رفتن به مطلب

بزرگترین پل کابلی خاور میانه در اهواز در حال ساخت + عکس


Artaria

ارسال های توصیه شده

یکی از بزرگترین پل های کابلی در منطقه خاورمیانه به دست متخصصین ایرانی بر رود کارون در اهواز در حال ساخت است.

 

 

38910933.jpg

 

Ahvaz_Cable_Bridge_2.jpg

 

Ahvaz_Cable_Bridge_3.jpg

 

 

Ahvaz_Cable_Bridge_4.jpg

 

 

 

Ahvaz_Cable_Bridge_5.jpg

 

 

Ahvaz_Cable_Bridge_6.jpg

 

 

Ahvaz_Cable_Bridge_7.jpg

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

سرپرست شهرداري اهواز:

پل هشتم اهواز شهريور سال 90 افتتاح مي*شود

 

محمد صفري پيش از ظهر امروز در جمع هيئتي از شهرداران استان آذربايجان شرقي در بازديد از پروژه پل هشتم، اين پروژه را از حيث فني، ميزان اعتبارات تخصيصي و از جوانب مختلف ارزيابي به عنوان يكي از پروژه*هاي بزرگ آبي در سطح خاورميانه معرفي كرد و اظهار داشت: با برنامه زماني در نظر گرفته شده اميدواريم كه عمليات بتن*ريزي تا ارديبهشت ماه سال 90 به پايان برسد تا در شهريور ماه سال آتي همزمان با هفته دولت، شاهد افتتاح و بهره*برداري از اين پروژه عظيم ملي باشيم...

 

 

 

وي با اشاره به محل احداث اين پل عظيم قوس*دار گفت: محور اصلي پروژه پل هشتم اهواز در نزديكي هسته مركزي شهر اهواز، در غرب رودخانه كارون در منطقه امانيه در حال احداث است.

صفري افزود: در سال*هاي گذشته ساخت**وساز اين طرح با روند كندي صورت مي*گرفت، اما در سال همت و كار مضاعف با تلاش و پشتكار بي*وقفه مجموعه شهري و حمايت*هاي استانداري خوزستان سرعت احداث پروژه پل هشتم افزايش يافت به طوري كه در تابستان سال 89 شاهد افزايش خيره*كننده*اي در ساخت*وساز بوديم.

سرپرست شهرداري اهواز به ويژگي*هاي اين پل قوس*دار اشاره كرد و گفت: طول كل اين پل يك*هزار و 14 متر است كه به موجب وجود اين ويژگي به طولاني*ترين پل خاورميانه ملقب شده است.

صفري افزود: اين پل داراي دو رمپ گروهي شرقي و غربي به طول 372 متر، عرشه بتني پل 325 متر، عرض كل پل 20 متر و 60 سانتي*متر و عرض باند سواره*رو 13 متر و 60 سانتي*متر است.

وي بيان داشت: اين پل در مراحل مختلف ساخت به طور كلي بايد 30 هزار تن بتن*ريزي شود كه تاكنون 20 هزار*تن آن اجرا شده است.

اين مقام مسئول افزود: براي نصب عرشه فلزي پل از پنج فروند جرثقيل و تجهيزات مدرن دريايي استفاده شده كه ركورد بسيار بالايي را مهندسان بومي در سطح خاورميانه برجاي گذاشته*اند.

صفري در تشريح ويژگي*هاي اين پروژه بزرگ افزود: كابل*هاي مورد نياز اين پل از يك شركت بزرگ چيني خريداري شده و مراحل نهايي خود را طي كرده*اند.

سرپرست شهرداري اهواز گفت: عمليات نصب و كشش كابل*ها در بهمن*ماه جاري آغاز مي*شود كه با كشيدن كابل*ها در ساير مقاطع عرشه، پروژه به مراحل نهايي نزديك مي*شود.

اين پروژه حدود 30 ميليارد تومان هزينه در بر داشته است.

مجري پروژه پل هشتم اهواز گفت: در ادامه عمليات نصب كابل*هاي پل هشتم، دومين رديف كابل*هاي نگهدارنده عرشه به طور كامل نصب شده*اند و به زودي عمليات بتون*ريزي عرشه پل آغاز مي*شود.

 

 

 

نادر باغبان*پور در گفت*وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار كرد: نصب كابل*هاي پل هشتم چهار ماه زمان نياز دارد و اكنون عمليات نصب در ضلع غربي و شرقي در حال انجام است؛ رديف نخست كابل*هاي ضلع غربي پل نصب شده و عمليات بتون*ريزي عرشه در آن قسمت نيز به زودي انجام مي*شود.

