رفتن به مطلب

تلاش ناسا برای راه اندازی پمپ بنزینهای فضایی


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

تلاش ناسا برای راه اندازی پمپ بنزینهای فضایی انسانها قرار است در آینده برای مدت زمانی طولانی در اعماق فضا زندگی کرده و به اکتشاف بپردازند، در این صورت وجود پمپ بنزینهای فضایی برای انجام اکتشافات فضایی ضروری خواهد بود و ناسا نیز از اکنون در تلاش است راهکارهای ساخت این ایستگاه ها را بیابد. به گزارش خبرگزاری مهر، ساخت یک ایستگاه سوخت رسانی تنها ساختن ساختار بیرونی یک ساختمان نیست. سوخت راکتها برودتی بوده و موادی به شدت سرد مانند اکسیژن مایع یا هیدروژن مایع هستند. در صورتی که این مواد کاملا سرد و در محیطی محافظت شده قرار نگیرند مقدار زیادی از آنها به درجه جوش رسیده و تبخیر می شوند.

ناسا می گوید ذخیره سازی سوختهای برودتی از قبیل هیدروژن مایع و اکسیژن مایع در فضا برای طولانی مدت با کمترین میزان تبخیر سوختی برای سفرهای طولانی مدت انسانی بسیار حیاتی است.

با توجه به بازنشسته شدن برنامه شاتلهای ناسا، این سازمان در حال آغاز برنامه ای جدید برای فرستادن انسان به یک سیارک تا سال 2025 بوده و تا سال 2030 نیز باید فضانوردان خود را به مریخ بفرستد. برای موفقیت در انجام چنین ماموریتهایی و تشکیل تدریجی مجموعه های انسانی در فضا، فضاپیماها به سوخت گیری های پی در پی در مدار یا در سطح سیاره های دیگر و حتی ماه نیازمند خواهند بود.

برنامه توسعه فناوری اکتشافات ناسا به چهار شرکت مختلف 2.4 میلیون دلار بودجه به عنوان جایزه اختصاص داده است تا در نهایت بتوانند گزارشی نهایی از طرح ماموریتی برای ایجاد فناوری های مدیریتی سوختهای برودتی و قابلیتها و زیرساختارهای مورد نیاز برای حضور پایدار انسان در فضا را تسلیم ناسا کنند.

این پروژه بر روی شناسایی کاستی ها در فناوری های کنونی که برای راه اندازی ایستگاه سوخت گیری فضایی مورد نیاز هستند و یافتن شیوه های خلاقانه برای ساخت چنین ایستگاه هایی متمرکز شده است.

بر اساس گزارش اسپیس، ماموریت سوخت گیری روباتیک در ایستگاه فضایی بین المللی که در زمان حضور آخرین شاتل ناسا در ایستگاه انجام گرفت نیز جزئی از برنامه احداث ایستگاه های سوخت رسانی فضایی بود. در این ماموریت قابلیتهای بازوی روباتیک "دکستر" ایستگاه فضایی برای اجرای تکنیکهای سوخت گیری مورد آزمایش قرار گرفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...