رفتن به مطلب

امير ميقاني:عمليات والفجر 8 خوداتکايي را به نيروهاي پدافند هوايي آموخت


ارسال های توصیه شده

20/11/1388

کد خبر : 953206

منبع : خبرگزاری ایرنا

2010%5C2%5C9%5Cimg634013256077031250.jpg

امير ميقاني:عمليات والفجر 8 خوداتکايي را به نيروهاي پدافند هوايي آموخت

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌ الانبياء (ص) گفت: عمليات والفجر 8 خوداتکايي و اعتماد به نفس را به نيروهاي پدافند هوايي ما آموخت.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا امير سرتيپ "احمد ميقاني" در مراسم تجليل از حماسه سازان قراگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) افزود : پدافند هوايي براي دفاع از منطقه عمليات، آتشبارهاي هاگ را در سطح وسيعي به کار گرفت، هر چند بايد بدانيم که مقابله با جنگده‌‌هاي مدرن دشمن کار چندان راحتي نبود.

ميقاني ادامه داد: تحرک و جابجايي سامانه‌ها خصوصا سامانه موشکي هاگ با حداقل امکانات و نيز رعايت پدافند غيرعامل و فريب دشمن از جمله تاکتيک‌هاي جديدي بود که در اين عمليات به کار گرفته شد.

وي افزود : طي 24 ساعت توانستيم دو سامانه موشکي ‌هاگ را جابجا کرده و دو سامانه ديگر را آماده عمليات نگه داريم و با شليک 80 موشک هاگ، 50 هواپيماي دشمن مورد هدف قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء همچنين با بيان اينکه ديگر سامانه‌هاي ما خصوصا سامانه ضدهوايي اسکاي‌گارد نيز توانستند در همان روز اول 4 جنگده دشمن را ساقط کنند، تصريح کرد: پس از عمليات والفجر 8 بود که موضوع تقويت پدافند هوايي با سرعت بيشتري در دستور کار قرار گرفت.

ميقاني با تاکيد بر حفظ آمادگي نيروهاي مسلح در هر زمان، خاطرنشان کرد: تاريخ نشان داده است هر موقع نيروهاي مسلح ما آماده نبودند، کشور مورد تعرض قرار گرفت و اين آمادگي نيز بايد ابتدا در سطح نيروي انساني موحد و متخصص و نيز سامانه‌هاي مدرن برقرار شود.

وي با بيان اينکه در اين آمادگي بايد هميشه تکيه‌گاه اصلي ما به خداي متعال باشد، گفت: به ملت عزيز ايران اطمينان مي‌دهيم که فرزندان شما در قرارگاه پدافند هوايي و در کنار ديگر نيروها در آمادگي کامل براي حفاظت از آسمان کشور قرار دارند و اين توانايي را نيز روز به روز ارتقاء خواهيم داد.

ميقاني در پايان ياد شهيدان نيروي هوايي ارتش از جمله شهيد منصور ستاري فرمانده اسبق اين نيرو را به عنوان يکي از ستارگان پرفروغ پدافند هوايي کشور گرامي داشت.

همچنين در اين مراسم امير بقايي فرمانده اسبق نيروي هوايي به بيان خاطراتي از جنگ تحميلي و عمليات والفجر8 پرداخت و در ادامه نيز از پيشکسوتان و کارکنان برتر پدافند هوايي کشور، با اهدا لوح و هدايايي تقدير به عمل آمد.

2010%5C2%5C9%5Cimg634013256077031250.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...