رفتن به مطلب

برندهای پرفروش در بازار تبلت


h.h

ارسال های توصیه شده

با وجودی که مدت چندان طولانی از ورود تبلت‌ها به بازار داخلی نمی‌گذرد، ولی این کالا در حدی برای کاربران جذابیت دارد که بازار را به‌دست گرفته‌اند.

26-01.jpg

عرضه برندهای مختلف این کالا، از اپل که پیشتاز تولید این محصولات است تا برندهای نه چندان آشنا گواه این ادعاست که تبلت‌ها خیز بلندی را برای کسب سهم فروش بالا در بازارهای جهانی و همچنین بازار داخلی آغاز کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند اگر چه طی مدت اخیر با عرضه گسترده نمونه‌های ارزان قیمت بازار تبلت از لحاظ میزان تنوع در برند و مدل رشد چشمگیری داشته است، ولی جالب اینجاست که مدل‌هایی با برندهای نه‌چندان آشنا و با قيمت ارزان چندان مورد توجه قرار نگرفته و بيشتر افراد از ipad وGALAXY TAB استقبال می‌کنند. یوسف عیاری، یکی از فعالان بازار می‌گوید، بی‌شک آی پد در بازار تبلت چه در ایران و چه در بازار جهانی مقام اول را دارد و پس از آن galaxy سامسونگ فروش بالایی در بازار دارد.

وی گفت به غیر از این برندها، اسوس، ویو سونیک، ام اس آی، موتورولا و... نیز نمونه‌هایی از تبلت را به بازار عرضه کرده‌اند که سهم این برندها در مقایسه با برندهای مطرح بازار تبلت در حد ناچیزی است.

اما سامان صولتی، یکی از عرضه‌کنندگان تبلت‌های ویوسونیک در بازار می‌گوید، پیش‌بینی ما این است که در آینده نزدیک با عمومیت یافتن استفاده از تبلت، برندهای دیگر هم در بازار پرفروش شوند. به گفته وی، اگر به خاطر داشته باشید زمانی که لپ‌تاپ وارد بازار شد، اکثرا لپ‌تاپ‌ها را با برندهای خاص مثل توشیبا می‌شناختند. ولی اکنون بازار سایر برندها داغ‌تر از توشیبا است. وی گفت، در مورد تبلت هم همین‌طور است. تصور ما این است که طی یک سال آینده در بازار تبلت رقابت شدید بین تبلت‌ها رخ دهد. سامانیان، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، در ایران تبلت عضوی تازه‌وارد در بازار است. اما با توجه به فراگیری که در سطح جهان ایجاد شده ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده و در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان استقبال خوبی را از تبلت‌ها شاهد بود.

غروی‌رام مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر نیز با بیان اینکه عقیده داریم تبلت‌ها جایگزین نت‌بوک در بازار می‌شوند، گفت: به همین دلیل ما سراغ نت‌بوک نرفتیم و ترجیح دادیم یک برند تبلت به سبدمان اضافه کنیم.

بر اساس اعلام فعالان بازار در حال حاضر ipod 1 ، ipod 2 در سایزهای مختلف، GALAXY TAB هفت اینچی 16 و 32 گیگابایتی سامسونگ، تبلت Viewpad 10 ویوسونیک و... در بازار جزو پرفروش‌ها هستند. در مورد قیمت‌ها هم باید بگوییم به دلیل رشد قیمت‌ها طب چند روز اخیر قیمت‌ها در بازار متغیر است به عنوان مثال آی‌پد 2 با قیمتی بین 900 تا یک ميليون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت گالکسی 7 اینچی سامسونگ هم با ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت حدود 600 تا 650 هزار تومان است. نظرسنجی باشگاه اسپیرو با موضوع شاخص محبوبیت برند در بازار تبلت در هفته سوم مرداد ماه 90 هم نشان می‌دهد، آی پد رهبر بازار تبلت توانسته است با کسب 50 درصد در جایگاه اول قرار گیرد مقامی که گرچه برترین جایگاه است، اما شاید از آی‌پد انتظار کسب درصدی بیش از این برود، ولی از دلایل تفاوت درصد سهم اپل نسبت به بازار جهانی را مي‌توان مشکلات گمرکی و ورود نه‌چندان آسان این برند به بازار و به تبع نداشتن نماینده رسمی و خدمات پس از فروش آن نماینده دانست. اما سامسونگ برند کره‌ای است که سال‌هاست با ارائه سبدی نسبتا کامل و با کیفیت در زمینه لوازم الکترونیکی اعم از گوشی‌های موبایل، لوازم خانگی و صوتی و تصویری و خدمات پس از فروش مناسب توانسته اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند در زمینه تبلت هم دارای موفقیت نسبی بوده و با کسب 29 درصد در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفته است. همچنین ایسوس که با ارائه تبلت با قابلیت اتصال به کیبورد جانبی‌اش، مشکل برخی کاربران که برایشان کار با صفحه لمسی دشوار است را آسان كرده و توانسته با کسب 18 درصد در جایگاه سوم قرار بگیرد.

26-02.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...