رفتن به مطلب

ایمپلنت مغزی باقابلیت انتقال سیگنال های عصبی به کامپیوتر


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران در دانشگاه میشیگان آمریکا موفق به تولید یک ایمپلنت مغزی شده‌اند که موجب انتقال سیگنا‌ل‌های عصبی از مغز به کامپیوتر می‌شود و آن را کنترل می‌کند.

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،این ایمپلنت‌ها به گونه ای طراحی شده اند که از پوست بدن به عنوان یک ماده هادی استفاده می‌کنند و سیگنا‌ل های مغزی را به صورت بی سیم به کامپیوتر می‌فرستند و آن را کنترل می‌کنند.

 

دانشمندان بر این باورند که با استفاده از این ایمپلنت می‌توان اندام‌های فلج شده را فعال کرد.

این ایمپلنت ‘ BioBolt ‘ نام دارد و برخلاف رابط های دیگر عصبی کمترین میزان تهاجم را دربردارد و میزان انرژی مورد نیاز آن حداقل است.

در حال حاضر مشکلی که در راه استفاده از این ایمپلنت وجود دارد این است که قطعه باید روی جمجمه باز مورد استفاده قرار گیرد که این امر برای موجود زنده غیر ممکن است.

ایمپلنت مذکور به گونه‌ای طراحی شده است که لایه خارجی مغز ( کورتکس ) را سوراخ نمی کند و وارد آن نمی‌شود. بنابراین خطر بروز عفونت وجود ندارد که مهمترین مزیت این قطعه ساخته شده است.

همانطور که گفته شده یکی دیگر از کاربردهای ایمپلنت ساخته شده ، کمک به حرکت اندام فلج است که این فعالیت را با تحریک سلول‌های عصبی در عضو غیر فعال انجام می‌دهد.

یکی دیگر از کاربردهای ایمپلنت جدید درمان بیماری صرع و پارکینسون است که در آینده ای نزدیک و با حل قابلیت استفاده در پوشش سر به وقوع می‌پیوندد.

ایمپلنت BioBolt‌ شبیه پیچ بوده و محیط آن به اندازه یک سکه است و در قسمت زیر آن یک فیلم کوچک به اندازه ناخن تعبیه شده است و زیر پوست سر روی جمجمه قرار می‌گیرد. فیلم مذکور مانند یک میکروفون قوی عمل می‌کند و سیگنال‌های عصبی را به کامپیوتر ارسال می‌کند.

دانشمندان در تلاشند که سیگنال‌های عصبی را به یک شی مانند گوشواره یا ساعت که روی بدن فرد قرار دارد، مخابره کنند.

مهمترین هدف دانشمندان از طراحی و ساخت ایمپلنت مغزی ارسال سیگنال های عصبی از غشای مغز به ماهیچه های غیر فعال و ایجاد حرکت در آن هاست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...