رفتن به مطلب

ال‌سی‌دی‌ها در آینده نقش شارژر را برعهده خواهند گرفت!


ارسال های توصیه شده

بیشترین مصرف‌کننده انرژی باطری در لپ‌تاپ‌ها و و دیگر وسایل الکتریکی مشابه، ال‌سی‌دی آنهاست اما بنا به گفته محققان دانشگاه لس‌آنجلس، با استفاده از این فناوری، مصرف باطری از طریق ال‌سی‌دی‌ها بسیار کاهش یافته و در نتیجه طول عمر باطری‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

پیش‌تر از این، تجربه‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود، از جمله این تجارب می‌توان به قرار دادن سلول‌های باطری خورشیدی در قاب ال‌سی‌دی‌ها و استفاده از انرژی جنبشی اشاره کرد.

ینگ از پرفسورهای دانشگاه لس‌آنجلس و تیم محققان این پرونده با بزرگ برشمردن این اختراع می‌گوید: “به اعتقاد من این اختراع تحول عظیمی در دنیای ال‌سی‌دی‌ها ایجاد خواهد کرد. بعلاوه این پلاریزه‌ها می‌توانند به عنوان یک شارژر استفاده شوند. چه با نور داخلی و مصنوعی و چه با نور خارجی. پس به زودی می‌توانید آیفون‌های خود را در ساحل شارژ کنید.

این اختراع شاید بتواند تحولی عظیم در دنیای نمایشگرها ایجاد کند. تصور کنید تلویزیون ال‌سی‌دی شما هنگام خاموش بودن، بتواند از طریق نور خانه در خود انرژی ذخیره کند. فکر می‌کنم برای ما که با هدفمندی یارانه ها درگیر هستیم این اختراع کارایی بسیار بیشتری خواهد داشت تا دوستانِ ساکن در ینگه دینا و در لس‌آنجلس!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...