهتره بگیریم

نه اگر فک میکنیم کار بیهوده اییه دیگه دنبال حکم و شرع گشتن برای چیست؟

  • Like 1
ارسال شده در

ما که روزه گرفیتم :texc5lhcbtrocnmvtp8

 

 

زکاتمون که بابامون میده:whistle:

 

اگر با 2000 تومان کسی ازاد میشه در خدمت ایم :girl_blush2:

  • Like 4
ارسال شده در
این حرفا نیست خدا فقط یخورده تلاش میخواد :ws37:

چه تلاشی؟؟؟

  • Like 1
ارسال شده در
چه تلاشی؟؟؟

تلاشی که آخرش متلاشی کنه:ws37:

  • Like 2
ارسال شده در
چه تلاشی؟؟؟

 

اگه روزه گرفتن رو قبول داشته باشی (خدا رو قبول داشته باشی و اسلام رو )اونوقت کافیه ی کم تلاش کنی روزه های قضات رو بگیری حتما لازم نیست تو این عددا باشه که اصلا امکان پذیر نیست

 

برای این ادعا سه تا دلیل دارم

 

1.از انتهای ماه رمضون تا شروع سال بعد حدود 320 روزه و نسبت به 1800 روز ...(از این گذشته تو بعضی روزا روزه حرامه و این میتونه شرائط این مدل به اصطلاح کفاره رو به هم بریزه )

 

2.تو رساله های حضرات ی مدل دیگه هم گذاشتن (البته بعضی هاشون )به جای هر روز 18 روز و این یعنی روایت معتبری تو این زمینه وجود نداره که وحدت حکم رو از بین برده

 

3.این ایه قران (لیس للانسان الی ما سعی ) که چیزی رو که خارج از توان انسان برای انسان قرار نداده

  • Like 5
ارسال شده در
بهتره که همیشه کاری که فکر میکنیم درسته انجام بدیم

اینطوری خیلی راحتریم

اگه فک میکنیم روزه گیری کار درستیه (حتی اگر کل عالم نظرش مخالف باشه) بهتره بگیریم

نه اگر فک میکنیم کار بیهوده اییه دیگه دنبال حکم و شرع گشتن برای چیست؟

سلام گلم

اگه هرکی به میل خودش عمل کنه که سنگ رو سنگ بند نمیشه:no:

مثلا فکر کن چراغ قرمز سر چهار راه دل بخواهی بشه:icon_pf (34):

  • Like 1
ارسال شده در
اگه روزه گرفتن رو قبول داشته باشی (خدا رو قبول داشته باشی و اسلام رو )اونوقت کافیه ی کم تلاش کنی روزه های قضات رو بگیری حتما لازم نیست تو این عددا باشه که اصلا امکان پذیر نیست

 

برای این ادعا سه تا دلیل دارم

 

1.از انتهای ماه رمضون تا شروع سال بعد حدود 320 روزه و نسبت به 1800 روز ...(از این گذشته تو بعضی روزا روزه حرامه و این میتونه شرائط این مدل به اصطلاح کفاره رو به هم بریزه )

 

2.تو رساله های حضرات ی مدل دیگه هم گذاشتن (البته بعضی هاشون )به جای هر روز 18 روز و این یعنی روایت معتبری تو این زمینه وجود نداره که وحدت حکم رو از بین برده

 

3.این ایه قران (لیس للانسان الی ما سعی ) که چیزی رو که خارج از توان انسان برای انسان قرار نداده

موافقم

خدا وقتی تلاش بنده اش رو ببینه، حتی اگه انسان نتونه از پس کل کفاره (یا هر مسئله دیگه) هم بر بیاد ازش قبول میکنه (لا یکلف نفس الا وسعها)

البته بهتره که هرکاری به وقت خودش انجام شه. ماه رمضون مثل ی دریای بی پایان رحمت داست. اگه ما کنار این دریا تشنه باشیم و از اون استفاده نکنیم. مشکل از ماست نه حکم خدا

  • Like 2
ارسال شده در
سلام گلم

اگه هرکی به میل خودش عمل کنه که سنگ رو سنگ بند نمیشه:no:

مثلا فکر کن چراغ قرمز سر چهار راه دل بخواهی بشه:icon_pf (34):

سلام

نقض قوانین که موجب تعدی به حقوق دیگران میشه نکوهیدس

ولی دین یه مسئله شخصیه به نظرم

روزه گرفتن یا نگرفتن من موجب آزار کسی نیمشه

  • Like 3
ارسال شده در
سلام

نقض قوانین که موجب تعدی به حقوق دیگران میشه نکوهیدس

ولی دین یه مسئله شخصیه به نظرم

روزه گرفتن یا نگرفتن من موجب آزار کسی نیمشه

سلام

نظر شما هم محترمه برام. خب هرکسی رو تو قبر خودش میخوابونن.

موفق باشید

  • Like 1
ارسال شده در
ما که روزه گرفیتم :texc5lhcbtrocnmvtp8

 

 

زکاتمون که بابامون میده:whistle:

 

اگر با 2000 تومان کسی ازاد میشه در خدمت ایم :girl_blush2:

قبول باشه!!!!

با 2000تومن نمیشه اما اگه مداوم باشه و بقیه رو تشویق کنیم شاید بشه یه کمک خیلی کوچیک کرد!!!!:girl_in_dreams:

  • Like 2

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...