رفتن به مطلب

ساختمانی در مشهد 17 روزه به بهره‌برداری می‌رسد


ارسال های توصیه شده

قائم‌مقام مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار در کشور ساختمان جدید دبیرخانه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که در طول تنها 17 روز ساخته شده تا پایان هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

 

محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی در حاشیه بازدید از ساختمان جدید دبیرخانه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: این ساختمان با استفاده از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های به روز صنعت ساخت و ساز جهانی توسط متخصصان داخلی در حداقل زمان ممکن ساخته شده است. وی به مشخصات فنی این ساختمان اشاره کرد و افزود: ساختمان جدید دبیرخانه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در دو طبقه در مساحتی افزون بر 200 متر ساخته شده است. اکبرزاده تصریح کرد: تمام مصالح به کار رفته در این ساختمان نیز از بهترین نوع مصالح موجود در بازار مسکن و همچنین با تکنولوژی بسیار بالا است.

قائم‌مقام مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: این پروژه، به عنوان یک طرح پایلوت و نمونه می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور در زمینه ساخت و ساز سریع توامان با استانداردها و آخرین دستاوردهای صنعت ساخت و ساز باشد. وی تاکید کرد: این ساختمان دو طبقه دارای دو ورودی مجزا شمالی و جنوبی بوده که کاربری طبقه بالا و پایین را از یکدیگر مستقل می‌کند.

دبیر دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان یادآور شد: برای احداث این مجموعه که در آینده به مقر دبیرخانه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان تبدیل می‌شود، به صورت دو شیفت و با نظارت دقیق مهندسان مشاور و پیمانکاران فعال کشور کار صورت پذیرفته است. وی پیشرفت کنونی این پروژه را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: پنجره‌های این ساختمان به صورت دوجداره بوده و سایر المان‌ها و موارد مورد نیاز آن نیز با آخرین استانداردهای جهانی ساخت و ساز مطابقت دارد.

دبیر دومین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با بیان اینکه این پروژه کاملا در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و طوفان مقاوم است، خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی خراسان رضوی با افتتاح این پروژه، رکورد ساخت و ساز مسکن را شکسته است. وی گفت: در همین راستا هم اکنون در شهرک مهرگان شهر مشهد نیز با همین نوع فناوری اقدام به ساخت واحدهای مسکونی شده است.

اکبرزاده ابراهیمی قیمت ساخت هر واحد را با این سبک در شهرک مهرگان معادل 300 هزار تومان در هر متر عنوان کرد و افزود: با این حال این ساختمان به صورت کامل توسط بخش خصوصی ساخته شده و هیچگونه هزینه دولتی را در بر نداشته است. وی بیان داشت: روند ساخت و ساز هر واحد مشابه این ساختمان توسط پیمانکاران حداقل 45 روز بوده که این پروژه با 17 روز طول مدت ساخت، رکوردی بزرگ را شکسته است.

ساختمان جدید دبیرخانه همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در ضلع جنوبی اداره‌کل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی واقع در چهار راه خیام مشهد قرار گرفته که تا پایان این هفته توسط مسئولان امر مورد بهره‌وری کامل قرار می‌گیرد.

shasa.ir

لینک به دیدگاه
خبر خوبي هست اما اميدواريم كه در آينده خبر فروپاشي اين نوع ساختمان ها رو نشنويم

 

 

بعید میدونم

تو این روشهای جدید ساختمان سازی استانداردهای خوبی در نظر گرفته میشه و عملیات فنیش هم تو کارگاههای مجهزه که خیلی بهتر از دقیقتر از سایت انجام میشه

لینک به دیدگاه

بله درست ه استاندارد هاي خاصي وجود داره ولي خب براي همين جديد بودنش مي گم اينكه چقدر اين كرفرما يان با اين استاندار ها آشنا هستند و چقدر رعايتش ميكنند و جدي ميگيرند ...

لینک به دیدگاه

راستش من یه بازدید از یکی از کارخانه های بتن های پیش ساخته (IranFrameCo) داشتم.با توضیحاتی که مسئولشون میداد و با تجهیزات جدید و QC مجهزشون بنظر میرسید که خیلی پایبند مقررات ساختمان هستند.

نکته ی مثبتش هم اینه که این ساختمونها که توسط کارخانه های بتن پیش ساخته برپا میشن برعکسِ این بساز و بندازی ها خیلی مسائل و مقررات رو بهتر رعایت میکنن چون مهندسای زبده تری دارن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...