 

 

 

وي با اشاره به طراحي متفاوت پل هشتم در مقايسه با ديگر پل*هاي رودخانه كارون، افزود: ايجاد پل به روش كابلي و نگهداري عرشه به وسيله كابل، روش جديد پل*سازي است كه بسيار مورد توجه قرار گرفته است؛ پل هشتم اهواز نيز از طراحي منحصر به فردي بهره گرفته و بسيار مقاوم است، در نتيجه از نظر امنيت پل هيچ نگراني وجود ندارد.

 

 

 

باغبان*پور تصريح كرد: تا زماني كه پروژه قطار شهري اهواز در خيابان نادري و هسته مركزي شهر فعاليت دارد، پل هشتم مي*تواند ترافيك منتهي به مركز شهر را كاهش دهد و بخشي از ترافيك پل چهارم، به اين پل منتقل مي*شود؛ پس از آن نيز براي افزايش كارايي پل هشتم، مي*توان در ادامه پل و در منطقه "امانيه"، مسيري به سمت منطقه "كمپلو"، در موازات پل راهنمايي ايجاد كرد.

 

 

 

مجري پروژه پل هشتم اهواز خاطرنشان كرد: ايجاد اين پل تاكنون 15 ميليارد تومان هزينه در برداشته است و براي تكميل پروژه، هشت ميليارد تومان اعتبار نياز است؛ در مجموع و با احتساب هزينه پيمانكاران، هزينه تمام شده پل هشتم اهواز 30 ميليارد تومان است و بر اساس برنامه پيش*بيني شده، اين پل در هفته دولت به بهره*برداري مي*رسد

لینک به دیدگاه

1107_604.jpg&w=480&h=225&zc=1

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ – ۱۱:۱۲

محمد صفری، سرپرست شهرداری اهواز خبر داد:

به زودی عملیات نماسازی و رنگ‌آمیزی و پیاده‌روسازی پل آغاز خواهد شد. با تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های مداوم، کابل‌های خریداری شده از چین در حال نصب است و تاکنون عملیات نصب شش ردیف از کابل‌ها پل هشتم به اتمام رسیده و پس از انجام مراحل کشش کابل ششم، امروز عملیات نصب کابل هفتم آغاز می‌شود

سرپرست شهرداری اهواز از آغاز عملیات نماسازی، رنگ‌آمیزی و پیاده‌روسازی بزرگترین پل کابلی خاورمیانه در اهواز خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، محمد صفری پیشرفت عملیات احداث بزرگترین پل کابلی خاورمیانه در اهواز را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به زودی عملیات نماسازی و رنگ‌آمیزی و پیاده‌روسازی پل آغاز خواهد شد.

وی افزود: با تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های مداوم، کابل‌های خریداری شده از چین در حال نصب است و تاکنون عملیات نصب شش ردیف از کابل‌ها پل هشتم به اتمام رسیده و پس از انجام مراحل کشش کابل ششم، امروز عملیات نصب کابل هفتم آغاز می‌شود.

صفری تصریح کرد: مقدار کلی کابل‌های نگهدارنده پل هشتم به میزان ۲۴۰ تن است و برنامه نصب آن در قالب ۳۲ ردیف به صورت جفت در طرفین پایه‌های پل اجرا می‌شود و در هر طرف پایلون هشت ردیف کابل قرار می‌گیرد به طوری که در هر پایه دو کابل به عنوان نگهدارنده در حال نصب است.

وی تصریح کرد: عملیات بتن‌ریزی بزرگترین پل کابلی خاورمیانه، به جز اجرای کلید وسط، مطابق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده، در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد و به دنبال آن عملیات نماسازی، رنگ‌آمیزی و پیاده‌روسازی پل آغاز می‌شود.

سرپرست شهرداری اهواز تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها این عملیات حداکثر تا ۶۰ روز دیگر نیز به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت خوب و مطلوب عملیات احداث پل هشتم گفت: با عنایت ویژه و حمایت همه جانبه استانداری خوزستان و توزیع هدفمند اعتبارات، از لحاظ زمان‌بندی عملیات اجرایی پل هشتم نه تنها بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی سال‌های گذشته جبران شده است، بلکه از برنامه زمان‌بندی اخیر خود نیز پیش‌تر است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...